Blade straatvechter (nog 1 erbij)

Een nieuwe schakelstang maken is geen probleem (ik ben draaier van beroep), het is dat koppelstukje waar ik me zorgen om maak. Men dealer weet misschien wel raad :)

Ik had zulke banjo's met drukschakelaar op men supermotard, die dingen werken prima :+

Ondertussen wat voortgedaan om men vriendin haar Blade berijdbaar te maken (dus ik heb voorlopige mijn onderdelen moeten afstaan ;( )

Nu heb ik een vraagje. De Honda stekkers van het licht en het grootlicht hebben elk 3 verbindingen. De enduro-koplamp heeft er 3 in totaal. Er word volgens mij met een kruisverbinding ofzo gewerkt. Weet iemand toevallig wat ik waar moet aansluiten? Dat zou makkelijker zijn, dan moet ik niet alles uitzoeken :+

En dan de Koso-teller :X B| :r
Welk stukje gebruiken jullie voor de koso snelheidsmeter te monteren? Die van mij lijkt te kort te zijn (of ik monteer hem verkeerd :o )
En hoe moet ik aftakken naar de teller? Ik ben echt nog veeel slechter in electronica als ik dacht :(

Fototje :+

21klf8i.jpg

Alvast bedankt :+

Laatst bewerkt:
Heeel lang geleden dat ik nog ge-update heb.

De motor stak in elkaar zoals ik het wou (ik wou hem enkel nog spuiten). Ik heb er deze zomer ongeveer 5000km mee gereden (met de motor naar de Isle of Manx TT geweest :P ) Alles werkte heel goed ...
Tot er een lichte tik in het blok kwam. Ik dacht dat het de distributiekettingspanner was omdat dit nogal een zwak puntje was voor deze blade's. Maar het was net ietsje meet als dat. Het blok volledig gestript. Het was een lagerschaaltje op de krukas die volledig (!) doorgesleten was, hiervan hadden enkele stukjes lelijk kuis gehouden in men pistons/cilinders, en versnellingsbak. Dus die is voor de vuilnisbak.

Nu heb ik van de nood een deugd gemaakt, en tijdens men zoektocht naar een nieuw blok heb ik de motor volledig gestript voor alles te spuiten, polieren, enz...
Ik denk (staat nog niet vast) dat de kuipen wit worden met rode simoncelli-strepen, en goude velgen.

Een fototje van de volledige motor:

2ewgrvp.jpg

haha echt een mooi zitje ik heb die van mij iets aangepast, een stukje korter gemaakt dan past ie ook op een yamaha, is wel veel geklooi wat het past allemaal maar net de accu en al het elektro spul eronder, moet alleen nog het achterlicht mooi wegwerken.

is toevallig ik heb ook nog een koso (dezelfde) teller die wil ik binnenkort ook gaan aansluiten, maar ik wil de speed opnemer vanuit de versnellingsbak proberen te gebruiken weet alleen niet of dit kan? want bij de fazer zit helemaal geen snelheidskabel meer...

full

full

Heeel lang geleden dat ik nog ge-update heb.

De motor stak in elkaar zoals ik het wou (ik wou hem enkel nog spuiten). Ik heb er deze zomer ongeveer 5000km mee gereden (met de motor naar de Isle of Manx TT geweest :P ) Alles werkte heel goed ...
Tot er een lichte tik in het blok kwam. Ik dacht dat het de distributiekettingspanner was omdat dit nogal een zwak puntje was voor deze blade's. Maar het was net ietsje meet als dat. Het blok volledig gestript. Het was een lagerschaaltje op de krukas die volledig (!) doorgesleten was, hiervan hadden enkele stukjes lelijk kuis gehouden in men pistons/cilinders, en versnellingsbak. Dus die is voor de vuilnisbak.

Nu heb ik van de nood een deugd gemaakt, en tijdens men zoektocht naar een nieuw blok heb ik de motor volledig gestript voor alles te spuiten, polieren, enz...
Ik denk (staat nog niet vast) dat de kuipen wit worden met rode simoncelli-strepen, en goude velgen.

Een fototje van de volledige motor:

[afbeelding]
Lekker bezig, ben benieuwd :9

volgens mij moet je die snelheidsmeter aansluiten op je voorwiel,
magneet-boutje wisselen in je remschijf en daar met het (als het goed is) bijgeleverde beugeltje je sensor op afstellen..

bijzonder...zoiets bij een honda blok ?

@ fighterfan & Ghetto Bassie: Dank jullie :)

@ Frankie Hollywood: Ook een mooie SF ;) Ik heb op de site van Koso ooit een stuk gevonden die dient voor de snelheid op het tandwiel op te meten (zoals OEM). Ik vind het niet direct meer terug. Ik wou men tandwielverhoudingen wat veranderen, dus heb ik voor deze optie gekozen. Anders klopte men snelheid niet meer :+

@ Snorro: Ik weet het, men dealer had in heel zen carrière maar 1 zo'n geval tegen gekomen, ook rond de 50.000km. Geen idee wat de oorzaak is. Ik dacht dat de vorige eigenaar met te weinig olie had gereden, en dat ik er nu de gevolgen van draag. Maar men dealer zei dat ik er dan al veel eerder last had moeten van hebben.

Ik heb een blok gevonden met 31.000km, deze namiddag ga ik er eens naar kijken, hopelijk is het wat :)
Dan kan ik men frame eens opkuisen, de vorige eigenaar heeft het (brak) gespoten. Dit is nu aan het afbladeren. Ik ga het behandelen met verfafbijt. Hopelijk kom ik geen onaangename verassingen tegen, anders word het frame en achterbrug satijn-zwart gepoederlakt :)

Momenteel kan ik enkel foto's nemen van een rek waar alle onderdelen in liggen :P

BTW, ik heb een "nieuw" motorblok *O*

Zijn er nog kuipdelen in goede staat die je mogelijk wil verkopen? Ik ben nou net zo'n oranje blade aan het opknappen naar originele staat.. :+

ik heb er nog heel wat kuipen van, wat juist weet ik niet meer ... Ze liggen bij men schoonouders, ik zal je binnen enkele weken recente toto's doorsturen als je wil ;)

ik heb er nog heel wat kuipen van, wat juist weet ik niet meer ... Ze liggen bij men schoonouders, ik zal je binnen enkele weken recente toto's doorsturen als je wil ;)

Ja, foto's is prima mail adres staat in mijn profiel.

Kuipdelen zijn inmiddels niet meer nodig, heb 'm ingeruild op iets anders.. *D

Oprotten oma :+
de motor staat terug op zijn wielen :)
Volgend weekend de electronica installeren/aansluiten, en het blok eens testen :P

2zthvf5.jpg

Oprotten oma :+
de motor staat terug op zijn wielen :)
Volgend weekend de electronica installeren/aansluiten, en het blok eens testen :P

[afbeelding]

Hoi,

Volgens mij heb jij een fatbar stuur op je SF, weet jij welke type dit is?

Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn guzzi sport maar zie door het bomen het bos niet meer.

het model wat jij hebt lijkt me wel wat

alvast bedankt

groet,

Alex (Luna)

rommel ook wat aan een blade ben benieuwd in wat voor kleur je hem gaat spuiten.
mijn rommel project
zwkh95.jpg

2s963if.jpg

2928o09.jpg

Waar verstop je de accu enzo?? En heb je zelf je sub frame aangepast? Mooie topic btw

Terug
Bovenaan Onderaan