Action Motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gzand

Rookie
Lid geworden
26 aug 2007
Waarderingsscore
0
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )

Wat het hun kost weet ik niet. Voor de deelnemers is het gratis (behalve tijd + vervoer).
Met lekkere lunch, dat is dus niet gratis, dat bepaal je dus met je objectiviteit. Voor mij is dat gratis hersenspoeling.
Als je elk jaar zo'n leuk dagje uit hebt kan je het natuurlijk net verkopen om te zeggen dat het net zulke troep is als van de Action.

Met lekkere lunch, dat is dus niet gratis, dat bepaal je dus met je objectiviteit. Voor mij is dat gratis hersenspoeling.
Als je elk jaar zo'n leuk dagje uit hebt kan je het natuurlijk net verkopen om te zeggen dat het net zulke troep is als van de Action.

Yep, die gratis lunch maakt het allemaal wel héél verdacht.
Het is gewoon een door de olie-industrie gesponsord complot tegen Action olie, zeg ik je!

Ik heb zélfs begrepen dat Kevinblade en RSV31 er een GRATIS extra bitterbal bij hebben gekregen..... drie keer raden waarom....... :Y

Zaaltje huren, uitnodigingen versturen, presentatie maken, spreker(s) er bij, lunch, nog wat monstertjes en foldertjes weggeven.
Waarom zou een oliefirma al deze onkosten maken als het product zo goed is dat het zichzelf verkoopt?

Yep, die gratis lunch maakt het allemaal wel héél verdacht.
Het is gewoon een door de olie-industrie gesponsord complot tegen Action olie, zeg ik je!

Ik heb zélfs begrepen dat Kevinblade en RSV31 er een GRATIS extra bitterbal bij hebben gekregen..... drie keer raden waarom....... :Y

En die was me een partij lekker :Y :Y :Y

Zaaltje huren, uitnodigingen versturen, presentatie maken, spreker(s) er bij, lunch, nog wat monstertjes en foldertjes weggeven.
Waarom zou een oliefirma al deze onkosten maken als het product zo goed is dat het zichzelf verkoopt?

En tóch is dat helemaal niet moeilijk, olie verkopen, ongeacht of het goed spul is of niet.
Je zoekt een aantal figuren die zelfs de specs op de fles negeren, maakt het goedkoper, geeft het een lekker bekkend naampje en voilá, een heel topic vol gratis reclame........ _O- _O-

Denk dat je het zo moet zien dat de betreffende oliefirma graag hun producten op de juiste manier gebruikt zien worden dmv een scholing voor de dealers, zodat deze wel of niet gekleurd, de juiste producten zullen verkopen en het bewust maken dat olie niet alleen maar olie is.
Goed idee vind ik.

Denk dat je het zo moet zien dat de betreffende oliefirma graag hun producten op de juiste manier gebruikt zien worden dmv een scholing voor de dealers, zodat deze wel of niet gekleurd, de juiste producten zullen verkopen en het bewust maken dat olie niet alleen maar olie is.
Goed idee vind ik.

Op de juiste manier gebruiken? Gewoon erin kiepen tot over het full streepje en rijden, hoef je ook niet bij te vullen als hij iets zuipt.

Vettige producten zijn bij Action echt goedkoper, v/d week vetbollen voor vogels gekocht bij dierenvoederzaak 2.99 voor 300 gr. Bij de action 0.68 ct ... zal dat ook veel slechter zijn net als v/d olie beweerd wordt? Vogels smullen ervan en t worden er met de dag meer :+

Goed idee vind ik.

Nee. Je bent gewoon zo plat als een duppie, bitterballenhoer dat je d'r bent...... B|

Misschien moet je je eens verdiepen in de materie. Begin maar eens met het zoeken naar "Group V double ester synthetic oil", zoals bijvoorbeeld Motul 300V er een is.

Hint: group V syntetische olie bevat geen (als in niks, nada, noppes) minerale olie uit de grond of bestanddelen daarvan.

Als jij dat dan ook eens doet, dat z.g.n. verdiepen.

Dan weet jij net zo goed als ik dat een pure groep V als motorolie nooit zou kunnen i.v.m. de polariteit in relatie tot het oplossen van additieven en je neutraliteit t.o.v. de meest gebruikte materialen van afdichtingen. Alleen al om die reden kan een motorolie nooit alleen uit een pure groep V bestaan. Check anders even de MSDS van 300V dan wordt je het al snel duidelijk, die heb ik maar even bijgevoegd.

En tja, dat in de basis een pure ester carbon/vetzuur is gereageerd met alcohol weet jij natuurlijk ook. En dat heeft inderdaad weinig te maken met een crude oil. Maar net als ieder ander "geloof" jij commerciele informatie waaruit jij concludeert dat b.v. 300V een 100% ester olie is. En dat is ie dus niet.

Dan kun je oeverloos blijven ouwehoeren of een ester uit de grond komt of niet, maar dat is helemaal niet relevant omdat het hier over het smeermiddel gaat in zijn geheel en niet een ester olie.

full

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan