2de hands rempomp, nog in orde?

Maddox

MF veteraan
11 feb 2005
15.645
761
Veghel
Ik kan een tweedehandse radiale brembo rempomp kopen, maar die heeft 4 jaar op de plank gelegen. Is dit schadelijk, zitten er rubbertjes in die uit kunnen drogen?
 
Als je (voordat je deze monteerd) de banjo met een stapeltje koperen ringen monteerd, zodat deze goed afdicht, kan je kijken of de pomp druk opbouwd.

Hij moet kei en kei hard aanvoelen.

Wel remvloeistof erin doen natuurlijk
 
Waarschijnlijk wel, het is alleen lullig als je er tijdens het hard afremmen voor een bocht erachter komt dat de pomp het toch net niet perfect doet.
Testen doe je liefst onder gecontroleerde omstandigheden.
heb hier in stilsstand al een keer of 30 zo hard mogelijk in de handel geknepen, en er is niks kapot gesprongen ofzo. als ik op de weg zo hard in de handel knijp maak je denk ik een mooie koprol.

Overigens, wat zijn gecontroleerde omstandigheden om de pomp te testen? En hoe kan ik de piomp nog meer testen? Ik zal voordat we echt op het circuit gaan rijden op de parkeerplaats een aantal remproeven doen, maar verder zou ik zo niet weten hoe ik moet testen of de rempomp zich goed zal houden.
 
heb hier in stilsstand al een keer of 30 zo hard mogelijk in de handel geknepen, en er is niks kapot gesprongen ofzo. als ik op de weg zo hard in de handel knijp maak je denk ik een mooie koprol.

Overigens, wat zijn gecontroleerde omstandigheden om de pomp te testen? En hoe kan ik de piomp nog meer testen? Ik zal voordat we echt op het circuit gaan rijden op de parkeerplaats een aantal remproeven doen, maar verder zou ik zo niet weten hoe ik moet testen of de rempomp zich goed zal houden.
ergo, de vraag wordt dus:
hoe test je een 2de hands rempomp?
 
Als je een rempomp een paar keer in de handel knijpt en je punt van niet meer verder knijpen op de zelfde afstand blijft van af je steur dan kan je veilig aannemen dat die goed is.
Verder kan je na het inknijpen de handel vast houden op druk en opletten of je druk niet weg/afloopt als dat gebeurt duidt dat op inwendige lekkage en zal je de rubber moeten vervangen.
De rempomp die afgelopen winter voor een ombouw project gebruikt heeft lag al meer dan tienjaar op de zolder met nog een restant vloeistof er in die heb ik schoongemaakt en voor de zekerheid de rubbers vervangen al kon ik aan de oude niets vinden waardat voor nodig zou zijn zagen er nog goed uit ook kwa pasvorm (brembo pomp uit 1975)

handpomp001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je een rempomp een paar keer in de handel knijpt en je punt van niet meer verder knijpen op de zelfde afstand blijft van af je steur dan kan veilig aannemen dat die goed is.
Verder kan je na het inknijpen de handel vast hoeden op druk en opletten of je druk niet weg/afloopt als dat gebeurt duid dat op inwendige lekkage en zal je de rubber moeten vervangen.
De rempomp die afgelopen winter voor een ombouw project gebruikt heeft lag al meer dan tienjaar op de zolder met nog een restant vloeistof er in die heb ik schoongemaakt en voor de zekerheid de rubbers vervangen al kon ik aan de oude niets vinden waardat voor nodig zou zijn zagen er nog goed uit ook kwa pasvorm (brembo pomp uit 1975)

[afbeelding]
bedankt! Dat was ook mijn redenatie :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan