Aprillia RS650 project

Jerry v/d Hyden bouwden zijn dry-sump Folan blokje in een Aprillia frame en gebruikten de ruimte in de achterbrug als olie tankje.(is trouwens 2 liter)
(Hij gebruikt wel een zuigpomp en een perspomp om de boel te laten werken)
[afbeelding]

Anders maak je voor je dry-sump een nieuw tankje en gebruik je de ruimte in de achterbug voor de carter onluchting in op te vangen ?

:W

is daar een bouw topic of iets dergelijke van? :9~ ik vond dat zown mooi project :Y lekker clean en het dikke blok lekker in zicht :Y
 
ow ik dacht dat je het over de Folan 936cc v-twin ging _O- dat vond ik echt een mooi apparaat :9~ en die was ook dry-sump, maar idd nou ik het me herinner had die ze olietankjes onder het zitje zitten :9

maar dit is zeer zeker ook een mooi project :Y
Jij bedoeld dit blokje.

Gaaf !!!

full
 
Erg leuk project, vooral omdat ik ook met een Aprilia RS125 bezig ben.
Maar ik vind dat je de constructie van de kont nog wel wat zou kunnen aanpassen.
Ook heb ik een powerfilter erop gezet en dat is voor jou ook wel handig denk ik,
omdat je dan meer ruimte hebt voor bedraging en dergelijke.
Ik heb er trpuwens dit van gebakken :P
Dat bruine karton is slechts de mal voor het glasvezel.
Hij is jammer genoeg nog niet af :/
full
 
Laatst bewerkt:
zit al een powerfilter(schuim) in maar deze hebben we wel zo gemaakt dat die in de originele box past, wel zo handig dat als je een keer in de regen rijd niet je hele filter vol met water loopt.
Van het weekend ook 2de kappenset gehaald voor het circuit, de originele zijn te mooi/zeldzaam om daarmee het circuit op te gaan.
 
zo de laatste tijd weer goed bezig geweest, bmw blok weg gebracht naar de dealer voor kleppen stellen. Ga deze van de week weer ophalen, hierna het blok opnieuw in het frame hangen om te kijken hoeveel er van de achterbrug af moet. Ook een 2de kuipset opgehaald welke dicht gemaakt gaat worden voor het circuit.
Vandaag bij Hans van Wijk nog stalen remleidingen voor en achter gescoord voor 60 euro dus dat was een meevaller. Zal binnenkort weer wat foto's posten.

al met al verwacht ik met een week of 2 weer een rijdend frame te hebben en daarna gaan we beginnen aan de overige punten om het motorblok op te hangen.
 
zo van het weekend de portomonee erg zeer gedaan, gasgevuld achterschokbreker, circuittopkuip en rs250 voorvork en ducati monster ovale einddemper op de kop getikt *O* achterbrug ligt nu bij een metaalbewerkings bedrijf die gingen hem proberen voor vrijdag af te hebben zodat we zondag weer aan het werk kunnen. Zal dan gelijk proberen wat meer foto's te maken.
 
hey! nog updates over dit zalige projectje?! ik wacht al te lang in stilte dus ik dacht: even iets laten horen :D
 
we zijn druk bezig alleen nog niet echt mooie foto's kunnen maken, volgende week weer wat ruimte ivm vakantie met school en werk dus ga ik dan echt foto's maken van alle mooie onderdelen. Met een beetje geluk volgende week voorvork met nieuwe remadapter weer terug.
 
vandaag even stalenremleiding opgehaald voor de rs aan de voorkant omdat een originele niet paste met de rs250 voorvork. Lag er ook nog een nieuwe BOS oval demper naar me te lonken voor een veel te goede prijs, dus die ook maar mee genomen. Was de bedoeling om low budget een leuke fiets te maken, maar zit nu al zoveel mooi spul op. :+
 
vandaag even stalenremleiding opgehaald voor de rs aan de voorkant omdat een originele niet paste met de rs250 voorvork. Lag er ook nog een nieuwe BOS oval demper naar me te lonken voor een veel te goede prijs, dus die ook maar mee genomen. Was de bedoeling om low budget een leuke fiets te maken, maar zit nu al zoveel mooi spul op. :+
Tipje; scoor een voorremschijf van een RSV1000. :Y

Plug-and-play, kost niet gek veel, maar oogt zó veel gaver! :}

Geloof je me niet?! Check mijnes O-)

1146898581_6_0_5h.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan