Bescherming engine cover: hoe te bevestigen?

Bramoto

Die hard MF'er
17 mei 2019
277
80
Hi all,

Ik heb sinds kort deze beschermingskit aangekocht om mijn Kawasaki Z800 motorblok te beschermen in geval van een lichte val.
Ik heb de meegeleverde bouten uit China wel vervangen door nieuwe van inox.

Om dit te monteren, hoe ga ik hierbij best te werk? Ik dacht ik kan elke bout wel afzonderlijk uitschroeven en meteen terug inschroeven met de bescherming ertussen maar ik meen mij te herinneren dat je engine covers niet zomaar 1 bout mag losmaken maar je ze allemaal tergelijkertijd moet losmaken in een bepaalde volgorde?

Iemand hier ervaring mee en hoe ben je te werk gegaan?
Alvast bedankt!
 
En check voor de zekerheid de lengte van de boutjes die je gaat vervangen.. Dus even de oude en nieuwe vergelijken per gat waar ze uit komen. Dan zorgen dat ze niet ineens veel langer zijn; dan draai je zo het spul kapot.

Chinezen hebben het niet zo nauw met het aanleveren van goed passend spul...
 
En check voor de zekerheid de lengte van de boutjes die je gaat vervangen.. Dus even de oude en nieuwe vergelijken per gat waar ze uit komen. Dan zorgen dat ze niet ineens veel langer zijn; dan draai je zo het spul kapot.

Chinezen hebben het niet zo nauw met het aanleveren van goed passend spul...

Goeie tip. Er zit bij de meeste wel nog een tussenstuk (soort rubber ook) maar ik kan wel een goede inschatting maken hiervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan