Algemene MotoGP topic

Bijlagen

  • Screenshot_20240227_185830_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240227_185830_Adobe Acrobat.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 0
Tja, nauwelijks ouder dan van de Goorbergh. En tot eind oktober vorig jaar 1 moto2 wedstrijd gewonnen. En dan een fabrieks Ducati. Het kan snel gaan.
Coureurs worden wegwerpartikelen. Niet langzaam groeien en opwerken naar de hoogste klasse (of blijven hangen in een lagere klasse). Maar zo snel mogelijk naar de MotoGP en dan in het diepe gegooid worden. Blijven ze drijven, dan hebben ze geluk. Verzuipen ze, dan worden ze afgedankt.

Ik begrijp de fabrikanten wel, want die willen een talent zo snel mogelijk aan zich binden. Maar het is niet in het voordeel van coureurs.
 
Fermin staat bekend als een stevig talent, die in elke klasse waar hij de afgelopen jaren heeft gereden, kampioen werd of snelle groei liet zien. Tegen de tijd dat het MotoGP-seizoen '25 van start gaat, is hij (nagenoeg) 20 jaar oud en heeft hij drieënhalf seizoen Moto2 erop zitten. En dat met het Speed Up chassis, in plaats van de dominante Kalex. Lijkt mij geen verkeerd moment voor de grote overstap.

De fabrieken willen rijders aan zich binden voordat een andere fabriek dat doet. Da's soms een stevige gok, maar ik denk dat zowel Ducati als Fermin met deze toekomstplannen wel een grote kans op succes hebben.

En wat zijn Spaanse paspoort betreft: ik denk dat die vier overwinningen op rij eind vorig seizoen voor zich spreken. Nu maar zien hoe dat zich komend seizoen ontwikkelt!
 
Ik denk dat men gewoon de huidige rijders wat onder druk wil zetten en de mond wil snoeren, met name Martin.
Die gast is net 18 en dit seizoen is nog niet eens begonnen. Het is niet dat men bij Ducati niet genoeg rijders heeft.
Marquez wil ook wel zo'n fabrieks motor.
 
De Pirelli bandjes zijn mij een partij snel!
Veijer rijdt zojuist de snelste tijd tot nu toe, een 1.44.4 op Jerez. Ruim een seconde onder de Pole tijd van vorig jaar 😮
Ben erg benieuwd hoeveel ze sneller gaan zijn over race afstand !
Schijnen echt bandjes te zijn om 1 a 2 ronden echt hard te gaan en daarna komt er een drop off
 
Terug
Bovenaan Onderaan