Algemene MotoGP topic

Ik heb het geluk dat ik een account deel, maar al zou dat niet zo zijn kocht ik het absoluut.
Maar ik kijk dan ook letterlijk elke minuut dat de banden het asfalt raken :9~
 
Team America;):P
422959396_695078479419551_2043264995914470707_n.jpg
 
Ergens toch gek dat je 180.000 mensen zo gek krijgt om een kaartje te kopen voor een Grand Prix, en dat het dan nog steeds te duur is om zo'n evenement te organiseren. Zelfs als econoom met wat hobbymatige ervaring in evenementjes organiseren kan ik het niet helpen te denken: de motoren zijn al gebouwd, de baan ligt er al, de tribunes staan er al, de contracten waren al rond en de kaartverkoop was allang onderweg... Hoe krijg je het dan nog steeds zo, dat zo'n evenement (en daarmee bedoel ik niet per se alléén de Argentijnse GP) zonder overheidssteun direct geannuleerd wordt?!
 
omdat in alles wat jij opnoemt, de rechten om te mogen organiseren niet vervat zitten. en dat leuke bedrag moet ook terug verdiend worden
 
omdat in alles wat jij opnoemt, de rechten om te mogen organiseren niet vervat zitten. en dat leuke bedrag moet ook terug verdiend worden
Ik heb wel meer dingen niet opgenoemd, da's het punt niet. Punt is dat zo'n evenement zonder overheidssteun blijkbaar totaal niet levensvatbaar is. En zoals gezegd, dat geldt voor wel meer evenementen, of het nou een Grand Prix is, of een F1 GP, of een voetbaltoernooi of wat dan ook. Ergens moet dit toch haast samengevat worden in dat er een klein aantal mensen schrikbarend rijk wordt van, in feite, gemeenschappelijk belastinggeld. En dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn van commerciële sport. Ik heb me er nooit in verdiept hoor, 't zijn zo maar eens wat gedachten.
 
Ik heb wel meer dingen niet opgenoemd, da's het punt niet. Punt is dat zo'n evenement zonder overheidssteun blijkbaar totaal niet levensvatbaar is. En zoals gezegd, dat geldt voor wel meer evenementen, of het nou een Grand Prix is, of een F1 GP, of een voetbaltoernooi of wat dan ook. Ergens moet dit toch haast samengevat worden in dat er een klein aantal mensen schrikbarend rijk wordt van, in feite, gemeenschappelijk belastinggeld. En dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn van commerciële sport. Ik heb me er nooit in verdiept hoor, 't zijn zo maar eens wat gedachten.
het zou me niet verbazen dat die rechten meer dan 50% van het budget uitmaken, het zal in alle geval de grootste kost zijn.
maar verder heb je helemaal gelijk.
 
Oke, even zeiken, als Yamaha en Honda zo huilen dat ze achterlopen...waarom rijden ze dan niet zo'n testdag....
Fabio snap ik nog ergens, die kent de fiets, maar een Rins of Marini kan toch elke meter gebruiken?

Onderstaand de uitslag van de eerste dag:

  1. Dani Pedrosa, KTM MotoGP Test 1’59.233
  2. Pedro Acosta, Red Bull GASGAS Tech3 +0,152
  3. Pol Espargaró, KTM MotoGP Test +0,182
  4. Stefan Bradl, HRC MotoGP Test +0,627
  5. Michele Pirro, Ducati MotoGP Test +1,633
  6. Cal Crutchlow, Yamaha MotoGP Test +1,780
  7. Lorenzo Savadori, Aprilia MotoGP Test +2,576

    *racesport.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan