Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prettige feesten allemaal. Ik hoop voor 2013 op evenveel en even goede tips dan in 2012 (ook al doe ik uiteindelijk toch mijn eigen zin :+ )

Vandaag de brommer ontdaan van alle kuipen. De binnenkant is even netjes dan de buitenkant. Geen verborgen gebreken zo te zien. Alles gloednieuw. Olie afgelaten... zag er gewoon uit als vuile olie. Geen drap of sludge of slijm of sporen van water. Gewoon het zwarte goedje dat er hoor uit te komen. Ik acht dus ook spoelen met goedkope olie niet nodig. Zijn volgens mij verloren kosten. Ik doe er gewoon nieuwe olie in van een goede kwalitiet, en een nieuw filter.

Een ding is zonde. Het Akra systeem is blijkbaar niet 100 procent passend voor dit bouwjaar. De vorige eigenaar heeft een deuk aangebracht onder het linksysteem van de achterveer, en onder de zijstandaard (waarom die laatste weet ik niet, want daar zie ik niet echt een probleem.) De man van wie ik hem kocht zegt dat dit geen problemen veroorzaakt. Ik geloof dit wel (pijpen zijn nog altijd dikker en ruimer dan die van het originele systeem) maar ik vind het wel erg jammer.

2 opties dus voor mij :

1 : naar Mile Pajic om een nieuw titanium bochtje te laten maken dat precies past (waarde : 250 euro en een heeeeeeel lange rit)
2 : zo laten en me er niet druk om maken (ben ik niet zo goed in, ik heb de dingen graag in orde. Geeft meer gemoedsrust)

Iemand een idee or dit erg/schadelijk is??? 1 procent vermogensverlies doet me niks. Ding zal wel zat snel genoeg zijn)

[afbeelding]
je hebt er al een topic over geopend.....
 
Inderdaad, maar het antwoord kreeg ik uiteindelijk wel hier.

Net boven de standaard zit blijkbaar die deuk, maar ik heb een andere standaard.

full
 
Op vrijdag 14 juni 2013 maken de Italiaanse Motorclubs gezamenlijk de ITAL Trackday op het fameuze circuit van Assen mogelijk!

De mogelijkheid om je eens lekker uit te leven in een gecontroleerde omgeving.
Deze dag is niet alleen voor de snelheidsduivels met de buikschuivers bedoeld, maar ook voor de 'gewone' rijder met een Italiaanse motorfiets.

Afhankelijk van jouw motor- en circuitervaring rijd je in een passende groep, verdeeld over vier categorieën van beginner tot pro.De dag wordt georganiseerd door CRT. Een uitgelezen kans dus om een keer met je MV Agusta, Laverda, Aprilia, Moto Guzzi, Ducati, Moto Morini of andere Italiaan het circuit op te gaan!

De ingrediënten voor de ITAL Trackday 2013 zijn onder andere: •Geschikt voor alle soorten Italiaanse Motoren
•Organisatie door CRT, Inschrijven via website: www.crtholland.nl
•Inschrijfbedrag: €225
•Tijdwaarneming
•Veiligheid, plezier en ontspanning
•Italiaanse sfeer (o.a. clubs aanwezig)
•Speciale groep voor klassiekers (bij voldoende aanmeldingen)
•Zowel ervaren rijders als beginners
•Beginners worden begeleid met instructie met theorie
•BBQ avond ervoor
•Verkiezing ‘mooiste motor’ onder deelnemers


Misschien leuk t.z.t. er met een groep heen te gaan. Ookal is het maar om een dagje te gaan kijken???
 
ZZat net even te kijken hoe ik het koelwater uit het koelsysteem laat.
Kan het niet zo onmiddellijk vinden. Ook niet in de manual. Er is blijkbaar in de manual van pag1 geen periodiek onderhoud opgenomen. Of heb ik er naast gekeken?
 
@Senez1, leuk idee maar €225 , weten ze niet dat er een krisis heerst !
Nog €100 er bij en ik kan eennheel weekend ervoor eifelen .

Idd en incl een paar rondje ring, een dikke snitzel en een paar pilsjes in de avond :Y
Maar een Assen cicuit vol rsv's zal niet misstaan.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht even kijken, al hangt dat natuurlijk sterk van het weer af. 225 Euro vind ik idd veel te veel.
 
Inderdaad zou een dagje eiffel ook niet verkeerd zijn.

Ook zouden we richting Sauerland kunnen met een groep. Ik heb een bekende daar wonen. Rijd een Hayabusa en vind het leuk om voor te rijden. Kent dus ook alle mooie wegen daar. Misschien ook een optie voor een dag?
 
Vanmiddag een bezoekje brengen aan Motoport Echt, nog een proefritje op de Mille en dan de koop afronden hoop ik!
 
Sauerland lijkt me erg gaaf! Als er een dag georganiseerd wordt, ga ik graag mee. Zou je daar ook met open pijpen kunnen rijden? Of is het verstandiger originele erop te zetten?
 
De originele is wel aan te raden.
Eventueel dB-killers erin, als je geen aandacht trekt, krijg je dat ook niet. :)
 
Succes! Hoop dat hij je bevalt!


Thanks, bevallen deed ie zeker, koop is afgerond en de motor wordt zaterdag 12-01 geleverd! Appie startte direct zonder enig probleem!

Mog even snel een proefritje gemaakt, helaas in de regen... Maar geen probleem voor de Appie al schoof het achterwiel nog wel eventjes weg, ach ja... wennen he :)

Ik zit wel telkens met de standaard, ik vind t erg lastig om deze naar beneden te klappen omdat het lipje precies onder het versnellingspookje zit.... is dit normaal en kan ik hier iets aan doen?
 
Ik zit wel telkens met de standaard, ik vind t erg lastig om deze naar beneden te klappen omdat het lipje precies onder het versnellingspookje zit.... is dit normaal en kan ik hier iets aan doen?
Dat is karakter, hoort zo. :')

Misschien kan je er een langer lipje aan lassen als je het echt vervelend vindt, maar je went er wel aan.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de mille! Binnenkort wel even wat foto's laten zien he..
 
Laatst bewerkt:
Dat is karakter, hoort zo. :')

Misschien kan je er een langer lipje aan lassen als je het echt vervelend vindt, maar je went er wel aan.

Hoe dan ook, gefeliciteerd met de mille! Binnenkort wel even wat foto's laten zien he..

Thanks, ok, als dat normaal is vind ik t prima, inderdaad wennen ja maar t kwam wel knullig over, ik maar met mijn voet aan t schoppen en naar beneden aan t kijken... waar zit ie nou??? :}

Ja, foto's komen eraan, ik heb er snel wat geschoten maar helaas is mijn camera niet echt goed op mijn mobiel en ik wil jullie natuurlijk de mooie foto's laten zien :)
 
Thanks, ok, als dat normaal is vind ik t prima, inderdaad wennen ja maar t kwam wel knullig over, ik maar met mijn voet aan t schoppen en naar beneden aan t kijken... waar zit ie nou??? :}

Ja, foto's komen eraan, ik heb er snel wat geschoten maar helaas is mijn camera niet echt goed op mijn mobiel en ik wil jullie natuurlijk de mooie foto's laten zien :)


Als er een mille op staat is het sowieso een mooi foto :+

Gefeliciteerd met je aankoop, dat je maar snel met mooi weer kunt rijden *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan