Aankoop motor via Arjan Brouwer motoren Putten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb in oktober vorig jaar mijn eerste motor (XJ600 uit 1997) gekocht bij Arjan Brouwer en ik ben super dik tevreden. Ik ben altijd erg prettig geholpen. Ik kwam er zonder afspraak op een zaterdag en toen ik daar 'mijn' motor zag, mocht ik direct een proefrit maken (kreeg zelfs een visitekaartje mee voor als ik zou verdwalen ;-)). De motor is netjes afgeleverd en een aantal optisch minder mooie onderdelen (spiegel en een kapje) zijn koste- en moeiteloos vervangen.

Ik woon zelf in de buurt van Gouda en had toen net mijn rijbewijs. Daarom zag ik er een beetje tegenop om de motor naar huis te rijden, vooral ook omdat de herfst al lang en breed was aangebroken. Tot mijn grote verrassing belde Arjan, nadat de motor rijklaar was gemaakt, op met het aanbod om hem "even te komen brengen, want hij was toch in de buurt..."

Inmiddels heb ik al heel wat probleemloze kilometers er op zitten.

Om eerlijk te zijn, heb ik er daarom wat moeite mee om de TS te geloven. Daar komt bij dat ik afvraag waarom dit soort geschillen altijd 'en plain public' op internet moeten worden geslingert.

Krijg nu ook het idee dat TS een beetje liegt aangezien die hier ook niet meer te vinden is.

Krijg nu ook het idee dat TS een beetje liegt aangezien die hier ook niet meer te vinden is.

Die zal wel geschrokken zijn :P Maar ik stoor me er een beetje aan dat nu opeens de dealer 100 geloofd word. TS zal ongetwijfeld een vervelende en liegende klant geweest zijn. Maar of ATB nou zo eerlijk geweest als gepost is betwijfel ik ook. Zoals al meerdere keren gepost, de waarheid zal wel in t midden liggen.

@keeslelystad(geloof ik)
Alsof elke winkelier 100% heilig is en er geen één is die verkeerd bezig zou zijn(dit als antwoord je reactie op mijn post)

Hey het is wel toevallig dat ik ook iets soortgelijks heb meegemaakt ook met een XJ 600!!!

Ik kocht hem na een intrernet advertentie bij motorzaak die trouwens ook een tyfus end bij mij uit de buurt was maar dat ter zijde.

Mijn motor was maar 700 euro en uit 1992 dus het kon niet een geweldig ding zijn maar de prijs was zo laag door een opruimingsuitverkoop.
Enfin ik ga naar die zaak en ik heb niet zoveel verstand van motoren net zoals TS.
Maar ik evegoed de dingen vragen wat ik weet waar je op moet letten.
Zoals banden, voorband was nieuw en de achterband kon nog makkelijk een JAAR mee.
Verbruikt hij olie, nee
Ketting?, volledig in orde
Wat is die tik in de motor? dat hebben alle diversions
Verder nog iets dat ik moet weten? Nee or hij in prima conditie
Ik kon niet proefrijden want er lag een dikke laag sneeuw en hij wilde het er nie op gokken dat ik viel, wat aardig van hem
Verder ook een hele aardige vent trouwens hoor niks mis mee, ik kreeg een kopje koffie enzo na de aankoop nog even na gepraat.

Naja akkoord helemaal top natuurlijk mooie motor ( wel wat krassen ) voor zeer weinig geld, ik helemaal blij.

Maaaaar..... die tik werd steeds erger en ik hoorde een raar piep geluid bij de achterband.
Ik even naar de garage want ik dacht misschien de remblokken die aanlopen.
Hier komtie:
Nokkenasketting naar de klote ( weetje wel die tik die alle diversions hebben :S )
Achterband VOLLEDIG versleten ( heey die kon toch nog een jaar mee??? )
Achter remblokken VOLLEDIG versleten en de schokbreker achter VOLLEDIG versleten ( hey misschien kan je dat er wel even bij vermelden als ik vraag of er verder nog iets mis mee is? )
EN lagers achter VOLLEDIG naar de pleuris ( de monteur zei dat als ik er nog een paar kilometer op zou rijden dat ik zeker weten onderuit zou gaan )
En hij verbruikt olie ( maar dat maakt me niet zoveel uit )

Beetje aso allemaal natuurlijk want dit is gewoon verkeerde informatie verstrekken bij aankoop, en er misbruik van maken dat ik er niet zoveel verstand van heb.
dus ik een e-mail gestuurt naar die man dat dit natuurlijk niet echt netjes is, ik heb nog steeds niks terug.... ik heb geen garantie natuurlijk maar ik denk toch dat jullie het er wel mee eens zijn dat dit nie kan.
Ik heb hem niet maanden laten staan ofzo en ook geen alarmen genegeert zodra ik de piep hoorde en de tik erger werd ben ik naar de garage gegaan
Dit is natuurlijk iets wat niet mag gebeuren. Je hebt duidelijk naar een aantal zaken gevraagd, daar antwoord op gekregen en op basis van die informatie besloten de motor te kopen. Dan mag hij natuurlijk niet allemaal gebreken vertonen op punten waar je letterlijk naar gevraagd hebt.

Die zal wel geschrokken zijn :P Maar ik stoor me er een beetje aan dat nu opeens de dealer 100 geloofd word. TS zal ongetwijfeld een vervelende en liegende klant geweest zijn. Maar of ATB nou zo eerlijk geweest als gepost is betwijfel ik ook. Zoals al meerdere keren gepost, de waarheid zal wel in t midden liggen.

@keeslelystad(geloof ik)
Alsof elke winkelier 100% heilig is en er geen één is die verkeerd bezig zou zijn(dit als antwoord je reactie op mijn post)

Ik wil ook niet zeggen dat nu inene dealer gelijk heb hoor waarheid in het midden juiste uitspraak

@keeslelystad(geloof ik)
Ik zal niet beweren dat elke winkelier eerlijk is. Maar nogmaals al zou d ehelft van het verhaal van Brouwer waar zijn....
De topic starter houdt al pagina's lang zijn vingers stil, misschien???????

Maar goed blaffende hondjes......

Wat ik trouwens ook wel typisch vindt (ook na de reactie van Colindemo) is dat juist mensen zonder enig verstand of ervaring met motoren zomaar een motor kopen bij een onbekende (dealer of particulier) en eigenlijk totaal onvoorbereid op pad gaan. En dan nog vreemd opkijken als ze een kat in de zak kopen. Een beetje het idee dat ik ook heel vaak bij die consumentenrubrieken heb. Willen mensen dan graag besodemieterd worden? Leren ze dan niets van de ellende van anderen?

Tweedehands kopen kan hele leuke spullen voor niet teveel geld opleveren, maar je moet wel een beetje slim te werk gaan. En dat is geen kwestie van wekenlang studeren ofzo. We zijn inmiddels gezegend met internet en Google is your friend. Gebruik het:

*check op merkforums welke problemen er spelen bij bepaalde types
*er zijn lijsten te vinden met tips hoe je een tweedehands motor kunt beoordelen
*neem desnoods iemand mee die er meer van weet

Ik bedoel maar: ze zijn wél handig genoeg om op internet de goedkoopste motor uit te zoeken, maar niet slim genoeg om even te kijken waar ze op moeten letten. Is dat nou zo moeilijk? Je gaat toch niet naar een dealer en vraagt of ie 'een' motor heeft van max.€2500? Je hebt toch wel een voorkeur voor een model/type? Gebruik dan internet om een voorselectie te maken. Als je weet welke motor(er) je eventueel wilt, ga je kijken op marktplaats en motoroccasion aan welke prijsrange je moet denken voor het type dat je wilt hebben. Je ziet dan vanzelf of een bepaalde motor veel te goedkoop is, of juist veel te duur. Dan kun je je afvragen waarom.

Voordeel van een goede voorbereiding is ook nog eens dat de verkoper al snel in de gaten heeft dat jij niet snel te tillen bent. Als je bv een 2de hands BMW boxer gaat kopen en je informeert naar jumpgears en halgevers, weet de dealer dat je er meer van weet. En als je expliciete vragen stelt, dwing je 'm om een helder antwoord te geven.

Het hoeft geen drama te zijn. Gewoon je verstand gebruiken...

Wat dit topic weer bewijst is hoe moeilijk het is om iets te beoordelen op basis van wat iemand zegt. In eerste instantie werd TS klakkeloos geloofd, daarna weer Brouwer.
Maar niemand van ons weet wat nu écht de waarheid is.

Natuurlijk was het niet écht netjes van Brouwer om dat van die lening aan te stippen. Aan de andere kant was het als eerste TS die hem met naam en toenaam aan de schandpaal nagelde. Ook Brouwer zal menselijke trekjes hebben..... Maar uiteindelijk hebben zowel Brouwer als TS niets aan dit soort moddergooierij.

Maar misschien is dit wel een goede motivatie om wat regels te stellen mbt. het met naam en toenaam vermelden van een verkoper op dit forum? Op een dergelijk druk forum kan het noemen van een naam aardig wat financiële schade toebrengen, los van andere problemen. Het kan zelfs tegen de wet zijn.
Wat denken onze modjes/admins hier van?

Voor dat geld heb je wel heel wat mooiers...
Of het goed is weet ik niet maar ga ik wel van uit en het ziet er nog mooi uit ook
Welliswaar wel een 1 cylinder maar goed.
Lees ook dat het allemaal wat sneller slijt maar who cares als de motor goed zou zijn ;)

http://link.marktplaats.nl/330758345

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zullen we van beide niets meer horen hier...Brouwer is druk bezig in zijn zaak en heeft zijn zegje gedaan en TS zit waarschijnlijk in zijn auto te mokken waar ie geen internet verbinding heeft...

Wat ik trouwens ook wel typisch vindt (ook na de reactie van Colindemo) is dat juist mensen zonder enig verstand of ervaring met motoren zomaar een motor kopen bij een onbekende (dealer of particulier) en eigenlijk totaal onvoorbereid op pad gaan. En dan nog vreemd opkijken als ze een kat in de zak kopen. Een beetje het idee dat ik ook heel vaak bij die consumentenrubrieken heb. Willen mensen dan graag besodemieterd worden? Leren ze dan niets van de ellende van anderen?

Tweedehands kopen kan hele leuke spullen voor niet teveel geld opleveren, maar je moet wel een beetje slim te werk gaan. En dat is geen kwestie van wekenlang studeren ofzo. We zijn inmiddels gezegend met internet en Google is your friend. Gebruik het:

*check op merkforums welke problemen er spelen bij bepaalde types
*er zijn lijsten te vinden met tips hoe je een tweedehands motor kunt beoordelen
*neem desnoods iemand mee die er meer van weet

Ik bedoel maar: ze zijn wél handig genoeg om op internet de goedkoopste motor uit te zoeken, maar niet slim genoeg om even te kijken waar ze op moeten letten. Is dat nou zo moeilijk? Je gaat toch niet naar een dealer en vraagt of ie 'een' motor heeft van max.€2500? Je hebt toch wel een voorkeur voor een model/type? Gebruik dan internet om een voorselectie te maken. Als je weet welke motor(er) je eventueel wilt, ga je kijken op marktplaats en motoroccasion aan welke prijsrange je moet denken voor het type dat je wilt hebben. Je ziet dan vanzelf of een bepaalde motor veel te goedkoop is, of juist veel te duur. Dan kun je je afvragen waarom.

Voordeel van een goede voorbereiding is ook nog eens dat de verkoper al snel in de gaten heeft dat jij niet snel te tillen bent. Als je bv een 2de hands BMW boxer gaat kopen en je informeert naar jumpgears en halgevers, weet de dealer dat je er meer van weet. En als je expliciete vragen stelt, dwing je 'm om een helder antwoord te geven.

Het hoeft geen drama te zijn. Gewoon je verstand gebruiken...
:^

En wat mij opvalt: Dat beginnende motor rijders er vanuit gaan dat motor rijden per definitie goedkoop is.
Onderhoud is ook een onderdeel van het motor rijden :X

kan niet alles lezen, maar so wie so vind ik dat je uiterst laf bent als je een motor koopt zonder garantie (daar ga je zelf mee akkoord) en vervolgens bij de dealer aanklopt om het te eisen. net zoals alle hopeloze computer gebruikers die verwachten dat hun machine 5 jaar meegaat, maar als je ze in de winkel vertelt dat er standaard 1 jaar garantie op zit, dan vinden ze het goed!

ik vind dat er een nieuw begin moet worden gemaakt, waarin de verkoper, en niet de klant, het te zeggen heeft. klant is koning my ass. klant is idioot, dat is klant!

Wat dit topic weer bewijst is hoe moeilijk het is om iets te beoordelen op basis van wat iemand zegt. In eerste instantie werd TS klakkeloos geloofd, daarna weer Brouwer.

Natuurlijk was het niet écht netjes van Brouwer om dat van die lening aan te stippen. Aan de andere kant was het als eerste TS die hem met naam en toenaam aan de schandpaal nagelde. Ook Brouwer zal menselijke trekjes hebben..... Maar uiteindelijk hebben zowel Brouwer als TS niets aan dit soort moddergooierij.

Maar misschien is dit wel een goede motivatie om wat regels te stellen mbt. het met naam en toenaam vermelden van een verkoper op dit forum? Op een dergelijk druk forum kan het noemen van een naam aardig wat financiële schade toebrengen, los van andere problemen. Het kan zelfs tegen de wet zijn.

Vind ik een goed idee!!

Het blijft uiterst subjectief mening geven op deze manier

Kan me een geval herinneren waarbij ene ErnstTT het hele BMW topic liep te verzieken omdat zijn bmw uit elkaar geploft was, maar terwijl de dealer alleen maar probeerde redelijk te zijn blafte hij hier vrolijk rond...

Aan de andere kant is het natuurlijk wel een forum en moet veel geplaatst kunnen worden.

Helaas vechten mensen elkaar liever de tent uit zodat hun ego geen schade lijdt en ze als ''winnaar'' tevoorschijn komen dan dat ze proberen een probleem face to face op te lossen en daarbij eerlijk hun eigen tekortkomingen onder ogen zien...

Als handelaar heb je de spagaat geld verdienen versus redelijk spul leveren en als klant wil je voor een duppie op de eerste rang zitten...en dat botst regelmatig...daarbij wordt er in auto- en motorland aardig wat afgerotzooid om een boterham te verdienen, dat is geen publiek geheim denk ik, en dat moet hier ook vooral bespreekbaar blijven..wel met bescherming van personen en bedrijven..als 2 partijen een geschil hebben is er een rechter of mediator in de arm te nemen...

Slechte verliezers gaan soms hun gal spuwen op fora zodat ze een beetje wraak terug krijgen voor hun eigen stomme fouten..en handelaren trappen dan terug want ze deden al zoveel voor die zak hooi...en nog is meneer ontevreden...

Is altijd voer voor discussies, en dat moet ook vooral zo blijven hier, alleen als men het te bont maakt is een mod-break op z,n plaats, maar dat kan gewoon aangegeven worden door degenen die zich er aan storen toch? zie het driehoekje rechtsbovenin...

just my thoughts

Er zijn heel wat topics waarin dit gebeurt. Soms krijgen we een mail van een motorzaak (of diens advocaat) met het verzoek de post te verwijderen. Doen we niet. We passen soms wel de topictitel aan. Als er staat "Bedrijf X is een oplichter" dan maak ik er van "Mijn ervaring met bedrijf X". We bieden ze wel altijd aan om hun kant van het verhaal uit de doeken te doen, en dat doen ze soms ook. Steeds vaker eigenlijk. Waar dit vroeger als not done werd gezien. En soms, sluiten we het topic na hun reactie. Dan heeft de verdachte het laatste woord gehad zeg maar.

Laatst bewerkt:
Er zijn heel wat topics waarin dit gebeurt. Soms krijgen we een mail van een motorzaak (of diens advocaat) met het verzoek de post te verwijderen. Doen we niet. We passen soms wel de topictitel aan. Als er staat "Bedrijf X is een oplichter" dan maak ik er van "Mijn ervaring met bedrijf X". We bieden ze wel altijd aan om hun kant van het verhaal uit de doeken te doen, en dat doen ze soms ook. Steeds vaker eigenlijk. Waar dit vroeger als not done werd gezien. En soms, sluiten we het topic na hun reactie. Dan heeft de verdachte het laatste woord gehad zeg maar.

Jullie benaderen dus ook zelf wel eens de beschuldigde?

Verder duidelijk verhaal, als de regie maar duidelijk verdeeld is :)

Aan de andere kant is het natuurlijk wel een forum en moet veel geplaatst kunnen worden.

Zonder iets af te doen aan je overige opmerkingen, natuurlijk heb je gelijk dat er veel geplaatst moet kunnen worden.
Als ik mot met jou heb en we noemen elkaar bij naam is er verder geen man overboord. We lijden daar weinig schade door, in ieder geval niet financiëel.

Maar dat wordt wel anders als het om een bedrijf gaat. Daar heb ik geen moeite mee als een bedrijf aantoonbaar de kluit belazert, maar ik vind dat wel een probleem als het gaat om het onbevestigde verhaal van één klant. Dat hoort m.i. niet zomaar op een forum geslingerd te kunnen worden.
Los daarvan, zoals je zelf ook aangeeft: mag/kan een forum misbruikt worden door rancuneuze klanten om een verkoper op deze manier een schop na te geven?

Ik zou het dus toejuichen als de naam van een bedrijf niet zonder meer genoemd mag worden bij dit soort verhalen.

Jullie benaderen dus ook zelf wel eens de beschuldigde?

Verder duidelijk verhaal, als de regie maar duidelijk verdeeld is :)
Neem we benaderen niet actief, meestal worden zaken door klanten hierop gewezen.

Neem we benaderen niet actief, meestal worden zaken door klanten hierop gewezen.

Dat vind ik dan wel minder en geef ik JanB gelijk, want zo,n dealer kan als hij pech heeft en b.v. niet getipt wordt, een hoop onterechte schade lijden...

Kan alleen Ruudruud hier rechtlijnig denken? De meeste anderen waaien met alle winden mee of slaan zijsporen in. En wat te denken van een ongeval na olie uit het blok na een reparatie?

Hmja, dan onderschat je het effect dat een mededeling op een forum kan hebben toch bést wel.

Stel dat ik iets tegen jou heb en je via een of ander verhaal op het forum er van beschuldig een oplichter, een verkrachter of wat dan ook te zijn. Dat kun je al behoorlijk vervelend noemen...... In zo'n geval is de kans groot dat ik geband word en nog terecht ook.
Maar als ik iets soortgelijks doe als ik bij jouw bedrijf een motor heb gekocht, dan kan dat feitelijk gewoon, ook al kun je daar een hoop schade door ondervinden.

Begrijp me goed: ik heb geen enkel belang bij welk bedrijf dan ook. Ik vind ook dat een -onderbouwd- verhaal dat een verkoper de kluit belazert, moet kunnen.

Maar ik kan wel inschatten hoe hard iemand met een klein bedrijf er soms aan moet trekken om z'n brood te verdienen. Ik ken er ook een paar die op dit forum zitten, stuk voor stuk eerlijke en hardwerkende mensen. Ik zou het triest vinden als die mensen op zo'n manier het brood uit de mond wordt gestoten.

Een ontevreden klant kon vroeger alleen z'n verhaal kwijt via mond op mond. Nu heeft ie een behoorlijk groot forum ter beschikking om z'n gif te spuien en kan er vrijwel niets van z'n verhaal worden gecontroleerd. Dat schept m.i. wel wat verantwoordelijkheden.......

<speculatie mode>
Dat we niets meer van henkie horen is logisch. Z'n vrouw zal het wel moeten ontgelden met zo'n kort lontje...
</speculatie mode>

Zou ook zomaar gewoon op ze plaat zijn gegaan en dan zeggen er lekte olie. Ik vind het vrij vreemd dat hijzelf niks meer zegt. Misschien toch voordeel voor Brouwer??
Maar goed ik denk er het mijne van.

<speculatie mode>
Dat we niets meer van henkie horen is logisch. Z'n vrouw zal het wel moeten ontgelden met zo'n kort lontje...
</speculatie mode>

Zijn vrouw woont inmiddels al bij mij en ze is heel blij met mijn LANGE lontje O-)

Heb beide verhalen gelezen en denk er het mijne van...
Feit dat TS zich niet meer laat horen (ook niet in z'n andere topic), zegt denk ik al genoeg.
De waarheid zal misschien in het midden liggen, maar heb toch twijfels bij bepaalde uitspraken van TS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan