Algemene MotoGP topic

ik vind hm wel gaaf! Eindelijk eens wat anders. Net als de VR46 zuurstok, Trackhouse Appies en RedBull GasGas.

IMG_1075.jpeg


(Foto: crash.net)
 
neen. iedere sport is ontstaan doordat er een paar mensen iets onnozels bedacht hebben dat meer en meer mensen ook leuk vonden. tot het er zoveel werden dat bedrijven bedachten dat het een goed idee zou zijn om die sport te gebruiken voor reklame-doeleinden/hen producten te show-casen.

zo ook de motorsport. en in het begin is het leuk als die fabrikanten mee doen, het nivo gaat omhoog. tot het zo hoog wordt dat de echte liefhebbers die de sport groot gemaakt hebben niet meer mee kunnen. ondertussen is het al lang geen sport meer maar een buisness, een manier om geld te verdienen door de organisatoren. en zonder de echte liefhebbers moeten ze wel naar de pijpen van de fabrikanten dansen of ze hebben geen buisness meer.
En de fabrikanten blijven er maar meer geld in pompen tot het zelfs te duur wordt voor de minder rijke fabrikanten en die afhaken. en dan eindig je met een cut-kampioenschap zoals er zovele zijn. F1 stelt niks voor kwa sport/spanning. Dakar is groot geworden door eenvoudige helden, en omzeep geholpen door fabrikanten zonder helden maar met kuxe-kippen.
Iedee regel om fabrikanten in toom te houden is een goede regel. Vroeger bv was MotoGP (of de voorganger) helemaal geen prototypeklasse.

nog een voorbeeldje (Wobbly over de BSL, een zelfbouw 500cc GP motor uit Nieuw Zeeland) vooral het stukje onderaan:

of die Tsechen (dacht ik, kan niet op hun naam komen, die plots ook niet meer mochten meedoen een 20-tal jaar geleden.
of de onzin van het weigeren van Andretti in de F1, enkel ter bescherming van het financiele gewin van de huidige teams. heeft niks met sport te maken. net zoals de 2 ressterende startplaatsen in de MotoGP, die enkel bedoeld zijn voor een nieuwe fabrikant. allemaal dikke cut.
Bedoel je Blata WCM met de V6?
 
Weet niet wat ik van Yamaha kan verwachten, maar wel dat elke teambaas 2 seizoenen geleden van Quartarraro/ Rins als rijder combo zijn broekrits moest bijstellen. Fabio is een toprijder, en Rins is niet constant maar op een goeie dag wel echt heel goed. Zijn ook de 2 die MM in zijn goeie jaren lekker dwars zaten.
Hoop echt dat die pianobouwers wat gevonden hebben, deze rijders zijn goed genoeg om Ducati dwars te zitten.
 
Ik vind de motor qua model ook gewoon niet mooi. Dat is natuurlijk ondergeschikt bij de GP machines maar toch.
(waar ik de Fireblade dan wel weer heel mooi vind)
Als je de Honda al niet mooi vind (wat heel gied kan) wat vind je dan in wel niet van de Duc's? :?
 
Weet niet wat ik van Yamaha kan verwachten, maar wel dat elke teambaas 2 seizoenen geleden van Quartarraro/ Rins als rijder combo zijn broekrits moest bijstellen. Fabio is een toprijder, en Rins is niet constant maar op een goeie dag wel echt heel goed. Zijn ook de 2 die MM in zijn goeie jaren lekker dwars zaten.
Hoop echt dat die pianobouwers wat gevonden hebben, deze rijders zijn goed genoeg om Ducati dwars te zitten.
1708111550738.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan