Basecamp vraag (Garmin)

Onroute kaarten kunnen een behoorlijk dwingend effect hebben. Ik ben daarom ook van de onroute kaarten in Basecamp afgestapt. Met de CN kaarten gaat het ook heel goed. Als ik het zo lees zoek jij sowiezo de kleine wegen al op.
De L- en K-wegen zijn over het algemeen best goed begaanbaar. De slechte wegen in de Eifel hebben meer gaten en losse asfalt resten (soort grind) en zijn daarnaast vaak plaatselijk zeer provisorisch hersteld (koud asfalt heet dat, geloof ik) . Waardoor het wel even uitkijken is in de bochten.
 
Ga er maar vanuit dat als het een nummer heeft dat je er kunt rijden. Misschien niet altijd even comfortabel met een strak afgeveerde supersport, maar een hardcore endurofiets is ook niet nodig ;)
 
Bruggetjes over de Moezel? Zijn die dan wel altijd toegankelijk?
2 jaar geleden kon ik op BC ook niet de Moezel oversteken van Lux naar D. Zo'n middeleeuws stenen bruggetje, bleek achteraf. Ik heb toen de route geknipt in deel 1 en 2. Toen ik ter plaatse kwam bleek waarom. Verboden voor al het verkeer! Je kon erover als voetganger. En natuurlijk als ongehoorzame motorrijder die langs het paaltje rijdt. Na oversteek gestart met deel 2.

Ik lees dat in BC op de onroute-kaart routes worden gemaakt. Ik gebruik de OMK eigenlijk alleen om ter plaatse van A naar B te gaan. Dan kom je idd op de meest leuke weggetjes. Vooral in de Ardennen (eigen ervaring) Routes maak ik altijd alleen mbv CN-kaart.

Als je echt mooie routes wil maken kan dat ook via CN. Maar daarnaast gebruik ik ook de "groene wegen" van de Michelin-kaart. dan kom je zeker op de mooiste wegen. Hoe dat werkt wordt uitgelegd in een tube via ITN-converter maar dan voor een Tripy. Werkt perfect!!

 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met een route te maken en hij is nog niet af maar ben wel de connectie verloren met de laatste klik... hoe kan ik nu weer verder gaan zonder dat Basecamp denkt dat ik weer een nieuwe route maak hehe.
 
Slecteer de route, zodat je de routeeigenschappen in beeld hebt. Gan naar het laatste route punt, selecteer boven het potlood. Nu boven het laatste punt "cirkelen", tot je een groter rondje hebt (dus niet met de streep, want die loopt naar het vorige punt), linkermuis klik en je kan weer verder potloden met je route ;)
 
Persoonlijk vindt ik eerst googlemaps en dan omzetten naar GPX en met basecamp laden prettiger prettiger werken.
 
Slecteer de route, zodat je de routeeigenschappen in beeld hebt. Gan naar het laatste route punt, selecteer boven het potlood. Nu boven het laatste punt "cirkelen", tot je een groter rondje hebt (dus niet met de streep, want die loopt naar het vorige punt), linkermuis klik en je kan weer verder potloden met je route ;)

Of je maakt een nieuwe route vanaf het eindpunt van de oude. Later kun je ze dan samenvoegen tot 1 route.
Andersom kan ook (route opdelen in stukjes)... Zo kun je bijvoorbeeld delen van de route met een verschillend profiel maken (via snelweg naar punt A, mooi binnendoor naar punt B en weer een stukje snelweg naar C etc.) zonder dat je daadwerkelijk alles handmatig aan moet passen.
 
Slecteer de route, zodat je de routeeigenschappen in beeld hebt. Gan naar het laatste route punt, selecteer boven het potlood. Nu boven het laatste punt "cirkelen", tot je een groter rondje hebt (dus niet met de streep, want die loopt naar het vorige punt), linkermuis klik en je kan weer verder potloden met je route ;)

Ja dit klopt maar dan blijft dit venster de hele tijd in beeld, ook vervelend, want wanneer ik hier op Xje duw dan ben ik weer bij vooraf.

xanh9t.png
 
Op de Mac gaat het iets anders: selecteer de route zonder het eigenschappenvenster te openen (niet dubbelklikken dus), houd de alt/option-toets ingedrukt en klik op het laatste punt van de route. Nu kun je gewoon verdergaan met de route (alt/option-toets mag je loslaten na de eerste klik)
 
Op de Mac gaat het iets anders: selecteer de route zonder het eigenschappenvenster te openen (niet dubbelklikken dus), houd de alt/option-toets ingedrukt en klik op het laatste punt van de route. Nu kun je gewoon verdergaan met de route (alt/option-toets mag je loslaten na de eerste klik)

Thanks dat was 'm :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan