Algemene MotoGP topic

Ik had echt een zwarte vlag verwacht voor Fabio. Zo kan je echt niet door rijden.

Ik gun het Zarco zo, zijn eerste overwinning. Hij is mijn favoriete rijder, ik hoop dat hij dit seizoen een overwinning kan pakken. Hij was bij Tech3 ook vaker zo dichtbij. Nu bij Pramac alweer, het moet toch een keer gebeuren.
Ik zat ook te wachten op die zwarte vlag. Erg slecht dat die niet gekomen is.

Vraag mij af of die race direction ook bekritiseerd \ geevalueerd wordt ergens net zoals bijvoorbeeld scheidsrechters.
 
Ik zat ook te wachten op die zwarte vlag. Erg slecht dat die niet gekomen is.

Vraag mij af of die race direction ook bekritiseerd \ geevalueerd wordt ergens net zoals bijvoorbeeld scheidsrechters.
Daar heb je wel een punt , ben bang dat ze het boven de hoofd wordt gehouden, maar laat dit een goeie les zijn voor de toekomst.
 
Beetje onsportief maar wat wel echt genieten is; HRC out en de eerste Honda op P11. Jammer van Nakagami. Ik ben wel benieuwd wat die op een Yamaha zou kunnen.
Honda en Suzuki zijn echt in een neerwaardse spiraal gekomen qua wegmotoren. Al decennia niks interessants meer in het aanbod. De gun factor wordt dan wat minder voor mij. Suzuki MotoGP heb ik nog wat sympathie mee, maar qua wegmotoren is het de Aldi of Dacia onder de motoren.
 
Lastige beslissing, blijkt ook wel uit de discussie die er overal over gaande is,
Die jongen vecht voor het kampioenschap. Zwarte vlag = nulscore.

3 punten penalty achteraf slaat ook nergens op. Lijkt meer een signaal naar de rijders dat men zelf uit de race moeten stappen wanneer er iets niet in orde is met hun uitrusting. Maar welke rijder doet dat wanneer die vol adrenaline zit en voor zowel de overwinning als het kampioenschap gaat?

Het zal je je titel maar kosten, een kapotte rits....Voor Fabio onverteerbaar.
Het zal je je leven maar kosten, een kapotte rits...Voor iedereen om Fabio heen onverteerbaar.

Voor ons is het makkelijk roepen vanachter een toetsenbord.
 
Zijn rits was niet kapot, na de race deed hij hem gewoon dicht... Heb ergens gelezen dat zijn airbag in de eerste bocht is geploft... en daarom zijn buikprotector weg wilde doen.
1623045623839.png
 
Lastige beslissing, blijkt ook wel uit de discussie die er overal over gaande is,
Die jongen vecht voor het kampioenschap. Zwarte vlag = nulscore.

3 punten penalty achteraf slaat ook nergens op. Lijkt meer een signaal naar de rijders dat men zelf uit de race moeten stappen wanneer er iets niet in orde is met hun uitrusting. Maar welke rijder doet dat wanneer die vol adrenaline zit en voor zowel de overwinning als het kampioenschap gaat?

Het zal je je titel maar kosten, een kapotte rits....Voor Fabio onverteerbaar.
Het zal je je leven maar kosten, een kapotte rits...Voor iedereen om Fabio heen onverteerbaar.

Voor ons is het makkelijk roepen vanachter een toetsenbord.
Ivm zijn pak lijkt me dit geen moeilijke beslissing, gaat tenslotte over veiligheid. Je zal maar juist een hoge snelheidsschuiver maken.
Vind het raar dat ze vlugger kunnen beslissen toen hij zich verremde en een deel van de long lap moest pakken ( wat ik niet terecht vond want hij deed er geen voordeel mee ), maar als het over veiligheid gaat dan duurt het veel te lang.
 
Voor ons is het een makkelijke beslissing, zo van een afstandje vanuit onze eigen bubbel.
Vanuit het oogpunt van de rijder, die strijd om een wereldtitel, is het wel een moeilijke beslissing 😉
 
Voor ons is het een makkelijke beslissing, zo van een afstandje vanuit onze eigen bubbel.
Vanuit het oogpunt van de rijder, die strijd om een wereldtitel, is het wel een moeilijke beslissing 😉
De rijder gaat en moet dit niet beslissen, dat is de taak van de race directie. Desnoods halen ze hem de pits in om zijn rits te sluiten maar zo verder laten rijden |(:N
 
Op de "standaard" afwijkende situaties wordt inderdaad hel snel gereageerd (goeie zaak), maar dit is natuurlijk een wat minder voorkomend dingetje... en dan reageren ze wel heel langzaam.
Lastige is als je dan een beslissing neemt waar je later spijt van krijgt kun je moeilijk terug. Maar dat leek me in dit geval niet echt iets om op terug te komen. Is er geen vlag voor verplicht binnenkomen? dan trekken ze daar die rits dicht en weer hobbelen met dat ding. Maar toen was hij zijn borstprotector al kwijt dus eigenlijk was het toch wel simpel.
Ik vraag me af hoe het dan zit met een beschadigd pak na een schuiver? als je dan weer opstapt en verder kan is de veiligheid toch ook een beetje in het geding. Die airbags kunnen toch nog een tweede keer ploffen of heb ik dat mis?

edit: ow er hebben meer mensen al bedacht dat je gewoon iemand binnen moet halen om zijn pak netjes aan te trekken :W
 
Op de "standaard" afwijkende situaties wordt inderdaad hel snel gereageerd (goeie zaak), maar dit is natuurlijk een wat minder voorkomend dingetje... en dan reageren ze wel heel langzaam.
Lastige is als je dan een beslissing neemt waar je later spijt van krijgt kun je moeilijk terug. Maar dat leek me in dit geval niet echt iets om op terug te komen. Is er geen vlag voor verplicht binnenkomen? dan trekken ze daar die rits dicht en weer hobbelen met dat ding. Maar toen was hij zijn borstprotector al kwijt dus eigenlijk was het toch wel simpel.
Ik vraag me af hoe het dan zit met een beschadigd pak na een schuiver? als je dan weer opstapt en verder kan is de veiligheid toch ook een beetje in het geding. Die airbags kunnen toch nog een tweede keer ploffen of heb ik dat mis?

edit: ow er hebben meer mensen al bedacht dat je gewoon iemand binnen moet halen om zijn pak netjes aan te trekken :W
Ik denk dat ze wel met een goeie en zeer duidelijke beslissing komen voor de volgende GP omtrend dit soort situaties...lijk me wel duidelijk.
 
Die airbags kunnen toch nog een tweede keer ploffen of heb ik dat mis?
Niet allemaal. De Alpinestars wel; die heeft 2 cartridges aan boord.
De Dainese heeft er (maar?) eentje, dus die kan 1 keer plof doen voor hij moet worden herladen.

Idd, verplicht binnenkomen was hier wellicht de beste oplossing. Beter dan DQ. Pits in, rits dicht en weer gaan met die banaan.
Hier zal vast wel een stukje regelgeving voor komen lijkt mij. Hoop ik...
 
Ik denk dat ze wel met een goeie en zeer duidelijke beslissing komen voor de volgende GP omtrend dit soort situaties...lijk me wel duidelijk.
Dat zal zeker, anders gaat de volgende die hetzelfde overkomt ook zeuren dat hij gewoon door mag rijden
 
Wat moeten nog over Mafcrash zeggen, ja minder crashen.
Hoe ver zal hij nog komen dit seizoen??
Dat het anders moet is duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het zal je je titel maar kosten, een kapotte rits....Voor Fabio onverteerbaar.
Het zal je je leven maar kosten, een kapotte rits...Voor iedereen om Fabio heen onverteerbaar.
Eigen schuld dikke bult hoor, niets mis met zijn rits.
Ik heb hem wel vaker tijdens een wedstrijd op de airconditioning stand zien rijden.
Zat ik ook :? voor de tv.. de rits zit onder het klittenbandje. 8)7
Het was het wel minder laag dan vol open. _O-

Maar op een gegeven moment doet de wind de rest. Loterij.
Zeker na het gedoe met de airbag/borstprotector.
 
Eigen schuld dikke bult hoor, niets mis met zijn rits.
Ik heb hem wel vaker tijdens een wedstrijd op de airconditioning stand zien rijden.
Zat ik ook :? voor de tv.. de rits zit onder het klittenbandje. 8)7
Het was het wel minder laag dan vol open. _O-

Maar op een gegeven moment doet de wind de rest. Loterij.
Zeker na het gedoe met de airbag/borstprotector.
Ik wist al dat Quartararo probleem met zijn pak had, voordat ik naar de herhaling van de wedstrijd heb gekeken. Hij heeft inderdaad zijn pak niet helemaal dicht geritst, gevalletje van eigen schuld.

Screenshot_20210607-135228_Eurosport Player.jpg
Screenshot_20210607-135321_Eurosport Player.jpg

Warm up lap

Ik vraag me af hoe het dan zit met een beschadigd pak na een schuiver? als je dan weer opstapt en verder kan is de veiligheid toch ook een beetje in het geding. Die airbags kunnen toch nog een tweede keer ploffen of heb ik dat mis?
Als je ziet wat voor een schuivers ze maken en dan gelijk weer opstappen en verder rijden. Deze pakken zullen ongetwijfeld wel wat meer aankunnen dan de pakken die wij in de winkel kopen, maar na 2 hoge snelheidscrashes zitten ze toch ook wel door het leer. Viel me overigens ook op dat ze vaker rondrijden met pakken die al wat beschadigd zijn. Of het is me nooit opgevallen, of ze hebben het budget voor de pakken wellicht wat bijgeschaafd. De airbag zou niet al teveel moeten uitmaken, ook al zijn de cartridges leeg. Ze hebben immers 100 jaar gereden zonder airbags.
 
Deze pakken zullen ongetwijfeld wel wat meer aankunnen dan de pakken die wij in de winkel kopen, ...
:N als consument kun je exact hetzelfde pak kopen. Voor hun is het op maat gemaakt (was je als consument ook gewoon kan laten doen).
De airbag zou niet al teveel moeten uitmaken, ook al zijn de cartridges leeg. Ze hebben immers 100 jaar gereden zonder airbags.
Maakt zéker wel uit, waarom zou het niet al teveel uit moeten maken?? :?
Niet bij elke val zal het helpen/schelen, maar genoeg scenario's waar dat wel zo is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Terug
Bovenaan Onderaan