Alternatief voor spiegels.

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
977
304
Beste mensen,

Vaak tijdens het rijden op mijn sportmotor is het zo, dat ik helemaal niks zie in de gemonteerde spiegels.

Voor de naked zijn er bar-ends te koop, wat vaak goed gesmoeld uitzien en waarmee je zicht achteruit wel goed is.

Echter, voor de sportmotoren ziet het monteren van bar-ends er vaak niet uit of komt het niet uit ivm het kuipwerk.

Zijn er hier mensen die er ook wel eens mee bezig zijn geweest om de betreffende spiegels te verwijderen en goede alternatieven terugplaatsen?

Zo heb ik (om te proberen) hoe het zal zijn een camera geplaatst met een scherm (via Ali). Om zo toch zicht te hebben achter me. Echter is dit geen succes. En heb ik er niet mee gereden.

Mag ik Vragen wat jullie hebben geprobeerd en hoe waren jullie bevindingen hiermee?

Mijn motor betreft een Ducati 1098s.
 
Spiegel verbreders
En een sportieve Duc. Rijd je voor het karakter en de looks.
Niet voor het gebruiksgemak ;)

Heb zelf ook een Duc, vorm gaat voor functie.
Dat het een en ander dan wat onpraktisch is dat weet je van te voren met een Ducati, dat moet je dat gewoon accepteren. (of wat anders kopen)
 
soms is het mogelijk een ander spiegelglas te monteren, meer in een wat bollere vorm zodat je een soort groothoek krijgt en daardoor meer zicht krijgt.
Vaak zijn de objecten:+ dan wel kleiner in de spiegel waardoor je er rekening mee moet houden dat ze (veel) dichterbij zijn dan je dacht.
 
Waarom zie je niks? zitten je armen in de weg of trilt de boel te veel? Je kunt spiegels namelijk ook verlengen/verhogen. Of juist verzwaren of lichter maken zodat het een andere resonantiefrequentie krijgt om zo de boel trillingsvrij te krijgen.

Camera's zou ik niet doen. Er zijn al jaren bedrijven mee bezig om met name de deuren die vrachtwagens spiegels noemen te vervangen, maar ook dat blijkt niet lekker te gaan.
 
Spiegel verbreders
En een sportieve Duc. Rijd je voor het karakter en de looks.
Niet voor het gebruiksgemak ;)

Om dan heel eerlijk te zijn, zien ze er beter uit dan die van mijn RSV mille van 2001. Maar die flaporen..... het is dat het moet van oom agent.

Dat ik er niks in zie komt omdat ik voornamelijk mijn bovenramen erin zie.
 
Heb zelf ook een Duc, vorm gaat voor functie.
Dat het een en ander dan wat onpraktisch is dat weet je van te voren met een Ducati, dat moet je dat gewoon accepteren. (of wat anders kopen)

Ik heb het alleen over de spiegels, machine verder bevalt mij prima. Vindt het onzin om hem weg te doen alleen omdat de spiegels niet bevallen.
 
Beetje de arm naar binnen als je in de spiegel naar achteren kijkt.
Ik heb meer motoren gehad waarbij het zicht naar achter ruk was en dat waren geen Ducs.
 
Achterom kijken op een machine met sportieve houding zou het voor mij ook niet helemaal zijn. Zithouding veranderen (hogere) clipons, andere spiegels (Magical Racing).. helm met geïntegreerde achteruitkijk spiegel? Of bestaan die niet meer..
 
Waarom zie je niks? zitten je armen in de weg of trilt de boel te veel? Je kunt spiegels namelijk ook verlengen/verhogen. Of juist verzwaren of lichter maken zodat het een andere resonantiefrequentie krijgt om zo de boel trillingsvrij te krijgen.

Camera's zou ik niet doen. Er zijn al jaren bedrijven mee bezig om met name de deuren die vrachtwagens spiegels noemen te vervangen, maar ook dat blijkt niet lekker te gaan.

En buiten dat is het pas binnenkort toegestaan om je spiegels te vervangen door camera's las ik in de Truckstar een tijd geleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[QUOTE="Tjokke84, post: 29018942, member: 183372]Dat ik er niks in zie komt omdat ik voornamelijk mijn bovenarmen erin zie.[/QUOTE]
Stuk verder naar binnen schuiven zodat je wat meer de buitenkant van je spiegels gebruikt. En als je echt achter je moet kijken moet je bij bijna elke sportieve motor wel je armen even naar binnen trekken.
 
1552582033718.jpeg


Vind wel geinig :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan