Aankoop motor via Arjan Brouwer motoren Putten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koper heeft ook onderzoeksplicht. Ik vind het een vrij domme actie van de koper. Een motor kopen voor 1250 euro en vervolgens een paar maanden onder een deken zetten. Had je beter ff kunnen wachten met kopen tot je kunt proefrijden.

Was er natuurlijk niet bij maar kan me voorstellen dat een motorzaak aardig pissed wordt van zo'n verhaal. Een motor kopen zonder garantie, meenemen zonder proefrit en een hele tijd later terugkomen met klachten en dan eisen dattie gratis gerepareerd wordt. Zulke klanten zou ik liever kwijt dan rijk zijn.

Als de XJ gewoon z,n werk doet was er geen probleem geweest.....als koper gelijk een grote bek geven werkt het echter ook niet echt goed...ik denk dat er 2 schuld hebben en er 2 even goed moeten praten ipv hier de zut 1-zijdig neer te kwakken.....
 
Aangezien ik nog geen rijbewijs had kon ik ook niet proefrijden.


Je hebt er nu niks meer aan (dit advies), maar kon je nou echt niet even wachten tot je wel je rijbewijs had? Dan had je een proefrit kunnen maken en was je hier al achter gekomen..

Desalniettemin blijft het lullig...... maar ja.. aannames leiden tot teleurstellingen.. Nergens vanuit gaan, alles bespreken (vóór de koop)

Wie zegt dat jij er nu maar een handjevol kilometers mee gereden hebt? Voor hetzelfde geld heb je de kilometerteller losgeknoopt en de motor uitgeleend aan vrienden die de transsiberische route hebben gereden met dat ding....


iig succes met de afhandeling.
 
Ja dat zal allemaal wel. Maar mijn punt is: Je koopt een motor die niet start en zonder garantie. Vervolgens zet je hem een paar maanden onder een deken in de garage.

En daarna ben je boos omdat ie het niet goed doet.

Nou, ik weet niet hoe het met jou is maar ik vind dat nogal een vreemde manier van handelen.

Ik zou op deze manier ook niet gehandeld hebben, maar het is erg vervelend als hij straks door zijn goede trouw (en stupiditeit) met de schade zit. Vandaar dat deze wetten ook in het leven zijn geroepen en hij maar is goed moet gaan uitzoeken hoe die het recht kan trekken (mits ik dit verhaal natuurlijk goed geïnterpreteerd heb en hij geen nuances heeft aangebracht).

Laat het sowieso een les zijn voor de volgende keer. Koop met je verstand niet op impuls!
 
Ik zou op deze manier ook niet gehandeld hebben, maar het is erg vervelend als hij straks door zijn goede trouw (en stupiditeit) met de schade zit. Vandaar dat deze wetten ook in het leven zijn geroepen en hij maar is goed moet gaan uitzoeken hoe die het recht kan trekken (mits ik dit verhaal natuurlijk goed geïnterpreteerd heb en hij geen nuances heeft aangebracht).

Laat het sowieso een les zijn voor de volgende keer. Koop met je verstand niet op impuls!


als iedereen dat zou doen dan zouden HD en Ducati al lang failliet zijn gegaan :+
 
Dan begrijp je wel meer niet.

Van een motor die je koopt bij een BOVAG garage mag je verwachten dat ie het langer doet dan 10 kilometer.

Je hebt dus gewoon garantie.

Ik snap jouw reactie helemaal niet

De garage is gewoon verplicht de schade te herstellen, plus all gevolgschade. Je mag van een motorfiets die je bij een BOVAG dealer koopt verwachten dat hij in redelijke staat is. Je mag hem aanbieden ter reparatie, als er na 3 reparatiepogingen het nog steeds niet verholpen is kun je de koop ontbinden en de volledige aankoopssom terugvorderen.

Ga dus naar rechtsbijstand.

dat is alleen bij bovaggarantie.
occasions boven de wat is het ook alweer? 4000 euro dacht ik.
dan is garantie verplicht bij een bij de bovag aangesloten verkoper.


nu heeft de ts een oud Aggenebisj hok gekocht voor weinig, zonder garantie en als ik het zo lees ook zonder afleverbeurt.

brouwer bied aan om de boel uit coulance na te kijken maar krijgt allerlei eisen te horen.
logisch dat de man pissed off is.



Wat houdt BOVAG in:
Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.



ah ok, 4500 of 35 %.


ik ga ook een oud kolerehok kopen met 80.000 km woon werk/pekel en weet ik het allemaal, en dan laat ik onder garantie de boel poedercoaten, stralen, en reviseren.
 
Jullie hebben allemaal een beetje gelijk. TS kan het aanbrengen bij zijn rechtsbijstandsverzekeraar, maar het grootste probleem zit hem in de tijd tussen de aankoop en de reclamatie.
Wat ik begrepen heb is dat de motor eerst een hele tijd stil gestaan heeft en er dus niet binnen 10 dagen is gereclameerd.
Weliswaar op een ander produktvlak overkomt mij dit regelmatig en proberen klanten na lange tijd nog aanspraak te maken op garantie.
Heel vaak blijkt na onafhankelijk onderzoek dat het niet om een reclamatie gaat maar om een defect door verkeerde bediening o.i.d. van het produkt.
Mijn ervaring bij de rechter is: dat deze beslist dat de gebreken ook binnen 10 dagen hadden kunnen worden geconstateerd, wat een geldige periode is om de koop ongedaan te maken, doch dat nu niet meer na te gaan is of de schade niet aan de koper zelf te wijten is.
Het zou immers best kunnen dat de koper meteen bij koude motor vol gas is gaan rijden, waardoor veel zaken stuk kunnen gaan. Verkoper wordt in dit soort situaties vrijwel altijd in het gelijk gesteld.
Ik vind het echt lullig voor TS maar adviseer hem niet te gaan procederen. waarschijnlijk verliest hij het en worden de kosten nog hoger dan het aankoopbedrag van de motor.
Ik zou zeggen zoek een sleutelmaatje en probeer er nog wat van te maken. spaar een beetje door en ruil hem in. Levert het meeste op.
Succes :] :] :]
 
Ik ken 2 mensen die een shadow gekocht hebben bij brouwer. Ook geen wereldprijs. Gewoon eerlijke motoren en die hebben beide geen centje klagen over brouwer. Schijnt zelfs een uitstekende service te hebben. Is een eenmanszaak en voor zover ik van hen beiden hoor uitermate vriendelijk en terwille.
 
Voor 1250 moet je niet veel verwachten bij een motorzaak. Vaak is het dan zonder garantie mee en waarschijnlijk niet eens een beurt. Gewoon 'zo meenemen'. Als je dan geen proefrit doet (of laat doen door iemand met een rijbewijs).. ja, dan weet je ook niet wat je koopt, maar moet je ook niet gaan zeuren dat het niet goed is.... ik zou zelf niet zo snel een motor bij Brouwer kopen want ik vind 'm veelste duur met bepaalde oudere motoren.

Ik denk ook dat er 2 om de tafel moeten zitten, maar als je zijn naam hier al op M-F zet, dan is dat vaak al erg moeilijk.
 
Is het nodig om de naam van de motorzaak in dit topic te noemen?? Vind het niet helemaal terecht om hem zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.... hij kan hier namelijk geen verweer geven en zijn kant van het verhaal vertellen......

Beetje jammer dit....
Arjan Brouwer kan zich toch ook aanmelden en zijn versie van het verhaal doen.
 
Er zijn nogal wat mensen die 'weten' wat bovag garantie is.

Ik heb het maar even opgezocht:

Vanaf een aanschafwaarde van € 3.000 en minimaal 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde geldt standaard zes maanden BOVAG Garantie. Tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Ook bij reparaties kunt u op het BOVAG-motorfietsbedrijf rekenen, want daarop geldt standaard de BOVAG-reparatiegarantie van zes maanden.


~[edit]

:')

iemand was me toch voor... :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is alleen bij bovaggarantie.
occasions boven de wat is het ook alweer? 4000 euro dacht ik.
dan is garantie verplicht bij een bij de bovag aangesloten verkoper.


nu heeft de ts een oud Aggenebisj hok gekocht voor weinig, zonder garantie en als ik het zo lees ook zonder afleverbeurt.

brouwer bied aan om de boel uit coulance na te kijken maar krijgt allerlei eisen te horen.
logisch dat de man pissed off is.



Wat houdt BOVAG in:
Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.



ah ok, 4500 of 35 %.


ik ga ook een oud kolerehok kopen met 80.000 km woon werk/pekel en weet ik het allemaal, en dan laat ik onder garantie de boel poedercoaten, stralen, en reviseren.

Das auto's....

Zie voor moteren mijn post hierboven.
 
Het lijkt er op dat maar weinig mensen weten wat garantie nu precies inhoudt......

Een verkoper heeft de plicht een koper te vertellen wat er eventueel aan het verkochte mankeert dat relevant is. Een koper heeft wel degelijk een onderzoeksplicht.
Dat je van een niet-professionele koper niet kunt verwachten dat hij een bepaald inwendig gebrek kan constateren, is logisch. Maar als je een motor zonder proefrit en verdere controle koopt, heb je niet in voldoende mate voldaan aan je onderzoeksplicht.

Dat neemt niet weg dat een verkoper niet een motor kan verkopen en dan later zeggen: tja, je hebt maar heel weinig betaald, dan mag je een defect verwachten, geen garantie dus.
In dit geval mocht de koper verwachten, zelfs gezien de prijs, dat hij in ieder geval een werkende motor zonder problemen kocht.

Maar nu constateert de koper dat hij een olielek heeft. Hij gaat tóch rijden. Dat is al niet erg slim.
Vervolgens slipt hij op de lekkende olie en krijgt schade. Mag je de eventuele extra schade aan het blok door het olielek (als die er is) en de schade door het onderuit gaan aan de verkoper wijten? Volgens mij niet.......

TS, als je een rechtsbijstand hebt, neem contact met ze op.
Zo niet, dan zou ik proberen contact met Brouwer op te nemen en te kijken of die je tegemoet wil komen. Maar hou er dan wel rekening mee dat je meer vliegen met stroop vangt..... en dat bepaalde schade je eigen schuld is.....

De termijnen die de Bovag hanteert zijn overigens minimum termijnen. Iedereen denkt dat hij daarmee iets "cadeau" krijgt. Dat is niet zo, in werkelijkheid probeert de handel je rechten in te perken. Ook na 3 of 6 maanden kun je een beroep doen op garantie.
 
Laatst bewerkt:
Waarom rijd je nog door als je weet dat je blok olie lekt? En dit mogelijkerwijs voor gevaarlijke situaties kan zorgen?
 
Zaken als die van TS komen bij mij dagelijks voorbij. Op basis van het feitenrelaas geef ik hem weinig kans. Hooguit als hij kan aantonen dat de gebreken dusdanig ernstig van aard zijn dat veilige deelname aan het verkeer niet mogelijk was (mogelijke de olielekkage). Kan je terugvallen op uitspraak van HR. Schending van de onderzoeksplicht zou in dat geval echter nog wel roet in het eten kunnen gooien. Vrije grote kans dat de vordering daar alsnog op strandt al is het in zijn voordeel dat hij bij een dealer heeft gekocht.

Advies, stuur een ingebrekestelling. Daarna eventueel voorleggen aan Geschillencommissie. Niet spelen via bemiddeling via BOVAG. Levert toch niets op.
 
hoezo weet je sowieso zeker dat de lekkende olie op jouw band de reden is van jouw ongeluk.. das een beetje natte vingerwerk lijkt me?
 
hoezo weet je sowieso zeker dat de lekkende olie op jouw band de reden is van jouw ongeluk.. das een beetje natte vingerwerk lijkt me?
achterband vol olie? :+

TS: zat ie vol olie?
 
Ik heb inderdaad een motor gekocht zonder garantie en 3 maanden in de schuur onder een deken gezet. Ik ben tijdens de aankoop uitgegaan van het feit dat ik de motor bij een BOVAG aangesloten zaak kocht waarbij je in mijn ogen mag verwachten dat die minimaal een X aantal kilometers normaal zou moeten kunnen rijden. Daarbij komt dat de verkoper ook niet heeft aangegeven dat er gebreken aan de motor waren plus dat ook iemand met verstand van zaken zonder proefgereden te hebben niet had kunnen konstateren wat er met de motor aan de hand zou kunnen zijn.
Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat ik, om dit te kunnen voorkomen, eerst maar had moeten proefrijden en de motor niet 3 maanden geleden al had moeten kopen en zolang in de schuur te zetten. Ik denk dat die 3 maanden bij mij in de schuur niet al deze problemen hebben opgeleverd.
 
Ik heb inderdaad een motor gekocht zonder garantie en 3 maanden in de schuur onder een deken gezet. Ik ben tijdens de aankoop uitgegaan van het feit dat ik de motor bij een BOVAG aangesloten zaak kocht waarbij je in mijn ogen mag verwachten dat die minimaal een X aantal kilometers normaal zou moeten kunnen rijden. Daarbij komt dat de verkoper ook niet heeft aangegeven dat er gebreken aan de motor waren plus dat ook iemand met verstand van zaken zonder proefgereden te hebben niet had kunnen konstateren wat er met de motor aan de hand zou kunnen zijn.
Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat ik, om dit te kunnen voorkomen, eerst maar had moeten proefrijden en de motor niet 3 maanden geleden al had moeten kopen en zolang in de schuur te zetten. Ik denk dat die 3 maanden bij mij in de schuur niet al deze problemen hebben opgeleverd.


je zegt zelf dat het knipperlicht niet werkte, hij niet starte en de bougies er niet nieuw uitzagen...
dat constateer je 3 maanden na de aankoop en je zegt dat je dat niet had kunnen voorkomen...
zelfs voor een complete leek is dat geen excuus...

als het blok idd zo snel ging lekken kan dat eventueel duiden op een groot mankement maar om daarna met een olie lekkende machine verder te rijden en dan het raar vinden dat je op je bek gaat en zelfs die schade wil verhalen...

weet je zeker dat motor rijden wel iets is voor je...

ik zeg niet gauw "die rijdt zich hardstikke kapot" maar met zulke fratsen ...
 
Wat een vervelende situatie! Ik zou nog eens naar de dealer gaan en eerst je excuses aanbieden als je misschien een beetje bijdehand bent geweest :P Vervolgens praten over wat nu, misschien wil de dealer wel wat dingen onder coulance doen voor je :)
 
Dat lijkt mij ook de beste optie. In redelijkheid samen met de dealer naar een oplossing zoeken.

Verwacht dan trouwens niet teveel van de dealer. Je koopt een motor voor weinig, pas na drie maanden kom je klagen (al dan niet terecht) en vervolgens ga je de dealer op internet zitten bashen.

Dusssss....
 
Dus: Je koopt goedkoop een motor. Je hoort iets en je beschuldigd de dealer dat hij een slecht product heeft afgeleverd en je begint al met voorstellen dat de hele motor kosteloos nagekeken moet worden.
Dat vind de dealer uiteraard niet leuk, maar hij besluit om je te helpen en geeft zijn aanhanger aan je mee en kijkt (gratis?) je motor na. Daar blijkt het alleen maar om een slappe ketting te gaan... Onterecht de dealer beschuldigd dus.

Nou lekt de motor olie en je denkt dat het op het wiel gekomen is. Nou heb ik zeker meegemaakt dat er olie op het wiel is gekomen. En veel! En nog slipte het wiel bijna niet weg. Als er olie op je wiel is gekomen dan zie je dat aan de binnenkant van je spatbord, daar zal het tegenaan geslingerd zijn.

Anders is het een beetje moeilijk hard te maken. Wie zegt dat hij geen olie lekt doordat je er mee gevallen bent?
 
Ik ben ook eens wezen kijken voor een ( op de foto ) mooie wit/blauwe gsxr uit '88. Ik had ze vantevoren opgebeld voor een proefrit en de motorfiets zou klaar staan wanneer ik daar aankwam. Toen ik arriveerde bleek dat ze niets aan de fiets hadden gedaan. Het linker kuipdeel hing er los bij door ( ik vermoed ) een val en die werd gerepareerd d.m.v. een tie-rip en er moest zelfs nog benzine in. Na een drie kwartier gewacht te hebben (jaja, druk zeker met belangrijkere zaken ... ), kon ik dan eindelijk een proefritje maken. Ik dus een paar kronkelweggetjes opzoeken en een stukje snelweg. Mwjaa, rijdt niet slecht voor zo'n oude fiets. Wil ik naar Brouwer terugrijden, val ik stil omdat er geen benzine meer inzit ( ik heb dan ongeveer 30 km gereden ... ). Gelukkig had ik mijn mobiel bij me. "Ja, we komen eraan met de aanhanger". Het was lekker weer dus ik pak op mijn gemakkie een terrasje om een kop koffie te drinken. Na een tijdje kwamen ze me ophalen. ''Zeker geen benzine meer ?" Ja, duh ... Eenmaal weer bij de dealer aangekomen, zag ik olie op het blok, linksboven op en om het kleppendeksel. Ik heb ze gezegd dat ik er over zou nadenken en nooit meer teruggebeld. De fiets moest 1500 euro opbrengen. Nu heb ik via MF een goede, soortgelijke fiets voor 1450 eu. waar gelukkig niets aan mankeert. Arjan brouwer is denk ik alleen goed voor cross motoren. Daar ligt tenslotte ook zijn kennis, denk ik ... Oja, dat van kop houden en hier brengen, kan ik me wel enigszins voorstellen ... ik ga er iig niet meer langs.

Grtz. M.
 
Laatst bewerkt:
tja je hoort 1 kant van het verhaal . De gemoederen liepen hoog op wat heb jij gezegd ?
Als koper gelijk een grote bek geven werkt het echter ook niet echt goed...ik denk dat er 2 schuld hebben en er 2 even goed moeten praten ipv hier de zut 1-zijdig neer te kwakken.....
:^

Ben wel een keer bij Arjan Brouwer geweest, meeting met andere motorrijders.
Lag mooi op de route van Zuid Holland naar Groningen.
Rondje door de showroom.. wat een barrels staan hier, leek gewoon een sloperij.
Aan elke motor mankeerde wel wat. _O-
Was in 2004, hoop dat het ondertussen anders is, en ben er verder nooit geweest. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan