Algemene MotoGP topic

Al weet ik niet wat precies zijn knie blessure in houdt/hield.
En het niveau is waanzinnig hoog.
Ja, het is toch enorm veel benen training dat racen.
Elke bocht en onder acceleratie sta je op de steunen.
Op het zadel zitten lijkt zo maar de druk staat op de stepjes. :Y
En bij het remmen met de knieën tegen de tank.
(Met hier en daar een los voetje)
 
Die was eigenlijk voor Bez bedoeld he maar diebleef liever bij vr46.
Vraag me af of hij er inmiddels spijt van heeft
Dat was ook logischer geweest. Heeft hij nog geen spijt dan komt dat wel. Beetje duister waarom hij dat niet wilde. Of er speelde meer dan naar buiten gekomen is.
 
Die was eigenlijk voor Bez bedoeld he maar diebleef liever bij vr46.
Vraag me af of hij er inmiddels spijt van heeft
Waarom zou die spijt hebben. Kennelijk kan de gp23 nog goed mee. Bez vorig jaar was toch ook zo. De 1 race amper te verslaan en de andere race nog geen deuk in een pakje boter rijden.
 
Waarom zou die spijt hebben. Kennelijk kan de gp23 nog goed mee. Bez vorig jaar was toch ook zo. De 1 race amper te verslaan en de andere race nog geen deuk in een pakje boter rijden.
Omdat hij er totaal niet mee overweg kan zoals hij zelf aangeeft.
Hij deed erg veel op de remmen bocht in en dat schijnt dus nu net het zwakke punt te zijn
 
Omdat hij er totaal niet mee overweg kan zoals hij zelf aangeeft.
Hij deed erg veel op de remmen bocht in en dat schijnt dus nu net het zwakke punt te zijn
Dan zullen ze de set-up moeten veranderen. Moeten ze eens kijken naar de data van Pecco van vorig jaar. Als die al werkt voor andere rijders, blijkbaar heeft die een heel specifieke stijl bij het remmen.
 
Dan zullen ze de set-up moeten veranderen. Moeten ze eens kijken naar de data van Pecco van vorig jaar. Als die al werkt voor andere rijders, blijkbaar heeft die een heel specifieke stijl bij het remmen.
Ik gok dat daar ook hard aan gewerkt word !
Ik vind het zonde als een jongen met zoveel talent binnen komt op p14..
 
Ik gok dat daar ook hard aan gewerkt word !
Ik vind het zonde als een jongen met zoveel talent binnen komt op p14..
Maar hij geeft me een Vinales -gevoel. De ene race strijden voor de overwinning (en iedereen het snot voor de ogen rijden) om de volgende week te moeten vechten voor P10. Ik zie hem niet als titelkkandidaat, wel iemand die races wint.
 
Titel kandidaat is hij idd niet stabiel genoeg voor maar p11 en 14 afgelopen weekend is ondermaats voor zijn talent naar mijn mening.

Vinales.. ik vind het nogal een vergelijk maar snap het wel een beetje.
Alleen is die Vinales volgens mij geestelijk niet in orde
 
Titel kandidaat is hij idd niet stabiel genoeg voor maar p11 en 14 afgelopen weekend is ondermaats voor zijn talent naar mijn mening.

Vinales.. ik vind het nogal een vergelijk maar snap het wel een beetje.
Alleen is die Vinales volgens mij geestelijk niet in orde
Ik weet dat het vergelijk niet opgaat. Maar ik bedoel de Vinales in de goede yamaha tijd. De ene week super snel om het weekend daar op ...
 
Eigenlijk is het nieuwe model altijd beter. Per coureur of rijstijl kan het wat varieren , of er kunnen wat kinderziektes zijn, maar over het algemeen wordt iemand met de de nieuwe fabrieks motor kampioen, en bij voorkeur die rode.
Dat regelt Ducati wel.
 
Eigenlijk is het nieuwe model altijd beter. Per coureur of rijstijl kan het wat varieren , of er kunnen wat kinderziektes zijn, maar over het algemeen wordt iemand met de de nieuwe fabrieks motor kampioen, en bij voorkeur die rode.
Dat regelt Ducati wel.
Daarom ging Pecco in 2023 ook met een hybrid versie rijden zeker ?
Vernieuwing is niet altijd verbetering hoor, kijk eens naar het Jaar dat Morbidelli 2de werd in het wk achter Mir op de m1 van een jaar oud ( omdat die gewoon beter was dan de nieuwe )

Ducati kan heel snel veranderingen door voeren maar ook daar slaan ze de plank wel eens een beetje mis
 
Daarom ging Pecco in 2023 ook met een hybrid versie rijden zeker ?
Vernieuwing is niet altijd verbetering hoor, kijk eens naar het Jaar dat Morbidelli 2de werd in het wk achter Mir op de m1 van een jaar oud ( omdat die gewoon beter was dan de nieuwe )
Als er wat kinderziektes zijn wordt dat gewoon veranderd. En dat rare corona jaar is niet echt een goede maatstaf, toen waren er allerlei beperkingen.
Ik kan mij niet herinnereen wanneer er geen recente fabrieks machine kampioen geworden is. Uiteindelijk hebben die toch de meeste mogelijkheden en nieuwste techniek. En als iets echt niet werkt hebben ze ook altijd nog wel de oudere onderdelen beschikbaar net zo als met Pecco, andersom moeten de teams met de oudere modellen maar afwachten wat ze krijgen toegeschoven aan verbeteringen.
 
Als er wat kinderziektes zijn wordt dat gewoon veranderd. En dat rare corona jaar is niet echt een goede maatstaf, toen waren er allerlei beperkingen.
Ik kan mij niet herinnereen wanneer er geen recente fabrieks machine kampioen geworden is. Uiteindelijk hebben die toch de meeste mogelijkheden en nieuwste techniek. En als iets echt niet werkt hebben ze ook altijd nog wel de oudere onderdelen beschikbaar net zo als met Pecco, andersom moeten de teams met de oudere modellen maar afwachten wat ze krijgen toegeschoven aan verbeteringen.
Mits ze dat laten homologeren voor de 1e training van het 1e raceweekend
 
Zou Ducati bij Ferrari terecht kunnen voor windtunnel kennis, blokken opbouwen e.d.?
Honda en Yamaha hebben iig een hoogstaand F1 race team als buren volges mij...
De italianen zitten dichter bij het heilige vuur wellicht.
 
Zou Ducati bij Ferrari terecht kunnen voor windtunnel kennis, blokken opbouwen e.d.?
Honda en Yamaha hebben iig een hoogstaand F1 race team als buren volges mij...
De italianen zitten dichter bij het heilige vuur wellicht.
Nee, die twee hebben niks met elkaar te maken in dat opzicht.
KTM maakt wel gebruik van de technologie van Red Bull Racing.
En heeft Aprilia ook niet een lijntje met een F1 team?
 
Nee, die twee hebben niks met elkaar te maken in dat opzicht.
KTM maakt wel gebruik van de technologie van Red Bull Racing.
En heeft Aprilia ook niet een lijntje met een F1 team?
in het verleden zeker maar dat was geen succes :+
Massimo Rivola komt uit de F1 wereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan