Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
ZZat net even te kijken hoe ik het koelwater uit het koelsysteem laat.
Kan het niet zo onmiddellijk vinden. Ook niet in de manual. Er is blijkbaar in de manual van pag1 geen periodiek onderhoud opgenomen. Of heb ik er naast gekeken?

Haynes manual RSV Mille '98 - '03, chapter 1*21 item 30, Cooling system draining, flushing & refilling.
 
Thanks, maar is er een download versie van dit wphb?

Die op pagina 1 is denk ik geen Haynes.

Het was wel al gelukt hoor : schroefjes onder aan de radiators los, het slangetje onder aan het reservoir los, en toen zat ik al aan 2,3 liter vloeistof. Aangezien alles nog netjes blauw en doorzichtig was, ben ik niet meer op zoek gegaan naar de resterende 0,2 liter.

Olie en filter zijn ook vervangen. Enige wat me nog te doen staat is het reinigen en opnieuw vullen van de voorvork. De achterveer doe ik wel een keertje binnen voor een onderhoudje, en dan issie weer klaar om te gaan.

Daar komt je tweede jeugd jongen...
 
Vandaag set Oxford zadeltassen gekocht. Deze moeten bevestigd worden onder de buddy. Nu vroeg ik mij af of het slot dit wil houdt op hoge snelheid? Iemand ervaring.. meende dat Gielo ook zo'n systeem heeft.

Wil het gebruiken voor sauerlsnd enzo, dan hoef ik de rugzak niet meer vol te gooien.
 
Zelf heb ik mijn oxford tassen getest tot 180 en dat ging helemaal prima.
Ook geen last van rare windstromen o.i.d. :)
 
Mensen, de beste wensen :P beter laat dan nooit :P

Djeed, gefeliciteerd !

14 juni Assen kijken bij goed weer prima, rijden 225 is me te gek, ik wordt namelijk voor het eerst papa rond 2-8-2013 !!! Dus pampers kopen ipv rondjes racen ;-)
 
Mensen, de beste wensen :P beter laat dan nooit :P

Djeed, gefeliciteerd !

14 juni Assen kijken bij goed weer prima, rijden 225 is me te gek, ik wordt namelijk voor het eerst papa rond 2-8-2013 !!! Dus pampers kopen ipv rondjes racen ;-)


Haha gefeliciteerd!!! En succes met de pampers!
Ben zelf 6 november voor de 2e keer vader geworden van een meisje Irem......mooiste wat er is!! Heb al een zoon van 2 die helemaal gek is van aprilia zijn opa rijdt op een blackbird dan zegt ie....... Mooie brommer opa.....papa mooie motor apriliaa! :9 _O- dat blijft leuk!
 
Zelf heb ik mijn oxford tassen getest tot 180 en dat ging helemaal prima.
Ook geen last van rare windstromen o.i.d. :)

180 okee.. dat heb je er nog wel eens voor richting sauerland. Ik denk dat het wel goed komt, ik knal er wel een sjorbandje extra rondom voor de zekerheid.

Kan niet wachten om het uit te proberen :)
 
180 okee.. dat heb je er nog wel eens voor richting sauerland. Ik denk dat het wel goed komt, ik knal er wel een sjorbandje extra rondom voor de zekerheid.

Kan niet wachten om het uit te proberen :)

Een extra bandje erom is altijd wel een prettig idee. :Y
De kont had ik met tape beplakt, om zo eventueel schuren/krassen te voorkomen.
 
Vandaag set Oxford zadeltassen gekocht. Deze moeten bevestigd worden onder de buddy. Nu vroeg ik mij af of het slot dit wil houdt op hoge snelheid? Iemand ervaring.. meende dat Gielo ook zo'n systeem heeft.

Wil het gebruiken voor sauerlsnd enzo, dan hoef ik de rugzak niet meer vol te gooien.

Ik heb idd een set Oxford tassen. Bevalt me prima. Ik heb 3 bandjes, waarvan 1 bandje onder de buddy doorgaat, en 2 bovenlangs.

Grappig dat je ze juist wilt gaan gebruiken zodat je geen rugtas meer hoeft te gebruiken. Bij mij is het precies andersom. Ik rijd liever met een rugtas op, dan met 2 zadeltassen. Het is wellicht minder veilig, maar ik vind het wel praktischer.
Afgelopen 2 keren naar de Eifel mijn rugtas gebruikt en dat bevalt me beter.

Beide zal ik alleen tegelijk gebruiken als ik echt op vakantie ga met de motor voor een langere tijd, bv 2 weken Italië oid.

dsc0782u.jpg


En wat Kanarie zegt, idd ff afplakken om niets te beschadigen.
 
Laatst bewerkt:
:W

vandaag mn straatmotor verkocht en nu wil ik daar een RSV voor in de plaats aanschaffen.
Ik twijfel alleen een beetje tussen het eerste model en het tweede model, van de eerste vind ik de kont mooier maar van het tweede model de voorkant :X :+

is er ook een kwaliteitsverschil tussen beide? En motorisch?

thx alvast voor de antwoorden, ga binnenkort ook proefrijden :9
 
Thanks, maar is er een download versie van dit wphb?

Die op pagina 1 is denk ik geen Haynes.

Het was wel al gelukt hoor : schroefjes onder aan de radiators los, het slangetje onder aan het reservoir los, en toen zat ik al aan 2,3 liter vloeistof. Aangezien alles nog netjes blauw en doorzichtig was, ben ik niet meer op zoek gegaan naar de resterende 0,2 liter.

Olie en filter zijn ook vervangen. Enige wat me nog te doen staat is het reinigen en opnieuw vullen van de voorvork. De achterveer doe ik wel een keertje binnen voor een onderhoudje, en dan issie weer klaar om te gaan.

Daar komt je tweede jeugd jongen...

Las net even dat er schijnbaar ook nog een drain schroefje bij de waterpomp zit. Ze staan online, weet zo niet meer waar precies, maar even zoeken en je hebt 'm volgens mij.

http://www.repairmanualclub.com/motomanuals/index.php?dlid=202
 
:W

vandaag mn straatmotor verkocht en nu wil ik daar een RSV voor in de plaats aanschaffen.
Ik twijfel alleen een beetje tussen het eerste model en het tweede model, van de eerste vind ik de kont mooier maar van het tweede model de voorkant :X :+

is er ook een kwaliteitsverschil tussen beide? En motorisch?

thx alvast voor de antwoorden, ga binnenkort ook proefrijden :9

Smaak is natuurlijk persoonlijk, dat moet je zelf maar bepalen :P.

Echt duidelijk kwaliteitsverschil zit er volgens mij niet tussen. Het oude model RSV is betrouwbaar en heeft zichzelf wel bewezen. Hetzelfde geld voor het nieuwere model (2004 en jonger). Het 2004 model had nog wel kinderziektes, maar buiten die om is het gewoon een goede motor. Dat geldt eigenlijk voor alle RSV's.

Ik heb zelf een 2003R. Vorig jaar is mijn blok kapot gelopen door te weinig smering (motorzaak vermoedde dat er een verstopt oliekanaal was). Isdatzo had een 2004 model waar hij niets anders dan ellende mee heeft gehad. Maar goed, het is vrij zeldzaam.

Ach, elke motorfiets heeft zo wel z'n kuren. :+ Lang verhaal kort; beide modellen zijn betrouwbaar en niet minder betrouwbaar dan elke andere Jap.

Verder heeft het nieuwere model iets meer vermogen en koppel:

2003 Aprilia RSV Mille 1000 R

2004 Aprilia RSV Mille 1000 R Factory
 
Laatst bewerkt:
:W

vandaag mn straatmotor verkocht en nu wil ik daar een RSV voor in de plaats aanschaffen.
Ik twijfel alleen een beetje tussen het eerste model en het tweede model, van de eerste vind ik de kont mooier maar van het tweede model de voorkant :X :+

is er ook een kwaliteitsverschil tussen beide? En motorisch?

thx alvast voor de antwoorden, ga binnenkort ook proefrijden :9

Voor tips waar op te letten zie pagina 1, voor wat betreft het eerste model. Dat zijn meteen ook de kwaaltjes, welke bij de meeste rsv's nu wel verholpen zullen zijn. In principe is het eerste model oerdegelijk. Wel is goed onderhoud belangrijk. De mijne was niet onderhouden door de vorige eigenaar en dat hebben ik en mijn portemonnee geweten :X Maar dat is vooral een uitzondering, er zijn genoeg mille's met een km-stand van ruim boven de 50k die nog steeds prima draaien zonder noemenswaardige kosten.

2004+ model heb ik geen ervaringen mee, anders dan dat het prachtige motoren zijn *D :+ Wel kon het gebeuren dat bij het 2004 model de km-stand op nul sprong. Iets wat wel belangrijk is om op te letten bij aanschaf natuurlijk. Voor zover ik weet is dit vanaf 2005 verholpen, correct me if i'm wrong?

Hier trouwens een lijstje met alle modellen rsv's, kun je je alvast verlekkeren :+
 
Ik type traag, wat Giel0 zegt dus ;) Ik zou zelf ook de keuze baseren op welke ik het mooiste vind, zeker als het budget niet veel uitmaakt en beide motoren elkaar niet onderdoen voor wat betreft betrouwbaarheid.

|( Dit moest dus een edit zijn ipv een nieuw bericht :P
 
Laatst bewerkt:
Thx mannen, vermogen boeit me niet zoveel, voor openbare weg is het allang zat.
Goed te horen dat ze zo betrouwbaar zijn iig *D

Daar ik komend jaar weer wat meer het circuit op zal gaan wil ikmde straatmotor lekker goedkoop houden, denk dus dat ik voor het eerste model zal gaan.

Volgende week even proefritje maken en dan in maart ofzo aanschaffen :)
 
Ik heb een hele leuke Hypermotard op het oog, maar dat is partikulier.
Die ruilen meestal zo lastig in. _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan