Aankoop motor via Arjan Brouwer motoren Putten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor. Je spreekt alleen jezelf tegen..... Ik snap wat je wilt zeggen, maar je geeft zelf ook aan dat mensen niet altijd als volwassenen reageren. Dat is nu eenmaal een gegeven, net zoals een leugen makkelijker te vertellen is op een forum dan in persoon.
Maar dan is een regeltje ook geen oplossing. Hooguit een dagtaak voor die arme moderatoren. Dat velen niet in staat zijn tot een volwassen reactie betekent dat een regel niets gaat helpen. Hef dan het forum op. :+
Natuurlijk moet je regeltjes alleen invoeren als je niet zonder kunt.
Maar na het zoveelste topic waarin iemand een met naam en toenaam genoemde verkoper zonder enig bewijs zwart maakt én een dito aantal reacties van mensen die de TS blindelings geloven, is het misschien goed eens na te denken of er tóch niet een regeltje moet komen.....
Of dat soort topics meteen verwijderen/sluiten. Ze lossen nooit iets op, en leiden alleen maar tot oeverloze discussies.

Waar blijft Henkie nou? Zit ie echt voor in de auto...? :+

Maar dan is een regeltje ook geen oplossing. Hooguit een dagtaak voor die arme moderatoren. Dat velen niet in staat zijn tot een volwassen reactie betekent dat een regel niets gaat helpen. Hef dan het forum op. :+
Net zoals andere regeltjes die óók worden nageleefd, kan dit wel degelijk effect hebben. Daar hoef je écht geen forum voor op te heffen......

Of dat soort topics meteen verwijderen/sluiten. Ze lossen nooit iets op, en leiden alleen maar tot oeverloze discussies.
Kan..... maar ook dat is dan een.... regeltje...... :X

Of je zo'n topic altijd meteen moet afsluiten is maar de vraag. Anderen kunnen best iets leren van iemand z'n negatieve ervaringen.
Er moet alleen geen naam genoemd worden......

Arjan Brouwer te Putten heeft een top zaak, geen klein 1 man's zaakje..

Ooit m'n koppeling verbrand op weg naar hem toe voor een offroad rit, mocht gebruik maken van de werkplaats met hulp van hem en de monteurs is de koppeling weer tijdeljk hersteld zo dat ik weer naar huis kon..
En was dus geen klant van hem..

Arjan zelf is een vriendelijke man en geen glade verkoper, dat TS hem het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald vind ik knap en zegt genoeg.

jammer dat een klant die ik wel herken als een verschrikkelijke zuiger hier z'n naam te grabbel gooid..

En dat over een tuf van 1250.. zielig gezeur.. hoeveel olie moet een blok wel niet verliesen voordat het mis gaat? veel dus..
Waarschijnlijk wat spetters kettingsmeer na het spannen en smeren van de ketting die hier als blok lekkage worden aangewezen..

Laat TS maar lekker in z'n blik blijfen zitten en nooit meer op een tuf

Arjan Brouwer te Putten heeft een top zaak, geen klein 1 man's zaakje..

Ooit m'n koppeling verbrand op weg naar hem toe voor een offroad rit, mocht gebruik maken van de werkplaats met hulp van hem en de monteurs is de koppeling weer tijdeljk hersteld zo dat ik weer naar huis kon..
En was dus geen klant van hem..

Arjan zelf is een vriendelijke man en geen glade verkoper, dat TS hem het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald vind ik knap en zegt genoeg.

jammer dat een klant die ik wel herken als een verschrikkelijke zuiger hier z'n naam te grabbel gooid..

En dat over een tuf van 1250.. zielig gezeur.. hoeveel olie moet een blok wel niet verliesen voordat het mis gaat? veel dus..
Waarschijnlijk wat spetters kettingsmeer na het spannen en smeren van de ketting die hier als blok lekkage worden aangewezen..

Laat TS maar lekker in z'n blik blijfen zitten en nooit meer op een tuf

Maar daarmee leg je de oorzaak van de val wel weer bij AB te P...

}) })

Mijn idee is dat we dat wel moeten kunnen, het met naam en toenaam een dealer noemen. Om te garanderen dat iemand wederwoord kan voeren vind ik dan wel dat je zo een dealer even kan inlichten dat er over hem gesproken / geschreven wordt, zodat ie er kennis van kan nemen en eventueel, indien gewenst, kan en mag reageren.

Ik heb zo mijn eigen taktieken:

-ik stel mijn vragen schriftelijk, via e-mail, en bewaar mijn vragen met de reply' s
-ik koop met garantie
-als er iets is probeer ik vriendelijk te blijven en appeleer liever aan gevoelens van fatsoen, eerlijkheid, sympathie en sportiviteit dan agressief te worden, te dreigen met juridische stappen enz. Dat pas in het allerlaatste geval. Ik denk daar wel altijd aan, en hou er rekening mee vanaf het eerste begin dat "het" voor de rechter kan eindigen. Ik e-mail al vanaf de eerste mail zo alsof ik weet dat het straks door een rechter in een zaak wordt gelezen en zal worden be-oordeeld.
-geef de ander de mogelijkheid zonder gezichts- of eerverlies op zijn (negatieve) beslissing terug te kunnen komen. Heel belangrijk !!
-een verkoper probeer je makkelijk uit. In tegenstelling van wat een ander hier schreef stel ik mij nog dommer op dan ik al ben (ja, is niet makkelijk maar toch nog net mogelijk). Verleid ik hem dan tot een leugen, betrap ik hem er op, dan weet ik ZEKER dat ie ook bij moeilijke vragen (die ik dus echt niet weet) niet te vertrouwen is.
-Bij grotere bedrijven is het goed om op een gegeven moment je tot de directie te wenden en niet meer met de verkoper te praten. Ook hier weer eerst de kans geven om zonder gezichtsverlies de situatie te herstellen (bv. uit zogenaamde coulance) Pas daarna SCHRIJVEN dat je juridische stappen overweegt. Om vervolgens nog eerst eens te gaan praten.
- ik hoef het onderste niet uit de kan, ben wel realist. Begrijp ook dat ze wat willen verdienen. Mag. Maar dan moet het ook goed zijn. Ik kreeg ooit een nieuwe band, de andere was nog goed. Ik wilde toch een nieuwe. Ja, maar die heeft 5 mm! Ik wil toch een nieuwe, wat moet ik bijbetalen? Nu, als dat in een verkoopgesprek is, wordt dat vaak een redelijk goedkoop bandje. Ik had hem voor 50 euro er op zitten.
-Een proefrit zegt mij dan ook heel weinig. Wat weet een niet BMW rijder nou bv van hoe een BMW aanvoelt. En soms is die kennis die zoveel van motoren weet toch niet zo goed als jij wel denkt. Of hij is over enthouisiast dat jij ook gaat rijden. Of ie is over enthousiast over het (zijn) merk. Proefrit leuk, maar zegt mij niet veel. Mooi weer, lekker rustig op de weg, of met stress op een vreemde motor in de binnenstad bij slecht weer en tegen het spitsuur aan? Geeft een heel andere ervaring van proefrit.

En nog een laatste opmerking, een rechter neemt het vaak op voor de "zwakkere". Of dat nou een huurder van een huis is, bij een ontslag of bij problemen met een incasso (bedrijf) of in het consumentenrecht. Maar daar kunnen al gauw 2 jaren over heen gaan.

:] :W

Laatst bewerkt:
Is het geen familieruzie ondertussen? Gezien de namen van beide personen :+

Laatst bewerkt:
Toen hij s,avonds de motor kwam brengen met zijn rustige nette vrouw begon hij zo weer opnieuw waar andere (normale ) klanten bij waren. Toen ik vroeg om met een bak koffie het probleem te bespreken zei hij dat hij dat niet wou en bleef doordrammen en zei toen dat de motor terug moest en hij zijn geld terug wou. Normaal geen enkel probleem maar deze nare man gunde ik dat niet. Het houd immers een keer op.
Die zin geeft jullie houding zeer duidelijk aan. Voor mij juist een reden om naar jullie te gaan, ware het niet dat het een beetje ver weg is :)

Overigens zou ik een linkje in de OP naar de eerste reactie van ABT ook wel waarderen, veel mensen die via google binnenkomen kunnen die wellicht niet direct vinden.

Ik vermoed dat ie aan het bakkeleien is met ze rustige nette vrouw, omdat ze heeft gezegd dat ie een kort lontje heeft :+

Hulde voor de motorzaak.
Zo zouden er meer moeten zijn.
Zo gaan motorfiets liefhebbers met elkaar om.
Niet zoals TS.
Maar goed, die moest sowieso nog een hoop leren.

Arme vrouw.... -O-

Ik stel voor dat we de topictitel veranderen, alles verplaatsen naar off-topic en gaan fantaseren over mevrouw.

dirkdes.gif

:9~

Hahaha wat een verhaal zeg....

Helemaal als je niet meer reageert, TS... wie neemt je nou ooit nog serieus? Ga lekker met lego spelen ipv motoren man, mafkees.

Boos voor in de auto zitten afkoelen als je je zin niet krijgt :P geweldig.

}) })

Mijn idee is dat we dat wel moeten kunnen, het met naam en toenaam een dealer noemen. Om te garanderen dat iemand wederwoord kan voeren vind ik dan wel dat je zo een dealer even kan inlichten dat er over hem gesproken / geschreven wordt, zodat ie er kennis van kan nemen en eventueel, indien gewenst, kan en mag reageren.

-ik stel mijn vragen schriftelijk, via e-mail, en bewaar mijn vragen met de reply' s
-ik koop met garantie
-als er iets is probeer ik vriendelijk te blijven en appeleer liever aan gevoelens van fatsoen, eerlijkheid, sympathie en sportiviteit dan agressief te worden, te dreigen met juridische stappen enz. Dat pas in het allerlaatste geval. Ik denk daar wel altijd aan, en hou er rekening mee vanaf het eerste begin dat "het" voor de rechter kan eindigen. Ik e-mail al vanaf de eerste mail zo alsof ik weet dat het straks door een rechter in een zaak wordt gelezen en zal worden be-oordeeld.
-geef de ander de mogelijkheid zonder gezichts- of eerverlies op zijn (negatieve) beslissing terug te kunnen komen. Heel belangrijk !!
-een verkoper probeer je makkelijk uit. In tegenstelling van wat een ander hier schreef stel ik mij nog dommer op dan ik al ben (ja, is niet makkelijk maar toch nog net mogelijk). Verleid ik hem dan tot een leugen, betrap ik hem er op, dan weet ik ZEKER dat ie ook bij moeilijke vragen (die ik dus echt niet weet) niet te vertrouwen is.
-Bij grotere bedrijven is het goed om op een gegeven moment je tot de directie te wenden en niet meer met de verkoper te praten. Ook hier weer eerst de kans geven om zonder gezichtsverlies de situatie te herstellen (bv. uit zogenaamde coulance) Pas daarna SCHRIJVEN dat je juridische stappen overweegt. Om vervolgens nog eerst eens te gaan praten.
- ik hoef het onderste niet uit de kan, ben wel realist. Begrijp ook dat ze wat willen verdienen. Mag. Maar dan moet het ook goed zijn. Ik kreeg ooit een nieuwe band, de andere was nog goed. Ik wilde toch een nieuwe. Ja, maar die heeft 5 mm! Ik wil toch een nieuwe, wat moet ik bijbetalen? Nu, als dat in een verkoopgesprek is, wordt dat vaak een redelijk goedkoop bandje. Ik had hem voor 50 euro er op zitten.
-Een proefrit zegt mij dan ook heel weinig. Wat weet een niet BMW rijder nou bv van hoe een BMW aanvoelt. En soms is die kennis die zoveel van motoren weet toch niet zo goed als jij wel denkt. Of hij is over enthouisiast dat jij ook gaat rijden. Of ie is over enthousiast over het (zijn) merk. Proefrit leuk, maar zegt mij niet veel. Mooi weer, lekker rustig op de weg, of met stress op een vreemde motor in de binnenstad bij slecht weer en tegen het spitsuur aan? Geeft een heel andere ervaring van proefrit.

En nog een laatste opmerking, een rechter neemt het vaak op voor de "zwakkere". Of dat nou een huurder van een huis is, bij een ontslag of bij problemen met een incasso (bedrijf) of in het consumentenrecht. Maar daar kunnen al gauw 2 jaren over heen gaan.

joui heb ik ook liever niet als klant ,zo,n wantrouwig type :r

}) })

-ik koop met garantie

je heb het bij de dealer iig al beter voor mekaar dan bij je vrouw,
als je thuis nou ook zo uitgenast was met vertellen dat je een HD gekocht heb...

:+

OMG!!!! :o

Hoe lang duurt het vandaagdedag voor zo'n janktopic op slot gaat :')

OMG!!!! :o

Hoe lang duurt het vandaagdedag voor zo'n janktopic op slot gaat :')
Waarom moet het nou weer op slot? ( :') )

Ik ben benieuwd of de TS nog met een reactie op het verhaal van ABT komt. Een beetje vent doet dat (ok dat is deze man niet als het verhaal van ABT 100% klopt, maar toch.. )

Zeg stelletje, hadden we hiervoor geen ander topic? Wat een gezever zeg. Laat die gast fijn een bol staalwol kopen en zijn lieve vrouw een nieuwe fiets laten breien.
full

Zo te zien heeft Henkie niks meer te zeggen, maargoed dat er een reactie is geweest op dit topic van Arjan Brouwer. Aangezien hij niet normaal kon communiceren met Henkie?

Mijn vader heeft vorig jaar een CBF600F gekocht bij brouwer en we werden perfect geholpen.. Netjes een afleverbeurtje en garantie.. Echt alles wat ook maar iets slecht was, is vervangen!

Super service!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan