vtr1000fire
Die hard MF'er
Een vriend van me en ik hebben al een tijdje een RS125, na deze laatst een vuurdoop op het circuit te hebben gegeven hebben we besloten dat het een stuk sneller moet.
Na verschillende dingen opgezocht te hebben schijnt het blok van een F650(2002 model met injectie) op het achterste punt plug en play erin te kunnen. Blok en kabelboom is al opgehaald en we willen zoveel mogelijk originele delen gebruiken. En met rond de 60pk en 70nm op 120kg moet het leuk vooruit komen ook denken we. In het super willen we er eigenlijk een Supermono van maken die we wel zo opbouwen dat hij later als we dat willen wel gekeurd kan worden op kenteken.
De reden dat ik hem onder streetfighters plaats is omdat ik het gevoel heb dat er hier meer mensen zitten die verstand van bepaalde toch wel specifieke vragen die we hebben. ook omdat het tevens ons eerste grote project is en we graag willen leren van anderen. Dus schroom je niet als je op of aanmerkingen hebt!
1 Omdat het orgineel een carburateur blok is zit er geen brandstofpomp op, wij zouden hier een externe voor willen gaan gebruiken zodat we niet in de tank hoeven te gaan zagen. Is dit aan te raden of niet? De pomp moet voor ongeveer een druk van 3 bar kunnen zorgen. Waar koop je zoiets?
2 Dit blok is ook drysump smering, zit er dan ook een soort van expansievat tussen zoals bij je kvs of kan je gewoon een oliekoeler ertussen zetten als een soort van opslag?
Na verschillende dingen opgezocht te hebben schijnt het blok van een F650(2002 model met injectie) op het achterste punt plug en play erin te kunnen. Blok en kabelboom is al opgehaald en we willen zoveel mogelijk originele delen gebruiken. En met rond de 60pk en 70nm op 120kg moet het leuk vooruit komen ook denken we. In het super willen we er eigenlijk een Supermono van maken die we wel zo opbouwen dat hij later als we dat willen wel gekeurd kan worden op kenteken.
De reden dat ik hem onder streetfighters plaats is omdat ik het gevoel heb dat er hier meer mensen zitten die verstand van bepaalde toch wel specifieke vragen die we hebben. ook omdat het tevens ons eerste grote project is en we graag willen leren van anderen. Dus schroom je niet als je op of aanmerkingen hebt!
1 Omdat het orgineel een carburateur blok is zit er geen brandstofpomp op, wij zouden hier een externe voor willen gaan gebruiken zodat we niet in de tank hoeven te gaan zagen. Is dit aan te raden of niet? De pomp moet voor ongeveer een druk van 3 bar kunnen zorgen. Waar koop je zoiets?
2 Dit blok is ook drysump smering, zit er dan ook een soort van expansievat tussen zoals bij je kvs of kan je gewoon een oliekoeler ertussen zetten als een soort van opslag?