Algemene MotoGP topic

Oke, even zeiken, als Yamaha en Honda zo huilen dat ze achterlopen...waarom rijden ze dan niet zo'n testdag....
Fabio snap ik nog ergens, die kent de fiets, maar een Rins of Marini kan toch elke meter gebruiken?
Normaalgesproken is een dergelijke Shakedown Test bedoeld voor de MotoGP testcoureurs en de coureurs die hun debuut maken in de koningsklasse. Vanwege de nieuwe regels mogen tijdens deze editie ook vaste Yamaha coureurs (Fabio Quartararo en Alex Rins) en de in 2024 op een Honda actief zijnde mannen (Joan Mir, Luca Marini, Johann Zarco en Takaaki Nakagami) deelnemen aan deze driedaagse testmogelijkheid.

(Racesport)
 
Exact waarom Twinner het zich afvraagt lijkt me..

Ik vind het ook behoorlijk vreemd, had vooral verwacht dat Honda er we bij zou zijn..
Yamaha mist de boot compleet nadat ze de afgelopen 6-8 jaar de boot ook al gemist hebben
 
Of ze mogen of kunnen niet goed testen. Weet niet wat er precies is toegestaan bij een shakedown, maar kan me voorstellen dat Rins en Marini bedanken als er niet veel te testen valt.
 
Maar Honda en Yamaha hebben juist meer concessies gekregen en volgens mij was meer mogelijkheden om te testen een v/d voordelen. Of ze zijn er helemaal klaar voor bij Honda, dat kan natuurlijk ook:+
Gelijk concessies intrekken.:P
 
Ik zat nog te denken dat ze misschien later nog veel meer willen testen, ze hebben wel de mogelijkheden hiervoor maar de vraag is of ze voldoende banden ( 270 ) hebben om constant te testen.
Al zou ik liever nu een paar sets opofferen dan halverwege het seizoen
 
Ik heb wel meer dingen niet opgenoemd, da's het punt niet. Punt is dat zo'n evenement zonder overheidssteun blijkbaar totaal niet levensvatbaar is. En zoals gezegd, dat geldt voor wel meer evenementen, of het nou een Grand Prix is, of een F1 GP, of een voetbaltoernooi of wat dan ook. Ergens moet dit toch haast samengevat worden in dat er een klein aantal mensen schrikbarend rijk wordt van, in feite, gemeenschappelijk belastinggeld. En dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn van commerciële sport. Ik heb me er nooit in verdiept hoor, 't zijn zo maar eens wat gedachten.
Er is daar zo'n hoge inflatie, alles wat je binnen krijgt is nog maar de helft waard als je het gaat uitgeven. Dat maakt organiseren wel wat lastig. De overheid zou daar de inflatie onder controle moeten krijgen, hoeven ze ook niet overal bij te springen met de geld druk pers.
En ja, een organisatie probeert rijk te worden van het organiseren van evenementen, gewoonlijk zelfs meerdere organisaties (Lokaal, Dorna, tv etc) waar dat geld vandaan komt boeit ze over het algemeen niet.
 
eerste dag zien dat alles in orde is zodat niet de racers maar de testers zich verongelukken moest dat niet het geval zijn :+
Ik weet nog wel dat Barry Veneman de motoren van Troy Corser moest inrijden.
Geen idee wat ze daar voor "brake in" periode aanhouden. :)
 
@busteRR en @ZXRH88 : Ik ben inderdaad op de hoogte van de concessies, en daarom inderdaad de vraag waarom ze er niet zijn.
Ik zou zeggen al zijn ze maar bezig met afstellen van de zitpositie of om domweg een set harde banden te gebruiken en rond te toeren.

Het duurde bij Lorenzo ook heel lang voor er een stukkie piepschuim op de tank werd geplakt, dit soort 'gevoels-dingen' kan je toch prima ondervinden door eens een hele dag rond te rijden?
 
Off season shit. :+
PSX_20240201_204021.jpg

Zoon pas de deur uit, dus nu zijn Xbox360 in de woonkamer met MotoGP 2015.
Pa time.

Je kan het hele vorige seizoen simuleren.
Bautista won blijkbaar op Le Mans in 2014.
Even testen hoe lang die er over doet voordat ik ingehaald zal worden. :+ :]
 
Verander easy eens naar normaal, valsspeler _O-
Ik moest nog even door de instellingen.
Super easy heb ik gedaan en kwam niet eens tot bij de eerste bocht.
Frontaal de vangrail in bij een tussenstuk en de motor was gelijk te beschadigd om verder te rijden. 8)7
Nog twee keer geprobeerd, maar de besturing is mij te wiebelig.

Hiervoor met los oefenen een rondje Jerez in 4:00 en de tweede 3:20. :o

Nu even een kopje koffie / TV kijken en zo naar weer terug naar het oefenen.

Ik geloof dat normaal racen makkelijker is. :+
 
Off season shit. :+
Bekijk bijlage 1969570
Zoon pas de deur uit, dus nu zijn Xbox360 in de woonkamer met MotoGP 2015.
Pa time.

Je kan het hele vorige seizoen simuleren.
Bautista won blijkbaar op Le Mans in 2014.
Even testen hoe lang die er over doet voordat ik ingehaald zal worden. :+ :]
Sinds net 2 maanden in het bezit van een ps4 en racestuur G29 voor F1.Motogp 23 gekocht en racen met die hap .Ben al minstens 235 keer gecrasht wat MM mij niet nadoet in amper 2 maanden.Moet zeggen heb er lol in ondanks dat het een moeilijk soms frustrerend spel als je levels hoger gaat.Ook F1 2020 gekocht wat ik veel realistischer vind dan Motogp 23 .Dit F1 game is echt vet,Zandvoort zit er ook in...😃
.
 
Sinds net 2 maanden in het bezit van een ps4 en racestuur G29 voor F1.Motogp 23 gekocht en racen met die hap .Ben al minstens 235 keer gecrasht wat MM mij niet nadoet in amper 2 maanden.Moet zeggen heb er lol in ondanks dat het een moeilijk soms frustrerend spel als je levels hoger gaat.Ook F1 2020 gekocht wat ik veel realistischer vind dan Motogp 23 .Dit F1 game is echt vet,Zandvoort zit er ook in...😃
.
Leuk, Zandvoort, ons baantje bij circuit evenementen op de motor. ;)

Microprose GP2 was mijn laatste in 1999. :+
Toen al een verouderd spel, maar daardoor goedkoop en gruwelijk echt.
Niet de graphics, wel qua gevoel. :9
 
Leuk, Zandvoort, ons baantje bij circuit evenementen op de motor. ;)

Microprose GP2 was mijn laatste in 1999. :+
Toen al een verouderd spel, maar daardoor goedkoop en gruwelijk echt.
Niet de graphics, wel qua gevoel. :9

Leuk, Zandvoort, ons baantje bij circuit evenementen op de motor. ;)

Microprose GP2 was mijn laatste in 1999. :+
Toen al een verouderd spel, maar daardoor goedkoop en gruwelijk echt.
Niet de graphics, wel qua gevoel. :9
Microprose heb ik ook geracet op de pc met Mick en Alex in het groen😆.

Zandvoort F1 net als in het echie..Scheivlak aankomend +250km niet remmen 🙂Audi en Kumho lastig🙄 etc.
Ach leuke winterbezigheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan