bredebeier
MF veteraan
- 9 aug 2003
- 26.908
- 2.776
Koper heeft ook onderzoeksplicht. Ik vind het een vrij domme actie van de koper. Een motor kopen voor 1250 euro en vervolgens een paar maanden onder een deken zetten. Had je beter ff kunnen wachten met kopen tot je kunt proefrijden.
Was er natuurlijk niet bij maar kan me voorstellen dat een motorzaak aardig pissed wordt van zo'n verhaal. Een motor kopen zonder garantie, meenemen zonder proefrit en een hele tijd later terugkomen met klachten en dan eisen dattie gratis gerepareerd wordt. Zulke klanten zou ik liever kwijt dan rijk zijn.
Aangezien ik nog geen rijbewijs had kon ik ook niet proefrijden.
Ja dat zal allemaal wel. Maar mijn punt is: Je koopt een motor die niet start en zonder garantie. Vervolgens zet je hem een paar maanden onder een deken in de garage.
En daarna ben je boos omdat ie het niet goed doet.
Nou, ik weet niet hoe het met jou is maar ik vind dat nogal een vreemde manier van handelen.
Ik zou op deze manier ook niet gehandeld hebben, maar het is erg vervelend als hij straks door zijn goede trouw (en stupiditeit) met de schade zit. Vandaar dat deze wetten ook in het leven zijn geroepen en hij maar is goed moet gaan uitzoeken hoe die het recht kan trekken (mits ik dit verhaal natuurlijk goed geïnterpreteerd heb en hij geen nuances heeft aangebracht).
Laat het sowieso een les zijn voor de volgende keer. Koop met je verstand niet op impuls!
Dan begrijp je wel meer niet.
Van een motor die je koopt bij een BOVAG garage mag je verwachten dat ie het langer doet dan 10 kilometer.
Je hebt dus gewoon garantie.
Ik snap jouw reactie helemaal niet
De garage is gewoon verplicht de schade te herstellen, plus all gevolgschade. Je mag van een motorfiets die je bij een BOVAG dealer koopt verwachten dat hij in redelijke staat is. Je mag hem aanbieden ter reparatie, als er na 3 reparatiepogingen het nog steeds niet verholpen is kun je de koop ontbinden en de volledige aankoopssom terugvorderen.
Ga dus naar rechtsbijstand.
als iedereen dat zou doen dan zouden HD en Ducati al lang failliet zijn gegaan
Arjan Brouwer kan zich toch ook aanmelden en zijn versie van het verhaal doen.Is het nodig om de naam van de motorzaak in dit topic te noemen?? Vind het niet helemaal terecht om hem zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.... hij kan hier namelijk geen verweer geven en zijn kant van het verhaal vertellen......
Beetje jammer dit....
Vanaf een aanschafwaarde van € 3.000 en minimaal 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde geldt standaard zes maanden BOVAG Garantie. Tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Ook bij reparaties kunt u op het BOVAG-motorfietsbedrijf rekenen, want daarop geldt standaard de BOVAG-reparatiegarantie van zes maanden.
dat is alleen bij bovaggarantie.
occasions boven de wat is het ook alweer? 4000 euro dacht ik.
dan is garantie verplicht bij een bij de bovag aangesloten verkoper.
nu heeft de ts een oud Aggenebisj hok gekocht voor weinig, zonder garantie en als ik het zo lees ook zonder afleverbeurt.
brouwer bied aan om de boel uit coulance na te kijken maar krijgt allerlei eisen te horen.
logisch dat de man pissed off is.
Wat houdt BOVAG in:
Ieder bij BOVAG aangesloten autobedrijf geeft standaard BOVAG Garantie. Dit houdt bijvoorbeeld in dat u bij aankoop van een gebruikte auto (vanaf € 4.500 of 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde) zes maanden garantie heeft op onder meer verborgen gebreken en onderdelen. Deze garantie geldt automatisch, tenzij u er zelf schriftelijk vanaf ziet op de koopovereenkomst. Met BOVAG Garantie kunt u ook terugvallen op BOVAG voor bemiddeling bij geschillen. Hier vindt u alle BOVAG Garantiebepalingen.
ah ok, 4500 of 35 %.
ik ga ook een oud kolerehok kopen met 80.000 km woon werk/pekel en weet ik het allemaal, en dan laat ik onder garantie de boel poedercoaten, stralen, en reviseren.
achterband vol olie?hoezo weet je sowieso zeker dat de lekkende olie op jouw band de reden is van jouw ongeluk.. das een beetje natte vingerwerk lijkt me?
Ik heb inderdaad een motor gekocht zonder garantie en 3 maanden in de schuur onder een deken gezet. Ik ben tijdens de aankoop uitgegaan van het feit dat ik de motor bij een BOVAG aangesloten zaak kocht waarbij je in mijn ogen mag verwachten dat die minimaal een X aantal kilometers normaal zou moeten kunnen rijden. Daarbij komt dat de verkoper ook niet heeft aangegeven dat er gebreken aan de motor waren plus dat ook iemand met verstand van zaken zonder proefgereden te hebben niet had kunnen konstateren wat er met de motor aan de hand zou kunnen zijn.
Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat ik, om dit te kunnen voorkomen, eerst maar had moeten proefrijden en de motor niet 3 maanden geleden al had moeten kopen en zolang in de schuur te zetten. Ik denk dat die 3 maanden bij mij in de schuur niet al deze problemen hebben opgeleverd.
tja je hoort 1 kant van het verhaal . De gemoederen liepen hoog op wat heb jij gezegd ?
Als koper gelijk een grote bek geven werkt het echter ook niet echt goed...ik denk dat er 2 schuld hebben en er 2 even goed moeten praten ipv hier de zut 1-zijdig neer te kwakken.....