Maar dan is een regeltje ook geen oplossing. Hooguit een dagtaak voor die arme moderatoren. Dat velen niet in staat zijn tot een volwassen reactie betekent dat een regel niets gaat helpen. Hef dan het forum op.Nee hoor. Je spreekt alleen jezelf tegen..... Ik snap wat je wilt zeggen, maar je geeft zelf ook aan dat mensen niet altijd als volwassenen reageren. Dat is nu eenmaal een gegeven, net zoals een leugen makkelijker te vertellen is op een forum dan in persoon.
Of dat soort topics meteen verwijderen/sluiten. Ze lossen nooit iets op, en leiden alleen maar tot oeverloze discussies.Natuurlijk moet je regeltjes alleen invoeren als je niet zonder kunt.
Maar na het zoveelste topic waarin iemand een met naam en toenaam genoemde verkoper zonder enig bewijs zwart maakt én een dito aantal reacties van mensen die de TS blindelings geloven, is het misschien goed eens na te denken of er tóch niet een regeltje moet komen.....
Net zoals andere regeltjes die óók worden nageleefd, kan dit wel degelijk effect hebben. Daar hoef je écht geen forum voor op te heffen......Maar dan is een regeltje ook geen oplossing. Hooguit een dagtaak voor die arme moderatoren. Dat velen niet in staat zijn tot een volwassen reactie betekent dat een regel niets gaat helpen. Hef dan het forum op.
Kan..... maar ook dat is dan een.... regeltje......Of dat soort topics meteen verwijderen/sluiten. Ze lossen nooit iets op, en leiden alleen maar tot oeverloze discussies.
Arjan Brouwer te Putten heeft een top zaak, geen klein 1 man's zaakje..
Ooit m'n koppeling verbrand op weg naar hem toe voor een offroad rit, mocht gebruik maken van de werkplaats met hulp van hem en de monteurs is de koppeling weer tijdeljk hersteld zo dat ik weer naar huis kon..
En was dus geen klant van hem..
Arjan zelf is een vriendelijke man en geen glade verkoper, dat TS hem het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald vind ik knap en zegt genoeg.
jammer dat een klant die ik wel herken als een verschrikkelijke zuiger hier z'n naam te grabbel gooid..
En dat over een tuf van 1250.. zielig gezeur.. hoeveel olie moet een blok wel niet verliesen voordat het mis gaat? veel dus..
Waarschijnlijk wat spetters kettingsmeer na het spannen en smeren van de ketting die hier als blok lekkage worden aangewezen..
Laat TS maar lekker in z'n blik blijfen zitten en nooit meer op een tuf
Maar daarmee leg je de oorzaak van de val wel weer bij AB te P...
Vette site is dat
Die zin geeft jullie houding zeer duidelijk aan. Voor mij juist een reden om naar jullie te gaan, ware het niet dat het een beetje ver weg isToen hij s,avonds de motor kwam brengen met zijn rustige nette vrouw begon hij zo weer opnieuw waar andere (normale ) klanten bij waren. Toen ik vroeg om met een bak koffie het probleem te bespreken zei hij dat hij dat niet wou en bleef doordrammen en zei toen dat de motor terug moest en hij zijn geld terug wou. Normaal geen enkel probleem maar deze nare man gunde ik dat niet. Het houd immers een keer op.
Ik vermoed dat ie aan het bakkeleien is met ze rustige nette vrouw, omdat ze heeft gezegd dat ie een kort lontje heeft
Arme vrouw....
Is bekend dat vrouwen vallen op klootzakken.. dus zou me niets verbazen
joui heb ik ook liever niet als klant ,zo,n wantrouwig type
Mijn idee is dat we dat wel moeten kunnen, het met naam en toenaam een dealer noemen. Om te garanderen dat iemand wederwoord kan voeren vind ik dan wel dat je zo een dealer even kan inlichten dat er over hem gesproken / geschreven wordt, zodat ie er kennis van kan nemen en eventueel, indien gewenst, kan en mag reageren.
Ik heb zo mijn eigen taktieken:
-ik stel mijn vragen schriftelijk, via e-mail, en bewaar mijn vragen met de reply' s
-ik koop met garantie
-als er iets is probeer ik vriendelijk te blijven en appeleer liever aan gevoelens van fatsoen, eerlijkheid, sympathie en sportiviteit dan agressief te worden, te dreigen met juridische stappen enz. Dat pas in het allerlaatste geval. Ik denk daar wel altijd aan, en hou er rekening mee vanaf het eerste begin dat "het" voor de rechter kan eindigen. Ik e-mail al vanaf de eerste mail zo alsof ik weet dat het straks door een rechter in een zaak wordt gelezen en zal worden be-oordeeld.
-geef de ander de mogelijkheid zonder gezichts- of eerverlies op zijn (negatieve) beslissing terug te kunnen komen. Heel belangrijk !!
-een verkoper probeer je makkelijk uit. In tegenstelling van wat een ander hier schreef stel ik mij nog dommer op dan ik al ben (ja, is niet makkelijk maar toch nog net mogelijk). Verleid ik hem dan tot een leugen, betrap ik hem er op, dan weet ik ZEKER dat ie ook bij moeilijke vragen (die ik dus echt niet weet) niet te vertrouwen is.
-Bij grotere bedrijven is het goed om op een gegeven moment je tot de directie te wenden en niet meer met de verkoper te praten. Ook hier weer eerst de kans geven om zonder gezichtsverlies de situatie te herstellen (bv. uit zogenaamde coulance) Pas daarna SCHRIJVEN dat je juridische stappen overweegt. Om vervolgens nog eerst eens te gaan praten.
- ik hoef het onderste niet uit de kan, ben wel realist. Begrijp ook dat ze wat willen verdienen. Mag. Maar dan moet het ook goed zijn. Ik kreeg ooit een nieuwe band, de andere was nog goed. Ik wilde toch een nieuwe. Ja, maar die heeft 5 mm! Ik wil toch een nieuwe, wat moet ik bijbetalen? Nu, als dat in een verkoopgesprek is, wordt dat vaak een redelijk goedkoop bandje. Ik had hem voor 50 euro er op zitten.
-Een proefrit zegt mij dan ook heel weinig. Wat weet een niet BMW rijder nou bv van hoe een BMW aanvoelt. En soms is die kennis die zoveel van motoren weet toch niet zo goed als jij wel denkt. Of hij is over enthouisiast dat jij ook gaat rijden. Of ie is over enthousiast over het (zijn) merk. Proefrit leuk, maar zegt mij niet veel. Mooi weer, lekker rustig op de weg, of met stress op een vreemde motor in de binnenstad bij slecht weer en tegen het spitsuur aan? Geeft een heel andere ervaring van proefrit.
En nog een laatste opmerking, een rechter neemt het vaak op voor de "zwakkere". Of dat nou een huurder van een huis is, bij een ontslag of bij problemen met een incasso (bedrijf) of in het consumentenrecht. Maar daar kunnen al gauw 2 jaren over heen gaan.
Mijn idee is dat we dat wel moeten kunnen, het met naam en toenaam een dealer noemen. Om te garanderen dat iemand wederwoord kan voeren vind ik dan wel dat je zo een dealer even kan inlichten dat er over hem gesproken / geschreven wordt, zodat ie er kennis van kan nemen en eventueel, indien gewenst, kan en mag reageren.
Ik heb zo mijn eigen taktieken:
-ik stel mijn vragen schriftelijk, via e-mail, en bewaar mijn vragen met de reply' s
-ik koop met garantie
-als er iets is probeer ik vriendelijk te blijven en appeleer liever aan gevoelens van fatsoen, eerlijkheid, sympathie en sportiviteit dan agressief te worden, te dreigen met juridische stappen enz. Dat pas in het allerlaatste geval. Ik denk daar wel altijd aan, en hou er rekening mee vanaf het eerste begin dat "het" voor de rechter kan eindigen. Ik e-mail al vanaf de eerste mail zo alsof ik weet dat het straks door een rechter in een zaak wordt gelezen en zal worden be-oordeeld.
-geef de ander de mogelijkheid zonder gezichts- of eerverlies op zijn (negatieve) beslissing terug te kunnen komen. Heel belangrijk !!
-een verkoper probeer je makkelijk uit. In tegenstelling van wat een ander hier schreef stel ik mij nog dommer op dan ik al ben (ja, is niet makkelijk maar toch nog net mogelijk). Verleid ik hem dan tot een leugen, betrap ik hem er op, dan weet ik ZEKER dat ie ook bij moeilijke vragen (die ik dus echt niet weet) niet te vertrouwen is.
-Bij grotere bedrijven is het goed om op een gegeven moment je tot de directie te wenden en niet meer met de verkoper te praten. Ook hier weer eerst de kans geven om zonder gezichtsverlies de situatie te herstellen (bv. uit zogenaamde coulance) Pas daarna SCHRIJVEN dat je juridische stappen overweegt. Om vervolgens nog eerst eens te gaan praten.
- ik hoef het onderste niet uit de kan, ben wel realist. Begrijp ook dat ze wat willen verdienen. Mag. Maar dan moet het ook goed zijn. Ik kreeg ooit een nieuwe band, de andere was nog goed. Ik wilde toch een nieuwe. Ja, maar die heeft 5 mm! Ik wil toch een nieuwe, wat moet ik bijbetalen? Nu, als dat in een verkoopgesprek is, wordt dat vaak een redelijk goedkoop bandje. Ik had hem voor 50 euro er op zitten.
-Een proefrit zegt mij dan ook heel weinig. Wat weet een niet BMW rijder nou bv van hoe een BMW aanvoelt. En soms is die kennis die zoveel van motoren weet toch niet zo goed als jij wel denkt. Of hij is over enthouisiast dat jij ook gaat rijden. Of ie is over enthousiast over het (zijn) merk. Proefrit leuk, maar zegt mij niet veel. Mooi weer, lekker rustig op de weg, of met stress op een vreemde motor in de binnenstad bij slecht weer en tegen het spitsuur aan? Geeft een heel andere ervaring van proefrit.
En nog een laatste opmerking, een rechter neemt het vaak op voor de "zwakkere". Of dat nou een huurder van een huis is, bij een ontslag of bij problemen met een incasso (bedrijf) of in het consumentenrecht. Maar daar kunnen al gauw 2 jaren over heen gaan.
Boos voor in de auto zitten afkoelen als je je zin niet krijgtgeweldig.
Waarom moet het nou weer op slot? (OMG!!!!
Hoe lang duurt het vandaagdedag voor zo'n janktopic op slot gaat