Aankoopadvies... met een twist (ben gewoon een lang kreng)

1735326720596.webp

Norge

1735326758168.webp

Stelvio 1200

1735326808129.webp

V85
 
Als de Tiger 1050 ook op de shortlist staan, dan zijn er nog wat GS alternatieven uit Italië: Aprilia Caponord, en ducati Multistrada, allebei van de eerste generatie.
 
Als de Tiger 1050 ook op de shortlist staan, dan zijn er nog wat GS alternatieven uit Italië: Aprilia Caponord, en ducati Multistrada, allebei van de eerste generatie.
De Aprilia ligt qua prijs wel net wat te hoog voor mijn budget, maar de Multistrada is inderdaad prachtig... maar wel de V4 :D Ik heb een beetje het probleem van een dure smaak als het op looks aan komt. Op die 2003 versie is het zijprofiel en de achterkant echt prachtig, maar de snuit... I just can't -O-
 
Een ETV 1000 Caponord bouwjaren 2002-2005 zijn goedkoper dan 5000 euro. Beginnen al onder de 3k, alleen er staan er nu even niet zo veel te koop zie ik.
Het nieuwe 1200 model is nog prijzig.
 
Een ETV 1000 Caponord bouwjaren 2002-2005 zijn goedkoper dan 5000 euro. Beginnen al onder de 3k, alleen er staan er nu even niet zo veel te koop zie ik.
Het nieuwe 1200 model is nog prijzig.
Dan heb ik niet goed gezocht en ga ik nog eens bekijken, thanks voor het kijken!
 
Laatst bewerkt:
De Aprilia ligt qua prijs wel net wat te hoog voor mijn budget, maar de Multistrada is inderdaad prachtig... maar wel de V4 :D Ik heb een beetje het probleem van een dure smaak als het op looks aan komt. Op die 2003 versie is het zijprofiel en de achterkant echt prachtig, maar de snuit... I just can't -O-
De 1200 caponords zijn naar mijn idee wel enorme winkeldochters dus daar is misschien wel een goede deal te maken.

Van de Triumph sprint 1050 is ook nog een GT variant.
 
Ik ben zelf 1,90 en heb een tijd een VFR 800 vtech gereden. Was net sportief genoeg voor mijn lengte. Daarna een verschrikkelijk hoop plezier gehad van mijn BMW 1150rt (snel zat, en extreem comfortabel). Deze helaas afgeschreven en overgestapt op een FJR. Deze heeft voor mij de perfecte combi tussen de sportiviteit van de VFR, en het comfort van de BMW. Een FJR is ook geen enorme aanslag op je portemonnee, en zijn mega betrouwbaar en eenvoudig in onderhoud.
 
Een thundercat schijnt ook wel goed te zitten voor lange mensen. Ik ben zelf 1.87 en zit daar prima op.
Verder zou ik vooral gaan proberen te rijden en als je een fiets erg mooi vindt kan je hem simpel aanpassen aan je wensen. Ander stuur, stuur verhogen hoek van je pedalen aanpassen, verhoogd zadel ect. Dat kan al een heel ander gevoel geven aan de motor, die kleine fazer bijvoorbeeld waar je op zit heb ik met een ander zadel en stuur een positie gegeven waar bij ik meer rechtop zit en meer ruimte voor mijn benen krijg.
 
Na een half uurtje bladeren en zoeken naar regels omtrent aankoopadviesposts lijkt het een ongereguleerd kwaad te zijn, dus hier ben ik dan ook ;-)

Ik ben 40 lentes jong, 1.98m lang met een binnenbeenlengte van 98 centimeter. Afgelopen week mijn A gehaald en komende week tijd om te shoppen. Nu heb ik al het nodige voorwerk gedaan, maar ik hoor graag nog of ik gekke plannen heb of dat men uit ervaring nog tips heeft.

Wat wil ik niet: een chopper voorlopig niet, want dat is het midlife crisis plaatje wel compleet.

Wat wel: bij voorkeur iets sportiefs. Ik verwacht op langere termijn, als het motorrijden me echt aanspreekt in de praktijk dat er wel twee motoren zullen komen; eentje voor < 45 minuten en eentje voor > 45 minuten. Voor nu ben ik op zoek naar de eerste. Budget fluctueert nog wat, maar ik hoop onder de 5000 te slagen, aangezien ik ook nog een slot, actioncam, rugzak of koffers, etc zal moeten kopen.

Mijn eigen voorwerk heeft me tot een shortlist voor een VFR800 of een GSX-750F gebracht, als grotere sport tourers. Een busa is nog niet zo verstandig ;-) alternatief zijn de motoren als een BMW GS, V-strom, Versys, etc. Alleen esthetisch zijn de oudere (betaalbare) modellen daarvan wat minder mijn smaak. Een TDM is ook nog voorgesteld door een kennis, I don't love it, but I don't hate it either.

Ik heb les gehad op een CB600F en een MT-07. Op de CB kreeg ik wel last van een slapend been (wat medisch zenuw/rug/been gezeik) richting het einde van de rit. De MT07 had ik na 1,5 uur eigenlijk nog nergens last van.

Als ik op cycle-ergo.com deze motoren en mn wishlist in voer dan ziet het er niet denderend uit, maar ik zal het zelf met een proefles ook moeten gaan beoordelen.

Mijn hoop is dat VFR, of wellicht wat andere sportievere modellen, een optie worden met iets als helibars/stuurvervanging of verlaagde footpegs ofzo. Of hou ik mezelf hiermee voor de gek? Ik probeer weg te blijven van te krachtige motoren om mee te starten, maar mijn instructeur zei ook dat als je gewoon je verstand gebruikt (geen 20 meer enzo) dat het wel los loopt. Echter, ik heb geen ervaring en de CB500 en MT07 voelden in elk geval meer dan krachtig genoeg.

Ik voeg nog even een foto toe op een VFR en een Fazer. Die VFR zat best lekker, op die Fazer vind ik het net lijken of ik op een smurfenfiets zit :+

Dit was mijn spreekbeurt *O*
Wat je kan helpen is dat bij sommige motoren stepjes kan kopen die je lager kan zetten . Al lijkt het weinig toch kan het net voldoende zijn om je toch je draai er aan te vinden.
 

Bijlagen

  • 17357281599788500149358606199583.webp
    17357281599788500149358606199583.webp
    60,9 KB · Weergaven: 0
En een motor vormt zich ook naar de rijder.
De eerste rit een steek in de heup, maar wilde hem toch hebben. :9~
Nooit meer last van gehad.
Een zere rug bij een andere idem dito.
Vaker rijden. :+
 
En een motor vormt zich ook naar de rijder.
De eerste rit een steek in de heup, maar wilde hem toch hebben. :9~
Nooit meer last van gehad.
Een zere rug bij een andere idem dito.
Vaker rijden. :+
Dat gaat niet altijd op. Met de FZ8 in het begin geen probleem om 400 km op een dag te rijden. De laatste jaren was ik blij dat onderweg de tank leeg was. Even de benen strekken.
Met de Teneré geen centje pijn na 450 km als de tank leeg is.
 
Dat gaat niet altijd op. Met de FZ8 in het begin geen probleem om 400 km op een dag te rijden. De laatste jaren was ik blij dat onderweg de tank leeg was. Even de benen strekken.
Met de Teneré geen centje pijn na 450 km als de tank leeg is.
Pijntjes komen met de jaren. ;)
Maar een enkele proefrit en gevoel zegt naar mijn idee eigenlijk weinig.

Hier ook zoals velen meerdere motoren gehad en als ik lang op eentje niet had gereden viel mij de zwakkere remmen, weinig vermogen of de nerveuze wegligging op.
Dat zouden redenen tot afkeur kunnen zijn.
Maar dezelfde dag op de terugweg kon ik er weer mee lezen en schrijven.
Dat ding mankeert niets, wat een heerlijke motor! :] ;)
 
Pijntjes komen met de jaren. ;)
Maar een enkele proefrit en gevoel zegt naar mijn idee eigenlijk weinig.

Hier ook zoals velen meerdere motoren gehad en als ik lang op eentje niet had gereden viel mij de zwakkere remmen, weinig vermogen of de nerveuze wegligging op.
Dat zouden redenen tot afkeur kunnen zijn.
Maar dezelfde dag op de terugweg kon ik er weer mee lezen en schrijven.
Dat ding mankeert niets, wat een heerlijke motor! :] ;)
Stockholmsyndroom :+.
 
Terug
Bovenaan Onderaan