5W40 olie voor Deauville

tuutruud

Geblokkeerd account
Lid geworden
8 sep 2006
Waarderingsscore
0
Als niet zo heel ervaren motorrijder het volgende: Graag wilde ik collega motorrijders/techneuten vragen of het in de winter beter is om Kroon-oil Expulsa 5w40 te gebruiken in mijn Honda Deauville i.p.v. Kroon-oil Expulsa 10w40 die ik nu gebruik. Ik rij ook in de winter 2X 35 km per dag naar mijn werk. Mag je zoals Honda voorschrijft inderdaad elke 12.000 km. verversen.
Ik durf het niet goed aan, en doe het nu elke 5.000 km.
Is Kroon-Oil een goed merk?
Alvast bedankt.

Dit hele topic is heel erg intressant en leerzaam, maar ik zit nog met een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Dit heb ik in een ander topic " 10w40 te dun?" ook aangekaart.
Namelijk dat ik me afvraag is hoe het zit met de "shearstabiliteit".
Vroeger was het zo dat een 10w40 al snel "verknipt" werd naar 10w30 of zelfs 10w20.
Vooral de tandwielen zouden dit doen.
Is het daarom dat b.v. Yamaha 20w40 voor zomer en 10W30 voor winter adviseerde i.pv. 10W40 voor zomer en winter?
Hoe is het tegenwoordig gesteld met de "shearstabiliteit" van minerale olie?
Dat is namelijk de reden dat ik geen mineraal in de motor durf te gebruiken.
Ik gebruik nu Castrol GPS 10w40 semisyntheet in mijn Suzuki GS500E.
Misschien weten de deskundigen raad?

Dit hele topic is heel erg intressant en leerzaam, maar ik zit nog met een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Dit heb ik in een ander topic " 10w40 te dun?" ook aangekaart.
Namelijk dat ik me afvraag is hoe het zit met de "shearstabiliteit".
Vroeger was het zo dat een 10w40 al snel "verknipt" werd naar 10w30 of zelfs 10w20.
Vooral de tandwielen zouden dit doen.
Is het daarom dat b.v. Yamaha 20w40 voor zomer en 10W30 voor winter adviseerde i.pv. 10W40 voor zomer en winter?
Hoe is het tegenwoordig gesteld met de "shearstabiliteit" van minerale olie?
Dat is namelijk de reden dat ik geen mineraal in de motor durf te gebruiken.
Ik gebruik nu Castrol GPS 10w40 semisyntheet in mijn Suzuki GS500E.
Misschien weten de deskundigen raad?

Kap nou nondejuh eens met klonen aanmaken |( |( |(

Had eens gewoon gereageert op een van demails die je gestuurd zijn en dan hadden we nog wat kunnen overleggen, nu ga je gewoon iedere keer geband worden of krijg je stralks een IP ban.

Terug
Bovenaan Onderaan