Inklapbare spiegels

Motorlars

MF'er
12 apr 2019
235
166
Roden
Ik heb een mooi setje stuureindspiegels met een verstelbaar steeltje eraan. Nu is het zo dat ze alleen te verstellen zijn als ik de bout losdraai. Het liefst kan ik ze ook onder het rijden verstellen zodat ik minder breed ben met filteren. Ik kan ze naar buiten en naar binnen plaatsen, met filteren zou ik ze dus onder mijn stuur willen hebben.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Als ik nu het boutje ook maar iets los draai heeft het ding 0 stevigheid meer en bungelt dan vrij onder het stuur.

Ik wil hem dus in de richting van de pijl kunnen verplaatsen tijdens het rijden, zonder dat hij alle stevigheid verliest.
20240406_181145.jpg


Hopelijk is het een beetje te volgen...
 

Bijlagen

  • 20240406_181209.jpg
    20240406_181209.jpg
    704,8 KB · Weergaven: 0
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Ze moeten dan vergrendelen, en dat zit er niet op. Ik heb ook inklapbare, maar dan bovenop. Dan vallen ze naar "binnen" (d.w.z. naar elkaar toe, over het stuur). Inderdaad ideaal bij filteren. Is dat niks voor je?

pw-s010_1.jpg
 
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Ze moeten dan vergrendelen, en dat zit er niet op. Ik heb ook inklapbare, maar dan bovenop. Dan vallen ze naar "binnen" (d.w.z. naar elkaar toe, over het stuur). Inderdaad ideaal bij filteren. Is dat niks voor je?

pw-s010_1.jpg
Helaas geen optie, ik heb geen bevestigingspunten voor normale spiegels, is een omgebouwde naked.
Rubbertje achter het schoefje zodat je het kan draaien maar het toch vast zit ?

Of permanent gedraaid onder je stuur ? Of kan je dan niets zien ?
Altijd onder het stuur zie ik er helaas niets meer in. Spiegels boven het stuur kan ook niet, want dan heb ik te weinig ruimte met mijn handen door de handvatverwarming 😅
Met een schotelveer.
Als je er 2 er tussen zet, heb je er een constante spanning op staan.
Bekijk bijlage 1992814
Hoe werkt dit precies? Als ik op schotelveer zoek krijg ik losse ringetjes te zien, klopt dat?
 
Helaas geen optie, ik heb geen bevestigingspunten voor normale spiegels, is een omgebouwde naked.

Altijd onder het stuur zie ik er helaas niets meer in. Spiegels boven het stuur kan ook niet, want dan heb ik te weinig ruimte met mijn handen door de handvatverwarming 😅

Hoe werkt dit precies? Als ik op schotelveer zoek krijg ik losse ringetjes te zien, klopt dat?
Jah, 2ringen in spiegelbeeld op elkaar houden de boel op constante spanning.
Het zijn gewoon 2 veren die eruit zien als een sluitring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan