Volgens jou is Kroon-oil niet de beste. Waarom niet? Omdat ze niet zoveel sponsoren en reclame maken en theater maken en zo arrogant zijn als b.v. Castrol?
Of omdat Paul Klaver, die bij Castrol op de loonlijst staat, in Moto73 zo lovend over Castrol schrijft?
Ik denk dat Catrol, en anderen, inspelen op de angstgevoelens van mensen, en daar handig gebruik van maakt.
Beide olieen die ik genoemd heb, Expulsa RR 10W40 en Expulsa RR 5W40, zijn 100% syntetisch. Kijk maar op de website van Kroon-Oil.
Mijn vraag was ook of je met een gerust hart de olie 12.000 km kon laten zitten.
Nietemin bedankt voor je goedbedoelde reactie.
Groeten TuutTuut
Hoe vaak je olie moet verversen is niet zozeer gebonden aan de soort olie. Weliswaar behoudt synthetische olie beter het visositeitsbereik maar vervuiling van buiten af (vocht, carbon, benzine) maakt dat olie toch gewoon vervangen moet worden, ook al gebruik je 40 jaar oude cognac ;-) Kies wissel-intervallen aan de manier waarop je de motor gebruikt. Als je voornamelijk langere afstanden rijdt is 12k geen enkel probleem, maar als je de motor alleen gebruikt om de hond mee uit te laten dan is 6k al erg veel.
Volgens jou is Kroon-oil niet de beste. Waarom niet? Omdat ze niet zoveel sponsoren en reclame maken en theater maken en zo arrogant zijn als b.v. Castrol?
Of omdat Paul Klaver, die bij Castrol op de loonlijst staat, in Moto73 zo lovend over Castrol schrijft?
Ik denk dat Catrol, en anderen, inspelen op de angstgevoelens van mensen, en daar handig gebruik van maakt.
Beide olieen die ik genoemd heb, Expulsa RR 10W40 en Expulsa RR 5W40, zijn 100% syntetisch. Kijk maar op de website van Kroon-Oil.
Mijn vraag was ook of je met een gerust hart de olie 12.000 km kon laten zitten.
Nietemin bedankt voor je goedbedoelde reactie.
Groeten TuutTuut
Ik werk in een R&D lab waar we alle motorfietsolien vaak testen.
Ga niet experimenteren met spotgoedkope auto-olie van de buurtsuper
Ik test per jaar vele soorten olie waaronder motorfietsolie. Die worden onderworpen een verschillende testen, waaronder de zgn ASTM-D testen. Alleen op die manier kun je producten onderling echt vergelijken. Helaas adverteert geen enkele fabrikant met deze gegevens, dus echt vergelijken kun je olie niet.
En geloof me nou maar, dat er onderling veel verschillen zitten tussen merken.
Voor alle Kroon Oil gebruikers nog even ter verduidelijking:
Kroon is niet de beste olie, er zijn gewoon betere alternatieven vanuit technisch oogpunt, maar je motor zal zeker niet vastlopen met Kroon. Ik heb geen hekel aan Kroon, ik heb geen commerciele belangen bij welke andere fabrikant van motorfietsolie dan ook.
Ik test per jaar vele soorten olie waaronder motorfietsolie. Die worden onderworpen een verschillende testen, waaronder de zgn ASTM-D testen. Alleen op die manier kun je producten onderling echt vergelijken. Helaas adverteert geen enkele fabrikant met deze gegevens, dus echt vergelijken kun je olie niet.
En geloof me nou maar, dat er onderling veel verschillen zitten tussen merken.
yea rightHet was toch een vraag van je?! Ik werk in een R&D lab waar we alle motorfietsolien vaak testen Ik heb geen commerciele belangen met wie dan ook, ik constateer alleen dat Kroon niet de allerbeste is. Als jij wat tegen Castrol hebt dan doe je dit er toch niet in ? Je weet wel dat Kroon eigendom van Shell is? Voordat je een zelfde reactie over Shell geeft
Maar Shell en Kroon zijn dezelfde olie? Of is het een goedkope variant met andere dopes.
yea righthebben ze jou wel eens verteld dat je op internet iedereen kan weze die je je wenst?
ik ben bijvoorbeeld de tweelingbroer van john wayne, ik ben wim wayne
eigendom van is niet hetzelfde als gemaakt door
on topic, hou gewoon het boekje aan: goedkope 10w40.
met die 5w is een hoop gezeik geweest omdat je koppeling er van gaat slippen, doe maar gewoon, dat is al gek genoeg.
/\nog gefeliciteerd....Oké, laat ik het dan zo zeggen: Welk merk olie gooi je in je eigen motor ??
en wat voor motor rij je ??
Beste RSV31,
Ik denk dat velen met mij het op prijs zouden stellen als je met een goed onderbouwd verhaal zou komen. En met bewijzen.
Niet van die loze kreten.
Ik denk dat je fantasie een beetje op hol slaat.
Je zegt dat je bij een R&D afdeling werkt waar ze motorfietsolieen testen. Ik zou graag willen weten waar dat dan is. En hoe dat gaat.
Ik had gehoopt op het Motor-Forum met serieuze mensen te kunnen communiceren, geen fantasten en flauwe lolbroeken.
In eerste instantie was mijn vraag of het zinvol is, in verband met minder startslijtage en gemakkelijker schakelen e.d. om 5W40 te gaan gebruiken. Of dat het juist schadelijk is. En ervaringen van anderen vernemen.
Aan de serieuze mensen die reageerden: Hartelijk dank voor de adviezen!!
Beste RSV31,
Ik denk dat velen met mij het op prijs zouden stellen als je met een goed onderbouwd verhaal zou komen. En met bewijzen.
Niet van die loze kreten.
Ik denk dat je fantasie een beetje op hol slaat.
Zie ook de andere reacties he... en ik denk dat de meerderheid hier nog steeds zeer benieuwd is naar wat volgens jou de beste olieen zijnWat een stelletje losers zijn jullie zeg, ongelooflijk!