BMW F-Reeks Topic deel III

Thanks! Het was een experimentje maar ik vind het wel geslaagd. Wat betreft de tas. Het is een Qbag Trentino 2. Ik kan wel is eigen foto’s maken maar hier alvast online foto’s. Op de F800R staat het wel veel mooier en oogt het niet zo een gigantische bult
 

Bijlagen

  • IMG_1800.jpeg
    IMG_1800.jpeg
    43,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_1799.jpeg
    IMG_1799.jpeg
    41 KB · Weergaven: 21
G650GS moest ook F650GS zijn 😅

Heb het connector nummer inmiddels kunnen achterhalen. 7526880 / 09401605 / 614875 01. Deze is zoals ik al had verwacht niet exclusief gebruikt bij de F800/650GS. Ze zijn als connector met een kort stuk draad te krijgen en als complete kabelset voor een deur. Volgens mij wordt deze connector o.a. gebruikt voor de motor van de raambediening.

Heb er in ieder geval eentje besteld via Ebay die hopelijk voor volgend weekend geleverd is.
En? issie al binnen?
 
Oh, dit is exact wat er aan de hand lijkt te zijn, ze geven inderdaad aan dat er gewoon geen communicatie met de abs mogelijk is, en dat ze hopen dat het de abs is, en niet de hoofdcomputer. Dank voor je antwoord, ik hoop inderdaad dat dat het is, en dat het daarmee ook klaar is dan.
Update:
Voor boel veel geld een nieuwe abs controller erop laten zetten en alles werkt weer zoals het zou moeten. Dat was inderdaad het enige euvel, gelukkig. Ik rij weer rond als een blij ei.
 
Goedemorgen, heb sinds gisteren een BMW F 800 GT uit 2013. Hartstikke blij mee. Nu wilde ik gisteren navigatie aansluiten maar liep tegen een probleem aan.
Onder de tank zit accu en een kabeltje waar volgens mij normaliter een accessoire stekker aan hoort. Nu zijn het alleen een rood en bruin kabeltje. Op de rode kabel zit 12 volt. Heb nu de Garmin aangesloten op rode kabel en zwart op de accu. Maar... als stroom eraf is blijft er 5 volt op Garmin staan (geen idee of dat erg is). Dus het lijkt mij geen geschakelde kabel. Klopt dat of sluit ik het verkeerd aan.
Bedankt!
 
Lees nu dat het een paar minuten kan duren voordat de stroom van een accessoire kabeltje eraf is. Zo lang heb ik nog niet gewacht ;-) Vanavond weer even bekijken.
 
Het kan zijn dat je Garmin aan blijft tot deze volgeladen is. Dat kan een keertje geen kwaad, maar na elke rit gaat dat op den duur wel problemen geven
 
Ik mag me hier ook melden. Heb dit weekend een F850GS uit 2020 gekocht. Full options, net 13k op de teller en een mooie inruil gekregen op de Tiger 1050. moet nog tot 2 september wachten om hem op te halen, maar ....
 
Proficiat met je keuze, vele fijne kilometers
Nog enkele onrustige nachten dus
 
Ja en ondertussen beginnen de onderdelen al binnen te komen: SW Motech tankring, Navi houder voor boven de klok in plaats van op het stuur, OSCO onderdelen.

De dealer heeft de BMW Nav 6 uit de houder gehaald en daar een verloopstekker naar de Xumo XT op gezet. Op die manier kan ik de XT blijven gebruiken. Hij gaf zelf al aan dat overstappen van XT naar Nav6 een grote stap terug zou zijn. De bediening met het wonderwiel zal ik niet missen gok ik.
 
Ik heb vandaag een kwart van de tanden van mijn belt eraf gereden. Kwam er gelukkig wel mee bij de motorzaak. Is voor eerst dat mij dit gebeurt.
 
op 90.000 km
1 gebroken riem
1 riem met tanden er af
Nog geen één keer de voorgeschreven 40.000km gehaald
Ik vervang hem gewoon op 30.000
 
Grappig, deze had de 40k wel gehaald. De vorige had ik preventief op 60k vervangen. Ik rijd wel woon-werk, dus minder intensief.
 
Hoeveel kilometer had’ie dan?
De ervaring met de riemen is heel variabel, vele sneuvelen maar er zijn er toch die ver over de 40.000 gaan. Ik denk dat veel in de pols zit.
 
twee Fs gehad, een ST en een GT, het zijn OK-Reismotoren (met Grote Givi koffers erop)

Maar inderdaad, altijd gedonder met die riem.
ik reed uiteindelijk door Europa met reserve-riem in topkoffer,
wel zo handig want de meeste garages (Gdynia, Belgrado, Villach...) hebben m niet op voorraad,
maar kunnen m wel in 30min vervangen. Altijd Cash betaald.

En de riem ook inderdaad vaak bij 30K preventief laten vervangen (indien op voorraad....grr)
En de koplamp ook, elke 10K beurt laten vervangen, anders stop hij er 500km na de beurt mee.

Verder waren het Heel Lekkeren motoren, maar niet helemaal gebouwd voor echt veel kms (de ST was bij 183.000 helemaal op, de GT had bij 170.000 dermate veel slijtage dat het tijd voor een boxer was...).
Ook bij Nieuwe GT: na 18 maanden en 105.000km liep de versnellingsbak vast (op een autobahn in D), en dat zou theoretisch "buiten de garantie" vallen (want meer dan 80K km?? - belgische dealer....). Dat was Schrikken! Is +/-goedgekomen, maar duurde wel 3 maanden, en die dealer met voornamlijk zomerse, recreative klanten, had/wilde/kon ook geen vervang/huurmotor beschikbaar...)
Toen 3 maanden op een huur-boxer van andere garage gereden, en die verhuurder is mn volgende koop-garage geworden...

Verder wel Veel plezier van de F-jes gehad (is hier vanaf 2014 tot 2020 terug te lezen)
Een F is een prettige motor, ook om lange reizen mee te maken !!
(en een stuk, een heel stuk, minder duur dan een RT, maar die besparing verdwijnt boven de 80K km als de slijtage komt... )

Nu dus 150.000 op een (veel te grote) RT gedaan, en veel minder mechanisch gedonder gehad.
geen schroefjes losgetrild, geen draadbreuk, geen motor-vastgelopen....
(het boxer-monster heeft op reis nog nooit met pech gestaan, wel 2x batterij "op", telkens in NL, en ik weet nu hoe ik dat aan voel komen: als-tie een paar keer niet lekker start.. batterij na laten meten)
 
De riem kan je tegenwoordig vinden bij de verschillende auto onderdelen handelaars online.
Zoek naar de CT-1158 en jij zult vinden.
Opgelet, dit is de riem voor de ST, de GT heeft een langere dacht ik door de langere achterbrug.
Het wisselen van de riem is helemaal niet moeilijk en goed zelf te doen.
 
Chips... met de motor gevallen. Ik reed heel rustige met linkse bocht weg, zwaaide met links en door te lage versnelling en geen versnellingshendel vast ging motor bokken en viel ik. Kat met een u zo gezegd.

Maar... schade valt (niets aan kuip) maar op de BMW linker zij-koffer zitten er krassen.
Zijn die wat bij te werken op de een of andere manier of zou ik het er alleen maar erger door maken?

2023-08-27 12.19.16 - Copy.jpg
 
Hi allemaal.
Net nieuw aangemeld hier, al wat topics lekker door zitten lezen.
Zelf sinds ruim 2,5 jaar pas mijn motorrijbewijs en in het bezit van een F800GT uit 2013.
Mijn partner rijd een 1250RT en ik wilde daar heel graag het kleine zusje van, die toevallig te koop bleek te staan en bij het wegrijden voelde dit helemaal als de juiste motor voor mij.
Voorlopig hoop ik hier nog veel km mee te rijden, staat iets van 63.000 op de teller.
Omdat ik graag mijn vaardigheden wil verbeteren, volg ik af en toe een training en gaan we binnenkort bv naar de Elzas. (Eiffel al geweest)

Nu merk ik, door de training van gisteren, dat ik me zo veel zekerder voel op de motor, wanneer ik echt ga sturen met mijn hele lichaam.
Hiervoor heb ik ook mijn knieën nodig, om een beetje tegen de tank aan te drukken, zodat ik goed contact maak met de motor, maar daar zit nu even het probleem.
De punten van mijn zadel drukken tegen mijn binnen benen, waardoor dit zeer doet als ik dus een beetje druk uitoefen.
Hierdoor komen mijn benen dus iets los van de tank, wat het rijden negatief beïnvloed. (lees: minder controle, dus onzekerder)
Zie plaatje voor het punt wat tegen mijn benen drukt.

Ik ben echter verder zooooo blij met deze motor, maar dit is wel een serieus dingetje.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt en hier iets aan gedaan, of een idee wat een oplossing zou kunnen zijn?
Nu zit ik bijvoorbeeld te denken aan iets van platte kussentjes tegen de tank, maar dat ziet er niet uit :(
Of iets om mijn knieën heen? Ik weet het niet.

Graag hoor ik jullie ideeën.
P.s. onderstaande foto is ter illustratie en niet mijn motor.
Die foto moet ik echt even opzoeken en zal ik later plaatsen.

Bedankt vast,

Groetjes Sandra
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-08-27 131626.png
    Schermafbeelding 2023-08-27 131626.png
    126,7 KB · Weergaven: 4
Als he je niet uit maakt kwa uiterlijk zou ik naar een zadelvermaker gaan en vragen of ze die puntjes kunnen aanpassen of zelfs weghalen.
Denk aan tijgerleathers in den haag, maar er zijn er nog vele meer.
 
Het Wunderlich comfort zadel heeft de uitsteeksels in ieder geval ook.
Zelf nooit ervaren wat jij voelt, maar dat zal van beenlengte afhangen
 
Ik heb een standaard zadel, maar krijg van meerdere te horen dat wellicht een comfort zadel een goede oplossing zou kunnen zijn. Alleen, beetje raar om maar gewoon een zadel te bestellen en te proberen. Over een ruime week gaan we naar de Elzas, dus had het graag voor die tijd gedaan, maar hoe weet ik of dit kan helpen? Weet iemand of ik ergens een ander zadel zou kunnen testen? Ik hoef er enkel op te zitten, niet eens te rijden, want ik voel het direct tegen mijn dij, als ik op stap.
 
Ik heb een standaard zadel, maar krijg van meerdere te horen dat wellicht een comfort zadel een goede oplossing zou kunnen zijn. Alleen, beetje raar om maar gewoon een zadel te bestellen en te proberen. Over een ruime week gaan we naar de Elzas, dus had het graag voor die tijd gedaan, maar hoe weet ik of dit kan helpen? Weet iemand of ik ergens een ander zadel zou kunnen testen? Ik hoef er enkel op te zitten, niet eens te rijden, want ik voel het direct tegen mijn dij, als ik op stap.
Lees mijn post #1446 nou eens effe terug

Als je wil passen, ik heb ook een wunderlich comfort zadel waarop je wel eens mag zitten
Moet je wel naar Dessel in Belgie willen komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan