beginners vragen

De andere kant zit op de gaskleppen boven je kleppendeksel links. Ik ken de RT niet, maar ik denk dat BMW het linker lower paneel wel eenvoudig demontabel heeft gemaakt. Ik vind het wel heel bijzonder wat je gedaan hebt. Je hebt het tonnetje van 3 of 4 mm dik in de buitenkabel weten te trekken, zover dat hij niet meer te grijpen is.
 
Even een update, er is remdruk!
IK HERHAAL ER IS REMDRUK....


;)


De gaskabel was niet stuk of wat ook het hulsje was er overheen geschoven (dom, ik weet het).

De boel zit bij het stuur weer helemaal in elkaar, en de klauwen hangen op hun plek.
Eindelijk kan ik verder om hem weer de weg op te krijgen.
Het was een lange maar vooral leerzame weg, bedankt voor alle morele ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
De aanhouder wint!!!


Maar nu wil iedereen natuurlijk wel graag weten HOE je de boel op druk hebt gekregen 😊
 
Eigenlijk komt het erop neer dat ik eindelijk heb gedaan wat vanaf vrijwel het begin al is gezegd.

De oorzaak dat het niet op druk kwam was nog steeds LUCHT.
- Ik heb alle klauwen en leidingen los gemaakt (van het frame)
- Nieuwe rempomp geplaatst
- De blokken eruit en de remzuigers helemaal ingedrukt en vast gezet met lijmklemmen.
- Waar mogelijk de met injectiespuit(en) vanaf de vulnippel gevuld (voor bij beide klauwen tegelijk)
- Daarna een nacht laten staan me een tierap om de rempomp (en op de leidingen tikken)
- uiteindelijk nog een rondje traditioneel ontlucht
- remblokken terug geplaatst en klauwen op hun plek

en EUREKA DRUK!

Er was in eerdere pogingen toch nog wat lucht achter minimaal 1 van de zuigers gebleven, en mogelijk ook nog in het koppelstuk.
 
Vaak zijn hier gegeven tips zo gek nog niet.......... _O-

Dat zal ik ook nooit ontkennen :P
Vanmorgen wat tijd kunnen besteden om weer alles in elkaar te knutselen, dat ging aardig.
Helaas kan ik vandaag geen band om laten zetten anders konden de bokken er eindelijk onderweg.
 
Gister mijn eerste proefritje gemaakt, en vandaag mee gehad naar het werk.
Prima in orde zo!

(alleen met dit weer hete schenen op de K)
 
Met een scootmobiel mag je max. 30km/u.
Met een zijspan mag je in de meeste gevallen echt wel sneller rijden.

Misschien heb je wat aan deze tip. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan