William v d
MF'er
Beste mensen,
Ik ben sinds dit jaar eigenaar van een Falco uit 2001. Een nog uitzonderlijk vers exemplaar. Echter lekt wel de hydraulische koppelingscilinder op het blok en is de koppelingvloeistof zwart (wat vrij normaal schijnt te zijn). Na een tijdje rijden is het blok aan die zijde dan ook vies van de olie nabij de koppelingscilinder. Dacht eerst dat dit door de drie overlooplangetjes kwam maar mijn vermoeden is nu toch dat het de koppelingcilinder is. Ook heb ik recent meegemaakt dat het vloeistofreservoir ineens bijna leeg/ gezakt was. Ik vermoed dus dat de seals in de koppelingscilinder een verse pakking/keering nodig heeft wat ook niet gek is na 22 jaar.
Ik heb gekeken waar ik dergelijke onderdelen kan bestellen. De pakking (item 24, AP8106935) is verkrijgbaar maar de keerring (zie pijltjes op bijgevoegde afbeeldingen) blijk je niet los te kunnen bestellen? Kan dit kloppen en/ of zoek ik verkeerd? Wellicht dat deze keerring ook gebruikt wordt op andere motoren?
Wie kan mij hier wat over vertellen
Ik ben sinds dit jaar eigenaar van een Falco uit 2001. Een nog uitzonderlijk vers exemplaar. Echter lekt wel de hydraulische koppelingscilinder op het blok en is de koppelingvloeistof zwart (wat vrij normaal schijnt te zijn). Na een tijdje rijden is het blok aan die zijde dan ook vies van de olie nabij de koppelingscilinder. Dacht eerst dat dit door de drie overlooplangetjes kwam maar mijn vermoeden is nu toch dat het de koppelingcilinder is. Ook heb ik recent meegemaakt dat het vloeistofreservoir ineens bijna leeg/ gezakt was. Ik vermoed dus dat de seals in de koppelingscilinder een verse pakking/keering nodig heeft wat ook niet gek is na 22 jaar.
Ik heb gekeken waar ik dergelijke onderdelen kan bestellen. De pakking (item 24, AP8106935) is verkrijgbaar maar de keerring (zie pijltjes op bijgevoegde afbeeldingen) blijk je niet los te kunnen bestellen? Kan dit kloppen en/ of zoek ik verkeerd? Wellicht dat deze keerring ook gebruikt wordt op andere motoren?
Wie kan mij hier wat over vertellen