Aankoop motor via Arjan Brouwer motoren Putten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor de motor wel eens de BOVAG gebeld, die zijn er dus meer voor hun leden dan de klanten van de leden. Ze adviseerden mij bij de BOVAG om de ANWB te bellen.
Die stapte met zijn voet op de drempel bij SAFE en de de zaak was opgelost. _O- :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een motor gekocht zonder garantie en 3 maanden in de schuur onder een deken gezet. Ik ben tijdens de aankoop uitgegaan van het feit dat ik de motor bij een BOVAG aangesloten zaak kocht waarbij je in mijn ogen mag verwachten dat die minimaal een X aantal kilometers normaal zou moeten kunnen rijden. Daarbij komt dat de verkoper ook niet heeft aangegeven dat er gebreken aan de motor waren plus dat ook iemand met verstand van zaken zonder proefgereden te hebben niet had kunnen konstateren wat er met de motor aan de hand zou kunnen zijn.
Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat ik, om dit te kunnen voorkomen, eerst maar had moeten proefrijden en de motor niet 3 maanden geleden al had moeten kopen en zolang in de schuur te zetten. Ik denk dat die 3 maanden bij mij in de schuur niet al deze problemen hebben opgeleverd.

Jij gaat er dus van uit dat alleen de ánder verplichtingen mbt. jouw aankoop heeft en jij verder niets hoeft te doen? Zo werkt het ff niet...... Je hebt als koper wel degelijk een onderzoeksplicht. Je hebt niet proef gereden, je hebt naar mijn inschatting zelfs geen kenner meegenomen..... Los van wat de wet er over zegt, ben je wel érg makkelijk van je geld afgestapt.
Het probleem wordt dan om later aan te tonen dat je bij de aankoop niets wist van bepaalde gebreken of problemen. Je koopt nu eenmaal geen nieuwe motor en je mag er van uit gaan dat een dergelijke motor voor die prijs niet in nieuwstaat is......

Daarnaast: je hebt gereden met een motor waarvan jij zegt te hebben geconstateerd dat die olie lekte. De lekkage was zelfs zo groot dat je er, zoals je zelf zegt, op bent geslipt. Daarmee laat je al zien niet erg zorgvuldig met je motor te zijn omgegaan.
Het is niet uit te sluiten dat de motor schade heeft opgelopen door het gebruik met dat olielek. Bepaal achteraf maar eens welke schade er mogelijk al was en welke schade is ontstaan door met de lekkende motor te gaan rijden.

Kortom: je hebt als koper zelf zo'n beetje alles fout gedaan wat maar mogelijk is.
Dat wil niet zeggen dat Brouwer je geen "gebakkie" heeft verkocht, maar je hebt jezelf wel in een heel lastig parket gebracht.

In jouw plaats zou ik niet al te hoog van de toren gaan blazen, maar proberen in een rustig gesprek met Brouwer te redden wat er te redden valt.
Lukt dat niet, dan kun je altijd nog juridische stappen nemen, al heb je dat zélf al erg lastig gemaakt......
 
Jij gaat er dus van uit dat alleen de ánder verplichtingen mbt. jouw aankoop heeft en jij verder niets hoeft te doen? Zo werkt het ff niet...... Je hebt als koper wel degelijk een onderzoeksplicht. Je hebt niet proef gereden, je hebt naar mijn inschatting zelfs geen kenner meegenomen..... Los van wat de wet er over zegt, ben je wel érg makkelijk van je geld afgestapt.
Het probleem wordt dan om later aan te tonen dat je bij de aankoop niets wist van bepaalde gebreken of problemen. Je koopt nu eenmaal geen nieuwe motor en je mag er van uit gaan dat een dergelijke motor voor die prijs niet in nieuwstaat is......

Daarnaast: je hebt gereden met een motor waarvan jij zegt te hebben geconstateerd dat die olie lekte. De lekkage was zelfs zo groot dat je er, zoals je zelf zegt, op bent geslipt. Daarmee laat je al zien niet erg zorgvuldig met je motor te zijn omgegaan.
Het is niet uit te sluiten dat de motor schade heeft opgelopen door het gebruik met dat olielek. Bepaal achteraf maar eens welke schade er mogelijk al was en welke schade is ontstaan door met de lekkende motor te gaan rijden.

Kortom: je hebt als koper zelf zo'n beetje alles fout gedaan wat maar mogelijk is.
Dat wil niet zeggen dat Brouwer je geen "gebakkie" heeft verkocht, maar je hebt jezelf wel in een heel lastig parket gebracht.

In jouw plaats zou ik niet al te hoog van de toren gaan blazen, maar proberen in een rustig gesprek met Brouwer te redden wat er te redden valt.
Lukt dat niet, dan kun je altijd nog juridische stappen nemen, al heb je dat zélf al erg lastig gemaakt......


:^
 
Laatst bewerkt:
lastig verhaal. drie maanden na aankoop (zonder proefrit) teruggaan naar de verkoper met een lijst mankementen.

drie maanden de motor in de schuur en meteen gaan rijden. (winteronderhoud?) olie checken, ketting vetten/spannen, lampen en remmen controleren, bandenspanning controleren en dan pas gaan rijden. olie-lekkage en lage bandenspanning is een gevaarlijke combinatie. om na het constateren van een olielek ter hoogte van de bandenspoor weer gaan rijden vind ik onverantwoord.

maar........verkoper wist waarschijnlijk dat jij voor het eerst en motor koopt en nog geen rijbewijs had. Bij deze transactie had naar mijn mening wel met iets meer uitleg gemogen. een 'rookie' weet nog niet zoveel over motoren/onderhoud als iemand die al aan zijn 2e derde motor toe is. Ik heb alles aan mijn verkoper gevraagd (hoe vervang ik de vloeistoffen/bougies/remlokken/etc) heel veel onderhoud kan je eenvoudig zelf uitvoeren.

Daarbij is het natuurlijk zonde dat er een 'ruzie' ontstaat over een kleine beurt. . kan de verkoper wel begrijpen, klant komt na drie maanden terug voor een gratis reparatie. vrees voor je dat een oplossing bij deze verkoper en niet meer in zit, tenzij je een keer rustig met hem om de tafel gaat zitten om een en ander uit te leggen. de meeste dealers zijn geen aso's maar handelaren die graag tevreden klanten zien weggaan. jij betaalt de onderdelen, hij stopt er wat tijd in. z'n oplossing lijkt mij wel degelijk mogelijk.
 
Wel lullig om zo je eerste motorrijervaring op te moeten doen ... Misschien had je eerst wat info kunnen/moeten inwinnen op MF ? Voor 1250,- had je echt wel wat beters kunnen kopen. Maar ja, achteraf kijk je een koe in zijn reet. :r Succes met de afhandeling !!

Grtz. M.
 
Laatst bewerkt:
Als deze motor verkocht is met een door de koper ondertekent koopcontract waarin expliciet vermeld wordt dat de motor 'als gezien" en "zonder garantie" of "voetstoots" aangekocht wordt dan heeft topicstarter geen poot om op te staan.
 
Kutsituatie zeg!

Ik hoop dat TS wat van heeft opgestoken en andere beginners meelezen. Laat altijd iemand proefrit doen en koop niet zomaar een motor als je niks van motoren afweet.
Er zijn genoeg lui hier die je eventueel willen helpen bij een bezichtiging.
Hopelijk lost deze situatie zich goed op! Succes
 
Heb mijn SV650 ook bij de zelfde motorzaak gekocht, heb ook geen garantie bij de motor genomen ook al lag de aanschafwaarde hoger als de €1250,- die de ts heeft betaald. Ben netjes geholpen door Arjan, en heb niks geen problemen met de zaak gehad en de SV rijd nu nog rond bij iemand hier op het forum.

En net als wat hier al genoemd is je had de motor voor dat je ging rijden ook even een grote beurt kunnen laten geven voor dat je er mee op pad gaat. En als ik het goed begrijp heb je de motor ook niet even afgetankt voor dat je deze hebt weg gezet. Zal tussen door ook wel diversen keren gestart om even te laten zien aan iedereen hoe hij klinkt.
 
Jij gaat er dus van uit dat alleen de ánder verplichtingen mbt. jouw aankoop heeft en jij verder niets hoeft te doen? Zo werkt het ff niet...... Je hebt als koper wel degelijk een onderzoeksplicht. Je hebt niet proef gereden, je hebt naar mijn inschatting zelfs geen kenner meegenomen..... Los van wat de wet er over zegt, ben je wel érg makkelijk van je geld afgestapt.
Het probleem wordt dan om later aan te tonen dat je bij de aankoop niets wist van bepaalde gebreken of problemen. Je koopt nu eenmaal geen nieuwe motor en je mag er van uit gaan dat een dergelijke motor voor die prijs niet in nieuwstaat is......

Daarnaast: je hebt gereden met een motor waarvan jij zegt te hebben geconstateerd dat die olie lekte. De lekkage was zelfs zo groot dat je er, zoals je zelf zegt, op bent geslipt. Daarmee laat je al zien niet erg zorgvuldig met je motor te zijn omgegaan.
Het is niet uit te sluiten dat de motor schade heeft opgelopen door het gebruik met dat olielek. Bepaal achteraf maar eens welke schade er mogelijk al was en welke schade is ontstaan door met de lekkende motor te gaan rijden.

Kortom: je hebt als koper zelf zo'n beetje alles fout gedaan wat maar mogelijk is.
Dat wil niet zeggen dat Brouwer je geen "gebakkie" heeft verkocht, maar je hebt jezelf wel in een heel lastig parket gebracht.

In jouw plaats zou ik niet al te hoog van de toren gaan blazen, maar proberen in een rustig gesprek met Brouwer te redden wat er te redden valt.
Lukt dat niet, dan kun je altijd nog juridische stappen nemen, al heb je dat zélf al erg lastig gemaakt......


:^

inderdaad..

Titel mag ook wel aangepast worden want Arjan Brouwer valt hier weinig te verwijten.

Motor 3 maanden stil gezet en dan maar starten en hopen dat het goed gaat :N


Succes met de volgende dubbeltje op de eerste rang koop... :W
 
Wat ik opmaak uit de beginpost is dat de motor achterstallig onderhoud had en een lampje kapot was.

Ik vermoed dat de dealer de motor ter inruil heeft gekregen en deze 1 op 1 doorverkocht heeft voor een lage prijs en zonder garantie omdat er verder geen geld in te hoeven steken.

Vervolgens komt de TS langs en koopt de motor zonder proefrit en zonder verdere inspectie. Bij de aankoop kan je namelijk heel goed zien of de ketting te slap hangt, of dat de bougie's oud zijn. Ik lees nergens iets dat er een deal is gemaakt dat voor die prijs de motor bij aflevering een beurt zou krijgen. Vervolgens is die 3 maanden in de schuur beland en wie weet wat er intussen in de 3 maanden is gebeurt. Enige wat de dealer zo te verwijten valt is een kapot lampje, wat hem waarschijnlijk niet eens is opgevallen.

Vervolgens bied de garage aan om de ketting te stellen en de bougies na te kijken. Vervolgens word op de terugweg geconstateerd dat er olie lekt. Aangezien dit voorheen nog niet was gok ik erop dat ze het oliefilter na hebben gekeken en misschien vervangen maar dat dat niet heel secuur is gebeurd of iets dergelijks. Slordig misschien, maar waarom belt de TS niet de garage op en laat de motor ophalen? Door verder te rijden heb je het jezelf nog veel moeilijker gemaakt aangezien je nu met een schademotor zit.

Al met al hoop ik dat je er een wijze les uit trekt, zie dit als leergeld.
 
REACTIE van verkoper ARJAN BROUWER.

Normaal geef ik geen reactie op forums maar los problemen of ontevreden zaken direkt op. Immers we zijn allen mensen die werken en fouten kunnen maken. Ook zijn motoren mechanies en van buiten soms wonderschoon maar van binnen niet.
Echter verkopen we vanaf 1986 met plezier motoren en doen ons uiterste best om klanten tevreden te stellen. Echter deze keer reageer ik wel want meneer ( ik zal hem netjes niet bij naam noemen) H.B kwam met zijn aardige en nette vrouw op een internet advertentie af en was nog aan het lessen en was onbekend met motoren.

Dat hij een prijskoper was bleek uit het feit dat hij de goedkoopste Yamaha XJ 600 van 1994 uitzocht die een keurige vorige eigenaar had en zonder problemen was ingeruild.
Meneer H.B stond alleen maar aan de prijs te trekken. Toen ik uiteindelijk mijn ( bijna inruilprijs) aan hem doorgaf zo mee zonder Bovag garantie begon hij aan deel twee van zijn touwtrekken. Uiteindelijk gaf ik hem na een moeizaam verkoop gesprek een nieuwe buddyseat erbij en liet het licht verkleurde voorspatbord voor hem over spuiten. Ook ruilde ik de spiegels om met een ernaast staande motor.( service)
Hierna begon deel drie: hij wou een uitgestelde betaling via laser service. Nadat ik deze had aangevraagd werd deze afgewezen en zou hij ergens anders geld gaan lenen.(service) En dat alles samen voor 1250 euro !!
De monteur liep de motor vluchtig na en reed een korte proefrit.
Bij aflevering ( zo mee zonder garantie en afleveringsbeurt waar hij zelf voor koos ))moest hij de aanhanger lenen ( gratis natuurlijk) want hij had nog geen rijbewijs.
Hij stalde zijn motor ( met lege tank) in zijn koude schuur voor 3 maanden en toen hij zijn rijbewijs haalde reed de onervaren H.B een proefrit naar de benzinepomp.
Echter zijn blok ratelde en was kapot en zijn olielamp brandde en keerde om naar huis dacht de onervaren H.B..

H.B belde en mailde me en ik reageerde dat hij niet moest rijden met een olielamp die brandde op het dashbord. Hij had geen vervoer en mocht wederom de aanhanger lenen.
Toen hij deze dag wel 5 keer gebeld had en alle medewerkers zijn verhaal had gedaan (en van hun werk afhaalde) kwam hij die middag de aanhanger halen. In de zaak was het druk en tot ongenoegen bleef hij maar doordrammen over de slechte aankoop en garantie????? wat hij duidelijk niet wou bij aankoop !!! Na een half uur zei ik dat hij moest maken dat hij zijn motor op ging halen want anders kon hij de deur opzoeken.
Ik was deze man spuugzat !!!!Hij had geen enkele motorervaring en dramde maar door.
Toen hij s,avonds de motor kwam brengen met zijn rustige nette vrouw begon hij zo weer opnieuw waar andere (normale ) klanten bij waren. Toen ik vroeg om met een bak koffie het probleem te bespreken zei hij dat hij dat niet wou en bleef doordrammen en zei toen dat de motor terug moest en hij zijn geld terug wou. Normaal geen enkel probleem maar deze nare man gunde ik dat niet. Het houd immers een keer op.

Ik startte de motor en deze liep als een nieuwe zonder ratel. Ik was perplex !!!
Ook de olielamp brandde zoals het hoort alleen als het contact aanstond en niet toen de motor liep. Ik zei; de olielamp brand helemaal niet en hij zei welles !! Maar hij wou niet eens op het dashbord kijken. Toen ik zei dat de rammel onder het rijden misschien van de ketting afkwam liep hij gefrusteerd als een een klein ontevreden kind naar zijn auto en ging alleen voorin zitten . Zijn verstandige aardige vrouw bleef bij de motor en ik vertelde dat we de ketting gingen spannen en er twee monteurs gingen proefrijden want het water stond aan mijn lippen. Na twee proefritten met twee verschillende monteurs bleek er helemaal niets aan de hand te zijn en het schone oliepijl was perfekt.

Zijn vrouw meldde dat haar man een kort lontje had en even een dag moest afkoelen en ging samen met haar man naar huis.
Toen de man later zijn motor ophaalde en er nog geen dankjewel vanaf kon scheurde hij weg. Dat de onervaren beginner H.B later in zijn eerste kilometers onderuit ging en dan de schuld bij ons neerlegt is waanzinnig dom. Misschien strafte "iemand " hem.
Dat hij daarna dit forum gebruikt om zijn gal te spugen en ons zwart te maken geeft aan wat voor een vreemde mensen er in de wereld zijn. Ik weet zeker dat zijn vrouw niet weet dat hij dit op het forum heeft gezet.
Ik wens H.B nog veel motorplezier toe maar hoop hem nooit meer tegen te komen, want deze mensen verpesten de sfeer in motorzaken voor kopers en verkopers en hebben ook geen enkel verstand van motoren wat ons aller passie is en wat ook de basis van dit forum is.
Plezier hebben en samen genieten van de motorsport ieder op zijn eigen manier.
Alle forum lezers een goed en veilig motorjaar toegewenst.
Arjan Brouwer Trading Putten.
 
Zoals ik dus al zei gewoon om de tafel gaan....maar toen was de sfeer al verziekt lees ik nu...wel goed dat de verkopende partij dit topic ff van de andere kant belicht
 
Koper (topic-starter), denk toch dat je te hoge verwachtingen hebt.......
Schuld / fout ligt ook bij jou...je koopt een motorfiets voor 1250 euro, zoals gezien, en verwacht een splinternieuwe... :N
 
Laatst bewerkt:
Nou Henkie,wat is hier je reactie op?
 
REACTIE van verkoper ARJAN BROUWER.
.
Wohw, dat maakt het wel even een compleet ander verhaal.
En in die context is het "dat hij moest maken dat hij zijn motor op ging halen want anders kon hij de deur opzoeken. " ook in het geheel niet vreemd.

Hopelijk is het hiermee afgedaan en gaat de TS terug naar het koekblik. :)
 
What goes around, comes around! :o


2 dingen..

A: Leuk dingetje voor dat geld! 8-)
full


B: Je bent gewoon oerstom geweest dat je bent gaan rijden met een motor die olie lekt. Volgens mij heb je inderdaad zo'n beetje alles fout gedaan wat je maar fout kunt doen in deze hele situatie en moet je nu gewoon op de blaren zitten..
In Nijkerk een stop gemaakt waar mijn collega en ik zagen dat er olie uit het blok lekte en ik besloot om terug te keren naar Putten. Tijdens die rit terug ben ik van de weg geraakt omdat er, in mijn visie, olie op de achterband terecht is gekomen en de motor onbestuurbaar werd.
Het resultaat is, voor zover ik het nu kan beoordelen, dat de rechterspiegel is afgebroken en de rechterkuipdelen zijn beschadigd. Starten doet hij niet meer.
Kortom: ik heb een motor waar ik vanaf het begin niks mee kon en die nu beschadigd in de tuin staat.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dergelijke ervaringen hebben en misschien tips kunnen geven wat ik hier nog tegen kan doen.
 
Wohw, dat maakt het wel even een compleet ander verhaal.
En in die context is het "dat hij moest maken dat hij zijn motor op ging halen want anders kon hij de deur opzoeken. " ook in het geheel niet vreemd.

Hopelijk is het hiermee afgedaan en gaat de TS terug naar het koekblik. :)

Benieuwd waar die die gekocht heeft.... _O-
 
TS zal zich wel niet weer laten zien....wat een looser met die verhalen
 
De bijdrage van Brouwer werpt wel een ander licht op de zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan