Aankoopadvies... met een twist (ben gewoon een lang kreng)

GS is gewoon groot zat, ben er toen met geld in de zak naar gaan kijken , maar vond hem niet lekker rijden.
( tegenover de GS van m'n maat, die wel lekker rijd )

Maar was d'r eigenlijk meteen van "genezen" en met een ritje van 2 kilometer op de Varadero was t besluit snel genomen.

Maar zou zeker niet "vies kijken" als ik weer eens een wel goed rijdende GS tegenkom
( al wil ik ook nog eens die duc multistrada proberen ) , fuck .. die is geil.. maar weet niet of ik er op pas )

En sportief uiterlijk zegt niet zoveel, t gaat om de gek die er op zit .
Rijd er menig "supersportman" met slijpschijf-motorpak er uit , en ben alles behalve een Doohan zeg maar gerust.

En die ouwe gek van een halve straat verderop.. als die z'n Norton Commando de sporen geeft.. godver , die
gaat toch harder door de bochten als ik zou durven op die fietswieltjes _O- _O-
 
Chat GPT:

Gefeliciteerd met het behalen van je motorrijbewijs! Met een lengte van 1,95 meter (WB: zat er drie cm naast :+ ) is het belangrijk een motor te kiezen die comfortabel is voor langere rijders en binnen je budget van €5.000 past. Hier zijn enkele aanbevelingen:

Suzuki V-Strom 650
Een veelzijdige allroad motor met een comfortabele zithouding voor langere rijders. Tweedehands modellen zijn vaak beschikbaar binnen jouw budget.

**Suzuki V-Strom 650**
Een veelzijdige allroad motor met een comfortabele zithouding voor langere rijders. Tweedehands modellen zijn vaak beschikbaar binnen jouw budget. 8Kawasaki Versys 650
Bekend om zijn rechtop zitpositie en aanpasbare vering, wat zorgt voor comfort tijdens langere ritten. Geschikte tweedehands exemplaren zijn te vinden rond de €5.000.

**Kawasaki Versys 650**
Bekend om zijn rechtop zitpositie en aanpasbare vering, wat zorgt voor comfort tijdens langere ritten. Geschikte tweedehands exemplaren zijn te vinden rond de €5.000.

Honda CBR600F
Een betrouwbare sporttouring motor met een comfortabele zitpositie, enigzins geschikt voor langere rijders. Tweedehands modellen zijn beschikbaar tussen €3.000 en €5.000.

**Honda CBR600F**
Een betrouwbare sporttouring motor met een comfortabele zitpositie, met enige aanpassing geschikt voor langere rijders. Tweedehands modellen zijn beschikbaar tussen €3.000 en €5.000.

Yamaha XSR900
Een naked bike met een zithoogte van ongeveer 81 cm, wat comfortabel kan zijn voor langere rijders. Het kan een uitdaging zijn om een tweedehands model binnen het budget te vinden, maar het is de moeite waard om te zoeken.

**Yamaha XSR900**
Een naked bike met een zithoogte van ongeveer 81 cm, wat comfortabel kan zijn voor langere rijders. Het kan een uitdaging zijn om een tweedehands model binnen het budget te vinden, maar het is de moeite waard om te zoeken of het budget iets aan te passen. .

BMW R1200GS
Een adventure motorfiets met een hogere zithoogte, ideaal voor langere rijders. Hoewel deze motoren nieuw duurder zijn, kun je met wat geluk een ouder tweedehands model binnen je budget vinden.

**BMW R1200GS**
Een adventure motorfiets met een hogere zithoogte, ideaal voor langere rijders. Hoewel deze motoren nieuw duurder zijn, kun je met wat geluk een ouder tweedehands model binnen je budget vinden.

Bij het kiezen van een motor is het essentieel om proefritten te maken om te bepalen welke het beste bij jouw lichaamsbouw en rijstijl past. Let op de zithoogte, de afstand tussen zadel en voetsteunen, en de positie van het stuur om ervoor te zorgen dat je comfortabel kunt rijden.

Veel succes met je zoektocht en
veilige kilometers gewenst!
(Hoe empatisch dit slotwoord van ChatGPT ;) :t )
 
T is sowieso een advies van niets , passen en rijden is de enige manier ,de 1 heeft lange benen en een korte rug en de ander weer andersom , dan heb je nog de lenige Harrie s en de stijve horken ,is toch geen doen :N
 
Zo brutaal wil ik de eerste week nog niet zijn })
Soms is het de eerste vraag en zie je de topicstarter nooit meer terug. 8)7 ;)

Zelf lekker oriënteren.
En als je plannen bekend zijn gewoon delen.
Diverse zaken hebben ook een koffiecorner dus het is gratis daten.

Particulier is voor je prijs segment wel ideaal.
Dat kan met een beetje kennis op zak uiteindelijk de weg zijn.
Maar dat is natuurlijk aan jou. :]
 
Soms is het de eerste vraag en zie je de topicstarter nooit meer terug. 8)7 ;)

Zelf lekker oriënteren.
En als je plannen bekend zijn gewoon delen.
Diverse zaken hebben ook een koffiecorner dus het is gratis daten.

Particulier is voor je prijs segment wel ideaal.
Dat kan met een beetje kennis op zak uiteindelijk de weg zijn.
Maar dat is natuurlijk aan jou. :]
Reinier is een blijver dat zie je zo , t is DeTweede he’ :t
 
Wat had jij ook weer ,+245p.k en ik -50 p.k ,en nog zijn er e-bikers die sneller zijn dan ik *O* t leven is 1groot feest :t
Ik ben ook helemaal niet van de stoplicht sprintjes.
Dat mogen anderen doen.
Afgelopen jaar 29 circuit evenementen geboekt.
Iets minder gereden na een total down in Spanje, maar nog altijd 26 (met blessure).
Openbare weg komt op zes ritjes zonder prestaties.
Keep it safe en zonder irritatie voor je mede asfaflt ridders. :t
 
Ben 2m + en heb een TDM900. Wel ander stuur en verhoogd zadel (op foto nog niet +3cm)
Veel modellen vallen bij mij af omdat er geen beenruimte is.
20241227_172536.webp
 
My 2 cents; ik ben 1.88, dus lang niet zo lang als jij, maar wel rugpatient (dubbele hernia & artrose... zit je dan met je 34 jaar).

Ik heb jaren heel fijn gereden op tdm850, tiger 800 en nu op de ktm1090. De hernia is pas 2 jaar geleden (toen had ik de ktm al), maar wel al een leven lang rugpijn. Op de allroads zijn de enige waarmee ik fatsoenlijk kan zitten voor langere tijd. Je kan daar namelijk makkelijker van houding wisselen (met name even met holle of bolle onderrug zitten).

Qua beenlengte kan niks tippen aan een allroad (of chopper...).

Verder is 5k budget aardig, maar ook niet zó veel. Je zegt van plan te zijn later misschien een 2e te kopen; is daar dan wel budget voor? Dan zou ik toch overwegen er 1 te halen en de budgetten samen te gooien.
 
ach budget, ik koop voor dat budget vaak 3 motoren (pekelfietsen)
 
Blij dat het zoveelste aankoopadviestopic toch tot de nodige kletspraat leidt, haha. En iedereen bedankt voor het enthousiaste meedenken. Wordt gewaardeerd, want ik ben een beetje een stresskip en dit helpt *O*

Kleine update van de dag. Vandaag bij BOS motoren wezen kijken. Veel geprobeerd met zitten. De conclusie is wel een beetje in lijn met wat meer mensen hier hebben gezegd; de meeste nakeds zit ik toch wel gevouwen, wat het meeste merkbaar is, doordat ik ook op de wat allroads heb gezeten. Geen proefrit kunnen maken vandaag, maar wel beetje shortlist kunnen maken.

In a nutshell:
  • firestorm te klein en erg naar voren leunend wat mijn rug niet ideaal vindt
  • GSX750F leek lekker groot en hoog.... en toen kwam deze bal gehakt erachter dat ie nog op de middenbok stond, dus dat wil wel |(met beide wielen op de grond helaas toch weer erg laag
  • Er stond een Diversion 900, maar dunno... zat niet helemaal lekker ofzo.
  • Er stond een Triumph ST 1050 waar ik wel erg blij van werd. Om te zien, en het is best een joekel, maar kleiner dan de grote GS' en. Wel zou ik denk ik de footpegs iets moeten verlagen en bij voorkeur een wat hoger stuur, maar qua zithoogte en formaat voelde die wel lekker aan.
  • En op een 650GS gezeten en ja, dat zit toch wel ergonomisch top, maar die GS'en vragen wel een goede zak geld en sodeju wat zijn ze intimiderend groot.... Zo net na een MT07 als lesmotor kan ik enig intimiderend effect niet ontkennen....
  • Er stond een FJR, maar die stond helemaal ingeparkeerd, dus niet op gezeten, maar ook een massief bakbeest. Groter dan ik had gedacht.
  • De Varadero stond helaas zonder zadel in de werkplaats.
De uitkomst voor mij nu is dat de Triumph aan de shortlist is toegevoegd samen met de GS waar ik wat meer onderzoek naar ga doen. Ga het aanbod van mn baas om die van hem eens te test-driven toch maar aannemen.

Qua custom mods als bar raisers, leg lower kits, etc. Zit daarvoor in Nederland ook een beetje een markt of komt het veelal uit het buitenland? Ik ken dan vooral de helibars van naam, maar daar houdt het wel op.

Morgen even naar Ten Kate en Motoport, denk ik :)
 
Verder is 5k budget aardig, maar ook niet zó veel. Je zegt van plan te zijn later misschien een 2e te kopen; is daar dan wel budget voor? Dan zou ik toch overwegen er 1 te halen en de budgetten samen te gooien.
Dit begint wel een punt te worden, inderdaad. Ik dacht een goedkoop oefenbakkie sportdingetje a la de CB600 van de lesschool en later iets meer touring-achtigs om mn vriendin achterop mee te nemen als ik wat meer rijervaring heb opgedaan. Na vandaag begint het erop te lijken dat ik inderdaad misschien een wat sportievere touring (zoals een GS of FJR) als twee-in-een moet gaan overwegen. Als ik het budget oprek naar 6k dan komen er veel GS-mogelijkheden. Ik zag vandaag op de snelweg ook een hele mooie Moto Guzzi touring voorbij komen, dus ga eens onderzoeken wat dat was :)
 
Was dat een Moto Guzzi Norge?

Wat je ook koopt, als je voetsteunen wil verlagen en stuur wil verhogen, kijk dan eerst naar wat er daarvoor per type te koop is. Zeker bij de wat minder populaire motoren is het niet vanzelfsprekend dat dat soort kits er zijn.
 
Was dat een Moto Guzzi Norge?

Wat je ook koopt, als je voetsteunen wil verlagen en stuur wil verhogen, kijk dan eerst naar wat er daarvoor per type te koop is. Zeker bij de wat minder populaire motoren is het niet vanzelfsprekend dat dat soort kits er zijn.
Ik klink echt heel simpel zo, maar "nee, hij had dat logo met die vleugeltjes aan de zijkant van de tank/kuip"


zo kijkend op de website zou het wel eens een V100 kunnen zijn geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan