Aprilia SR GT 125/200

Acceleratie scheelt behoorlijk, topsnelheid ben ik nog mee aan het spelen.
Ben nog niet helemaal uit welk gewicht rollen het beste bevalt
 
Hoe moet ik dit nu lezen; bij de nederlandse tekst staat dikgedrukt "compleet vastgedraaide positie" en in de engelse tekst staat "completely UNscrewing", moet ik de oliepeilstok er nu volledig indraaien om het oliepeil correct af te lezen of juist niet??

20231126_234204.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit nu lezen; bij de nederlandse tekst staat dikgedrukt "compleet vastgedraaide positie" en in de engelse tekst staat "completely UNscrewing", moet ik de oliepeilstok er nu volledig indraaien om het oliepeil correct af te lezen of juist niet??

Bekijk bijlage 1947793
In beide gevallen staat er precies hetzelfde...
In het Nederlands moet je hem loshalen vanuit een compleet vastgedraaid positie en in het Engels moet je hem compleet losdraaien...
Iets anders omschreven, maar betekent hetzelfde.
Dus volgens het boekje moet je hem eruit halen...schoonvegen...er weer indraaien en dan na uitdraaien aflezen.
 
Ik heb 'm volgens het boekje hierboven op mijn statief gezet, maar die is nu stuk. Moet nu foto's uit de hand maken...
Overigens staat dat van die schroefdop idd wat onhandig. Maar je moet 'm er dus eigenlijk gewoon schoonmaken, er in doen zonder te draaien, eruit halen en dan aflezen.

De Nederlandse vertaling is niet heel goed.
 
@Delight zegt: "Dus volgens het boekje moet je hem eruit halen...schoonvegen...er weer indraaien en dan na uitdraaien aflezen".

@Monomuis zegt "Gewoon schoonmaken, er in doen zonder te draaien, eruit halen en dan aflezen".

Haha, wat is het nou 8-)??
 
@Delight zegt: "Dus volgens het boekje moet je hem eruit halen...schoonvegen...er weer indraaien en dan na uitdraaien aflezen".

@Monomuis zegt "Gewoon schoonmaken, er in doen zonder te draaien, eruit halen en dan aflezen".

Haha, wat is het nou 8-)??

Wat @Delight zegt. Toch na schoonmaken weer vastdraaien en dan weer losdraaien en kijken. Het staat er ietwat wazig.
 
Dan vind ik het niet raar dat er in mijn luchtfilterkast behoorlijk wat olie zat; bij het peilen zonder de peilstok er in te draaien stond ie al iets boven het max B|.......
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat zelf gedaan, of de dealer? Ik heb dit wel eens voorgehad met een MT-03 (660cc). De motorzaak (geen off. dealer) had 'm bij de afleverbeurt een halve liter extra olie gegeven. Het peilen gaat wat apart met drysump, maar vooraf had ik ze nog gewaarschuwd hoe het moest...
 
Als het een officiële dealer is, moet hij wel weten hoe het moet. Dan zou je geen olie moeten hebben in je luchtfilterhuis..

Maar goed, ook ik dacht het verkeerd door 'm niet terug te draaien. 😅
 
Niet elke monteur is even nauwkeurig.

Weet iemand hoe je het achterwiel moet demonteren, moet heel de rechterachterbrug/uitlaat en schokbreker eraf?
 
Dan vind ik het niet raar dat er in mijn luchtfilterkast behoorlijk wat olie zat; bij het peilen zonder de peilstok er in te draaien stond ie al iets boven het max B|.......
Bij elke Piaggio scooter moet je de peilstok eruit halen, schoonmaken, er terug volledig indraaien, losdraaien en het niveau bekijken.
Daarnaast zal je altijd wel wat olie vinden in je luchtfilter. Die komt daar door de carterventilatie.
 
Niet elke monteur is even nauwkeurig.

Weet iemand hoe je het achterwiel moet demonteren, moet heel de rechterachterbrug/uitlaat en schokbreker eraf?
Ja, dat moet er allemaal af.
In deze video
zie je hoe dat te doen. Het is een Vespa GTS maar dat maakt niet uit. Bij elke scooter zal dat hetzelfde zijn.
 
Mijn achterbandje is nog zo'n 50%, maar ga tzt. dat wel zelf doen. Zal nog wel effe duren want heb de SR GT 200 voor "d'r bij", om te toeren pak ik toch veel vaker mijn R1250RT.
 
Nog een technisch vraagje;

Het zal wel normaal zijn, en denk ik wellicht met het start stop systeem (die ik continu heb uitgeschakeld) te maken hebben, maar wat mij opvalt bij mijn SR GT 200 is dat de ene keer bij het starten de laadstroomweergave in de cockpit terugloopt van 15V naar 12.6V bij stilstaand gasgeven op de middenbok , en de andere keer juist van 12.6V naar 15V oploopt (zoals het eigenlijk hoort).

Laatst nog reed ik met een koude motor weg en al rijdend bleef de laadstroom constant op 12.6V staan. Na een paar kilometer stopte ik en al stationair draaiend ging ie nu van 12.6V naar 15V zonder gas te geven. Daarna reed ik weer weg en bleef ie constant op 15V.

Met de motor uitgeschakeld geeft ie 12.6V aan. Heb de scooter ook aan de druppellader hangen aangezien ik er weinig mee rijd.

Wat gebeurt hier?
 
Laatst bewerkt:
Nog een technisch vraagje;

Het zal wel normaal zijn, en denk ik wellicht met het start stop systeem (die ik continu heb uitgeschakeld) te maken hebben, maar wat mij opvalt bij mijn SR GT 200 is dat de ene keer bij het starten de laadstroomweergave in de cockpit terugloopt van 15V naar 12.6V bij stilstaand gasgeven op de middenbok , en de andere keer juist van 12.6V naar 15V oploopt (zoals het eigenlijk hoort).

Laatst nog reed ik met een koude motor weg en al rijdend bleef de laadstroom constant op 12.6V staan. Na een paar kilometer stopte ik en al stationair draaiend ging ie nu van 12.6V naar 15V zonder gas te geven. Daarna reed ik weer weg en bleef ie constant op 15V.

Met de motor uitgeschakeld geeft ie 12.6V aan. Heb de scooter ook aan de druppellader hangen aangezien ik er weinig mee rijd.

Wat gebeurt hier?
Ik denk dat die meter met de nodige vertraging werkt.
De voltages die je aangeeft kloppen wel maar niet op het moment dat je ze uitleest.
Ik zou er me geen zorgen over maken. Laat die meter maar doen, de motor is OK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan