Bij Enigma in produktie

Mooi gemaakt, hoewel ik de bak te scherp gelijnd vind voor die bolle bullige motor. Maar als je er op zit zie je dat niet, dan heb je alleen lol van de techniek.
 
Speed-bakken zijn niet helemaal mijn ding, maar zo'n 1100S met een bakkie rijd super !!
 
Eindelijk kan ik weer foto's plaatsen, dus nog even wat foto's van Ben zijn combinatie:

full

full

full
 
En gelijk door met het andere project, de R1200R:

full

Bezig met de bedrading aansluiten. Dropje73 bedankt voor de schema's ;)

full

Koffer past er ook mooi tussen.

full

Bijna klaar!

full

LED verlichting.
 
Het eindresultaat van de R1200R / kompakt combinatie:

full

full

full

full


  • De bak was al gespoten, de motor in kleur van de bak laten spuiten
  • Naloopverkorter op de voorvork gemaakt
  • 195/45-17 autoband achter
  • 14" Dezent zijspanwiel gemonteerd
  • Zijspanverlichting werkt zonder storing aan de boordcomputer
  • Ruit van zijspan opklapbaar gemaakt
  • Het rijdt superlicht !! ;)
  • Nu nog een afspraak maken in Lelystad voor de keuring... B|
 
Laatst bewerkt:
Mooi man! Ben benieuwd hoe ze in Lelystad denken over die ori motorwielen.
 
Nu even tussendoor wat voor onszelf; de zijspanbak van de K1 van Frau Enigma ligt bij de spuiter om in de juiste kleur gespoten te worden en ik ben bezig met een andere uitlaat voor de K1.

full
 
Weer wat projecten......

full

K100RS 16V, loopt maar op 2 cilinders.....

full

Schommelarmvoorvork maken voor een GL1500

full

full


Verloopnaaf gemaakt voor een BMW R100RT ter vervanging van een verrot EML(?) wiel (waar niets meer mee te beginnen was)


full


En de verloopkoppeling zodat ik op de versnellingsbak van mijn eigen Enigma 2 (een BMW 2 kleps bak) een cardanas kan zetten van een R1100, 1150, K1200 enz. Vanwege de nieuwe eindaandrijving die er op komt. En waar ik niet in aanmerking kom voor de terugroepactie van BMW. :( Omdat ik alleen maar het cardan heb en geen hele motor....
 
Laatst bewerkt:
Het eindresultaat van de R1200R / kompakt combinatie:
..............
[*]Nu nog een afspraak maken in Lelystad voor de keuring... B|

Al twee keer een mail gestuurd met het ingevulde formulier wat de rdw had toegestuurd. Maar ze laten niet veel van zich horen daar in Lelystad. De eigenaar gaat nu eerst maar eens een goede testrit maken naar Toscane *D
 
De blauwe is een EML mini, zoals op de foto hieronder. Deze heb ik compleet. De zwarte is een zelfbouw iets, zonder frame e.d. Wellicht iets voor een ratbike of winterfiets, anders wordt het een plantenbak :Y

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan