Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Amsterdam.... dan heb je geluk. StanleyBobley (Kadir ook de moderator) uit dat stadje is de Caponord specialist!
Ik zou hem eens benaderen en daarna zul je weer een fijne machine hebben.
 
Ik ben me aan het oriënteren op een wat hogere motor waar ik wat makkelijker mee een weekend weg kan of een passagier mee kan nemen.

De wens voor zo'n motor was er al, maar aangewakkerd nu ik deze week op een V-Strom heb gereden. Reed heerlijk qua zitpositie etc, maar veel te weinig vermogen naar mijn zin en daarbij ook te 'gewoontjes'.

Ik houd van wat minder voorkomende motoren zodoende is een Caponord op mijn lijstje gekomen, samen met een Cagiva Navigator.

Mijn andere motoren zijn een Buell XB12S en een '83 Virago die ik heb verbouwd tot bobber (met clip-ons een GSX-R voorvork, dat wel).

Sleutelen vind ik niet erg. Ik heb ook geen haast, dus ergens volgend jaar wil ik iets kopen. Ik ga me verder inlezen op de Capo's en lees graag mee in het topic.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben hier nieuw en ik ben nu al fan van de aprilia caponord 1000..
Ik wil er 1... Ik heb er 1 gezien uit 2006 met 42000km erop spanningsregelaar, dynamo, remblokken, wiellagers en nieuwe banden zijn al vervangen.. Zijn er nog andere problemen waar ik op moet letten en zo ja kan dit bij een willekeurige garage gemaakt worden.
Zelf geen verstand van maar ik vind deze motor mooier dan een varadero of transalp
Wel al stukje gereden en klinkt goed wel erg trillerig aan de voorkant leek het maar misschien is dat kwestie van wennen wel veel koppel.
Rij nu een yamaha fz1 en die wil ook wel maar ben er te snel op uitgekeken wil nu hoger en lekker toeren

Groet Rob
 
De siliconen vacuüm slangen (inclusief retourklepje) die de slipperclutch "bedienen" zijn meestal wel aan vervanging toe.Misschien is dat al gedaan anders kan een goeie algemene motorzaak dat ook. Als de slangen lek gaan trekt de inlaat valse lucht en loopt-ie rottig stationair. Je komt niet stilte staan, dat niet. Verder kunnen de bobines wel eens de geest geven maar dat kan ook iedere motorzaak oplossen.
 
De siliconen vacuüm slangen (inclusief retourklepje) die de slipperclutch "bedienen" zijn meestal wel aan vervanging toe.Misschien is dat al gedaan anders kan een goeie algemene motorzaak dat ook. Als de slangen lek gaan trekt de inlaat valse lucht en loopt-ie rottig stationair. Je komt niet stilte staan, dat niet. Verder kunnen de bobines wel eens de geest geven maar dat kan ook iedere motorzaak oplossen.
Super info al.. Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan