Algemene MotoGP topic

Maar..... dat is toch ook wat ik zeg?....
Die podiums zie ik hem ook wel pakken zeker, en dan zullen het voor het grootste gedeelte overwinningen zijn. Maar ik nam Crutchlow zijn waarschuwing zeer serieus. Die waarschuwde dat als MM op een Duc zou stappen, de rest van het veld alleen nog maar 2e kon worden. Dat heb ik dus nog niet gezien, en gelukkig maar ben ik daar ook niet zo bang meer voor. Ook vind ik hem niet zo overtuigend rondrijden, hij valt niet erg op. Dat vind ik niet heel erg des Marquez.
Tot het breekijzer er weer aan te pas komt.
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
Maar..... dat is toch ook wat ik zeg?....
Die podiums zie ik hem ook wel pakken zeker, en dan zullen het voor het grootste gedeelte overwinningen zijn. Maar ik nam Crutchlow zijn waarschuwing zeer serieus. Die waarschuwde dat als MM op een Duc zou stappen, de rest van het veld alleen nog maar 2e kon worden. Dat heb ik dus nog niet gezien, en gelukkig maar ben ik daar ook niet zo bang meer voor. Ook vind ik hem niet zo overtuigend rondrijden, hij valt niet erg op. Dat vind ik niet heel erg des Marquez.
Wat @Janenjoep zegt: Hij moet eerst het vertrouwen hebben. En als hij het heeft gevonden dan gaat hij weer bowlen :P
 
Liefst zie ik gevechten van grote groepen die elkaar af en toe een klein beetje raken of ietsjes wijd duwen.
Marquez heeft dit nogal eens overdreven wat helemaal niet nodig lijkt met zijn talent en de extra snelheid die hij altijd had.
Inmiddels is er een hoop veranderd in de gp en moet er misschien wel eens wat te netjes geracet worden.
 
Ik snap niet dat iemand negatief kan zijn over de rijstijl van MM. Hij gaat tot het gaatje en soms er overheen, maar dat is toch precies waarom we kijken? Een optocht kan ik ook bij het bloemencorso zien.....
Zoals de Spaanse taxichauffeur hier op het circuit zei vanochtend ..he (VR46) is like Michael Schumacher.
Max Verstappen is nice.

All Italian are like maffia.


Hmm terug naar motoracen beste taxichauffeur en niet de F1.
Ik begon over MM93 en JL99. :9

MotoGP en competitie willen we zien. :P
 
Dat moet hij idd en zal hij ook wel willen maar gaat blijkbaar niet zo 1,2,3.

Kijk eens naar bijv een Marquez, qua talent toch echt wel hoger ingeschat, zou iedereen en zn moeder wel ff naar huis rijden op een duc..
Ik weet dat de stap van d ehonda naar de duc veel groter is dan van een duc naar een duc, maar toch
4e in zijn eerste race en alleen de 2 titelkandidaten van vorig seizoen binnen enkele seconden voor zich zie uk een ander niet zo snel nadoen. Maar als iemand denkt dat MM even Bagnaia (of andersom) naar huis rijdt snapt het niet helemaal inderdaad.
 
Vandaag bekend gemaakt.
MM komt nog wel dit jaar. Let ook op die haai, die gaat ook hard vooruit.
IMG_2804.png
 
Superbike is wat dat aangaat een stuk leuker om te zien.
Daar reed er 1 voorop met groot verschil afgelopen jaar, en 90% komt niet in de buurt van een podium. MotoGP was vrij close vorig jaar met 8 verschillende GP winnaars.
Ik vond het vorig jaar andersom, een paar jaar terug was sbk erg spectaculair met Bautista , Rea en Toprak in gevecht maar het was vorig jaar niet erg spannend.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 2027 zal het al wel een stuk anders worden, 800/850cc met deze keer wel goede limieten qua boring en slag. Aero "verboden" en ride height device er af zoals het nu lijkt.

ik geef ze 2 jaar voor ze weer aan de zelfde rondetijden zitten als nu
 
Aero wordt toch niet verboden? Waarschijnlijk komt er een maximaal toegestaan frontaal oppervlak, begreep ik uit de Oxley Bom podcast.
 
Vanaf 2027 zal het al wel een stuk anders worden, 800/850cc met deze keer wel goede limieten qua boring en slag. Aero "verboden" en ride height device er af zoals het nu lijkt.

ik geef ze 2 jaar voor ze weer aan de zelfde rondetijden zitten als nu
Iemand een idee hoe dat werkt en de problemen van de 800 cc generatie voorkomen kunnen worden?
Aero wordt toch niet verboden? Waarschijnlijk komt er een maximaal toegestaan frontaal oppervlak, begreep ik uit de Oxley Bom podcast.
Een van de redenen waarom Ducati nu zo succesvol is is dat ze een veel power hebben en daardoor met veel aero kunnen rijden zonder teveel topsnelheid te verliezen: meer power = meer aero = hogere bochtensnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Aero wordt toch niet verboden? Waarschijnlijk komt er een maximaal toegestaan frontaal oppervlak, begreep ik uit de Oxley Bom podcast.
Aero wordt toch niet verboden? Waarschijnlijk komt er een maximaal toegestaan frontaal oppervlak, begreep ik uit de Oxley Bom podcast.
IMG_2369.jpeg
 
Aero wordt toch niet verboden? Waarschijnlijk komt er een maximaal toegestaan frontaal oppervlak, begreep ik uit de Oxley Bom podcast.
Nee kunnen ze ook niet verbieden zoals ook uitgelegd werd in diezelfde podcast ;) alles is in principe aero..
Iemand een idee hoe dat werkt en de problemen van de 800 cc generatie voorkomen kunnen worden?
Beperking van boring x slag en rpm s zeggen ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan