ReinierDeTweede
Rookie
- 23 dec 2024
- 19
- 9
Na een half uurtje bladeren en zoeken naar regels omtrent aankoopadviesposts lijkt het een ongereguleerd kwaad te zijn, dus hier ben ik dan ook ;-)
Ik ben 40 lentes jong, 1.98m lang met een binnenbeenlengte van 98 centimeter. Afgelopen week mijn A gehaald en komende week tijd om te shoppen. Nu heb ik al het nodige voorwerk gedaan, maar ik hoor graag nog of ik gekke plannen heb of dat men uit ervaring nog tips heeft.
Wat wil ik niet: een chopper voorlopig niet, want dat is het midlife crisis plaatje wel compleet.
Wat wel: bij voorkeur iets sportiefs. Ik verwacht op langere termijn, als het motorrijden me echt aanspreekt in de praktijk dat er wel twee motoren zullen komen; eentje voor < 45 minuten en eentje voor > 45 minuten. Voor nu ben ik op zoek naar de eerste. Budget fluctueert nog wat, maar ik hoop onder de 5000 te slagen, aangezien ik ook nog een slot, actioncam, rugzak of koffers, etc zal moeten kopen.
Mijn eigen voorwerk heeft me tot een shortlist voor een VFR800 of een GSX-750F gebracht, als grotere sport tourers. Een busa is nog niet zo verstandig ;-) alternatief zijn de motoren als een BMW GS, V-strom, Versys, etc. Alleen esthetisch zijn de oudere (betaalbare) modellen daarvan wat minder mijn smaak. Een TDM is ook nog voorgesteld door een kennis, I don't love it, but I don't hate it either.
Ik heb les gehad op een CB600F en een MT-07. Op de CB kreeg ik wel last van een slapend been (wat medisch zenuw/rug/been gezeik) richting het einde van de rit. De MT07 had ik na 1,5 uur eigenlijk nog nergens last van.
Als ik op cycle-ergo.com deze motoren en mn wishlist in voer dan ziet het er niet denderend uit, maar ik zal het zelf met een proefles ook moeten gaan beoordelen.
Mijn hoop is dat VFR, of wellicht wat andere sportievere modellen, een optie worden met iets als helibars/stuurvervanging of verlaagde footpegs ofzo. Of hou ik mezelf hiermee voor de gek? Ik probeer weg te blijven van te krachtige motoren om mee te starten, maar mijn instructeur zei ook dat als je gewoon je verstand gebruikt (geen 20 meer enzo) dat het wel los loopt. Echter, ik heb geen ervaring en de CB500 en MT07 voelden in elk geval meer dan krachtig genoeg.
Ik voeg nog even een foto toe op een VFR en een Fazer. Die VFR zat best lekker, op die Fazer vind ik het net lijken of ik op een smurfenfiets zit
Dit was mijn spreekbeurt
Ik ben 40 lentes jong, 1.98m lang met een binnenbeenlengte van 98 centimeter. Afgelopen week mijn A gehaald en komende week tijd om te shoppen. Nu heb ik al het nodige voorwerk gedaan, maar ik hoor graag nog of ik gekke plannen heb of dat men uit ervaring nog tips heeft.
Wat wil ik niet: een chopper voorlopig niet, want dat is het midlife crisis plaatje wel compleet.
Wat wel: bij voorkeur iets sportiefs. Ik verwacht op langere termijn, als het motorrijden me echt aanspreekt in de praktijk dat er wel twee motoren zullen komen; eentje voor < 45 minuten en eentje voor > 45 minuten. Voor nu ben ik op zoek naar de eerste. Budget fluctueert nog wat, maar ik hoop onder de 5000 te slagen, aangezien ik ook nog een slot, actioncam, rugzak of koffers, etc zal moeten kopen.
Mijn eigen voorwerk heeft me tot een shortlist voor een VFR800 of een GSX-750F gebracht, als grotere sport tourers. Een busa is nog niet zo verstandig ;-) alternatief zijn de motoren als een BMW GS, V-strom, Versys, etc. Alleen esthetisch zijn de oudere (betaalbare) modellen daarvan wat minder mijn smaak. Een TDM is ook nog voorgesteld door een kennis, I don't love it, but I don't hate it either.
Ik heb les gehad op een CB600F en een MT-07. Op de CB kreeg ik wel last van een slapend been (wat medisch zenuw/rug/been gezeik) richting het einde van de rit. De MT07 had ik na 1,5 uur eigenlijk nog nergens last van.
Als ik op cycle-ergo.com deze motoren en mn wishlist in voer dan ziet het er niet denderend uit, maar ik zal het zelf met een proefles ook moeten gaan beoordelen.
Mijn hoop is dat VFR, of wellicht wat andere sportievere modellen, een optie worden met iets als helibars/stuurvervanging of verlaagde footpegs ofzo. Of hou ik mezelf hiermee voor de gek? Ik probeer weg te blijven van te krachtige motoren om mee te starten, maar mijn instructeur zei ook dat als je gewoon je verstand gebruikt (geen 20 meer enzo) dat het wel los loopt. Echter, ik heb geen ervaring en de CB500 en MT07 voelden in elk geval meer dan krachtig genoeg.
Ik voeg nog even een foto toe op een VFR en een Fazer. Die VFR zat best lekker, op die Fazer vind ik het net lijken of ik op een smurfenfiets zit
Dit was mijn spreekbeurt