AVB: Verkeerde uitvoering verplicht onderdeel toch slagen?

de-poelier

Die hard MF'er
27 feb 2012
438
393
Deze vraag zal ongetwijfeld al gesteld zijn, maar kan het nergens vinden. Ook niet op google.

cbr zei:
Wanneer ben je geslaagd?
In totaal laat je bij het examen Voertuigbeheersing zeven oefeningen zien. Alle oefeningen tellen even zwaar.
Uit ieder cluster is één oefening verplicht, en doe je uit de clusters twee tot en met vier één oefening extra. Dus: vier verplichte, en drie oefeningen die de examniator kiest. Je mag elke oefening bij een onvoldoende resultaat één keer overdoen. Om te slagen moet je in totaal vijf van de zeven verschillende oefeningen succesvol afronden. Daarbij voer je in de clusters twee tot en met vier minimaal één oefening correct uit. Dus je laat de examinator op overtuigende wijze zien dat je de motor beheerst bij lage en hoge snelheid. En dat je goed kunt remmen.


Dus stel: ik verneuq de langzame slalom en de noodstop, maar de andere 5 oefeningen doe ik perfect. Kan ik dan alsnog slagen?

Als ik zo de tekst van het cbr lees klopt dit. Maar mn gevoel zegt me dat het niet juist is ;)

Wie oh wie heeft het antwoord?!
 
ik deed gewoon de VERKKEERDE oefening dor de zenuwen. dan word je gewoon gevraagd die andere okok even te doen.
het viel mij vooral op dat ze erg relaxt zijn met voertuigbeheersing.

is geen antwoord op je vraag maar het viel mij meer dan 100% mee!
 
ik deed gewoon de VERKKEERDE oefening dor de zenuwen. dan word je gewoon gevraagd die andere okok even te doen.
het viel mij vooral op dat ze erg relaxt zijn met voertuigbeheersing.

is geen antwoord op je vraag maar het viel mij meer dan 100% mee!

:^
Bij het lessen ging bij mij alles perfect, langzame slalom lukte al bij de eerste poging bij de proefles. Maar bij het examen gingen de zenuwen blijkbaar toch parten spelen ook al heb ik daar normaal ging last van. Ik vond het zelf echt waardeloos gaan en moest ook bijna elke oefening over doen maar ben wel geslaagd. De langzame slalom is op het examen trouwens helemaal niet gelukt.
De instructeur is echt veel strenger dan de examinator, probeer niet tegen je examen op te zien maar verheug je vast op de AVD.
 
Ok thanks guys, ik weet genoeg :-)

Ik maakte me al niet zoveel zorgen over AVB, maar nu weet ik helemaal zeker dat ik gewoon ga slagen!
 
Als je de noodstop verkloot, dan moet je mans genoeg zijn om je examinator een hand te geven, met de mededeling dat je nog even moet oefenen. Dat wordt verwacht van motorrijders.
 
Als je toch een oefening verkloot, neem dan gewoon rustig de tijd om terug naar het startpunt te rijden. Neem diep adem en begin weer lekker opnieuw. Bij AVB is daar meestal tijd genoeg voor en de examinator. is waarschijnlijk (zeker als je hem van te voren netjes gedag zegt, etc.) volgens mij wel redelijk coulant.
Als je het goed doet tijdens de les, is het gewoon bijna niet mogelijk om twee oefeningen twee keer te verpesten, dus je hoeft je dan ook nergens zorgen over te maken.
NEE. Dan zak je twee keer voor je examen. |(
:+
 
Je moet er 5 van de 7 voldoende doen.
En je mag er niet twee in dezelfde cluster fout doen.
Dus niet twee langzame oefeningen fout of twee remoefeningen fout of twee snelle oefeningen fout.

succes
 
Je moet er 5 van de 7 voldoende doen.
En je mag er niet twee in dezelfde cluster fout doen.
Dus niet twee langzame oefeningen fout of twee remoefeningen fout of twee snelle oefeningen fout.

succes


Aanvulling:

De enige oefening die verplicht goed moet is lopen en parkeren :Y
 
Aanvulling:

De enige oefening die verplicht goed moet is lopen en parkeren :Y

Gelukkig, ik ben het weer eens niet met je eens.

Je mag 2 onvoldoendes hebben maar die mogen niet in het beide cluster zitten. Je mag dus het lopen met de motor verknoeien en toch slagen.

En er is nog een aanvulling; als je tijdens de snelle oefeningen of remoefeningen valt, ben je meteen gezakt.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, ik ben het weer eens niet met je eens.

Je mag 2 onvoldoendes hebben maar die mogen niet in het beide cluster zitten. Je mag dus het lopen met de motor verknoeien en toch slagen.

Je moet toch in ieder cluster minimaal 1 voldoende hebben?

En lopen met de motor is 1 cluster met 1 oefening. Dus die zul je dan toch goed moeten hebben.....of zie ik dat verkeerd (of ben verkeerd voorgelicht door mijn instructeur)
 
Laatst bewerkt:
Je moet toch in ieder cluster minimaal 1 voldoende hebben?

En lopen met de motor is 1 cluster met 1 oefening. Dus die zul je dan toch goed moeten hebben.....of zie ik dat verkeerd (of ben verkeerd voorgelicht door mijn instructeur)

zie CBR folder
Die minimaal 1 voldoende in het cluster geldt alleen voor de 3 overige clusters.
 
ik deed gewoon de VERKKEERDE oefening dor de zenuwen. dan word je gewoon gevraagd die andere okok even te doen.
het viel mij vooral op dat ze erg relaxt zijn met voertuigbeheersing.

is geen antwoord op je vraag maar het viel mij meer dan 100% mee!

eens,
als je op je plaat gaat of als je slipt is het natuurlijk wel snel einde oefening, maar slagen of zakken is wel duidelijker dan bij AVD,
 
Als je de noodstop verkloot, dan moet je mans genoeg zijn om je examinator een hand te geven, met de mededeling dat je nog even moet oefenen. Dat wordt verwacht van motorrijders.

:^

Als je geen noodstop kan maken, lijkt het mij verstandig om jezelf af te vragen of je al wel aan AVD moet beginnen en niet nog wat extra lesjes nodig hebt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan