Ik rijd met een 1992er XJ900F al ongeveer 80.000 km op dat spul (de 10W40 versie). Regelmatig bijvullen want hij zuipt nogal (liter op 1000 tot 3000km, klinkt bekend...). ééns per jaar comleet verversen met een nieuw oliefilter.
De motor staat nu op 207.000 km en loopt prefect. 25.000 per jaar in weer en wind.
Zó slecht zal het dus niet wezen.
De gs 500e ook nog nie
Weet je dat zeker? De GS-jes staan bij bosjes met uitgelopen big-ends bij de sloperijen
Hadden ze maar goedkope olie moeten gebruiken.Weet je dat zeker? De GS-jes staan bij bosjes met uitgelopen big-ends bij de sloperijen
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten)
Mijn motorfiets vindt alle olie goed, als het maar vettig is en een beetje smeert.
Niet vergeten om voor te gloeien he?Inderdaad
Zodra de mijne weer dorst heeft ga ik testen met Shell Helix 10W40 Diesel.
Flesje gekregen van een collega die niet goed had opgelet in de winkel.