Hallo mensen,
Ik heb hier op t MF een idee opgedaan van een collega Fireblade-rijder thnx Nosmo King wat ik met jullie wil delen. Voor de supersportrijders onder ons is het wel bekend. De bagagemogelijkheden zijn beperkt en het is telkens keuze maken tussen comfort, veiligheid, capaciteit, in rugzak of tanktas. Als je tank van metaal is kun je nog kiezen voor een magnetische tanktas maar krassen liggen altijd op de loer. En een rugtas heeft me nooit lekker gezeten.
Vandaar de volgende oplossing. Ik heb een tweede duozitje op MP gescoord en ben met slopen begonnen.
Eerst de zitting eraf, een mal gezaagd van triplex in de vorm van de tanktas, dan de boel volgepurd, let op, pur wordt ongeveer 3x zo groot in volume en moet niet scheef uitzetten, anders gaat je tanktas scheef op de motor staan. Dan de zijkant afgezaagd met een houtzaag en met grof schuurpapier in vorm geshaped en even gepast.
Wat ik handig vind is dat hij afneembaar is, regenwaterproof moet zijn en ook topsnelheidfest. Toen de vorm naar m’n zin was en de lak niet raakt bij vastklikken en losmaken heb ik de zijkanten verstevigd met epoxy. Let erop dat je werkt in een geventileerde ruimte. Toen dit stevig was heb ik 2-componenten plamuur gebruikt om de zijkant glad te maken. Daarna is hij in de grondverf gezet.
Om het geheel op vakantie in de regen te kunnen parkeren heb ik de bovenzijde ook in de verf gezet, gewoon met een rollertje. Dit zul je nooit meer zien omdat de bodem van de tanktas hierop gelijmd en geschroefd gaat worden. Eventueel water zal dus niet de pur kunnen bereiken.
Wat ik dan heb gedaan is de basis van de magneettanktas verknippen om de magneetjes kwijt te raken. De rand heb ik gecamoufleerd met een over de lengte open gesneden benzineslang, thnx Nameless en deze erop vastgekit. Door de uitvoering van de tanktas heb ik onder de bodem een waterdichte hoes. Voordeel is dat ik geen volle en dus zware tas hoef vast te klikken aan de motor. Je laat de basis aan de motor en neemt de rest mee naar je hotelkamer/huis. In de tanktas is ruimte voor de seatcowl zodat ik met een weekendje Eifel niet met deze bult hoef rond te rijden, dan gaat ook de basis naar de hotelkamer.
Ik heb hier op t MF een idee opgedaan van een collega Fireblade-rijder thnx Nosmo King wat ik met jullie wil delen. Voor de supersportrijders onder ons is het wel bekend. De bagagemogelijkheden zijn beperkt en het is telkens keuze maken tussen comfort, veiligheid, capaciteit, in rugzak of tanktas. Als je tank van metaal is kun je nog kiezen voor een magnetische tanktas maar krassen liggen altijd op de loer. En een rugtas heeft me nooit lekker gezeten.
Vandaar de volgende oplossing. Ik heb een tweede duozitje op MP gescoord en ben met slopen begonnen.
Eerst de zitting eraf, een mal gezaagd van triplex in de vorm van de tanktas, dan de boel volgepurd, let op, pur wordt ongeveer 3x zo groot in volume en moet niet scheef uitzetten, anders gaat je tanktas scheef op de motor staan. Dan de zijkant afgezaagd met een houtzaag en met grof schuurpapier in vorm geshaped en even gepast.
Wat ik handig vind is dat hij afneembaar is, regenwaterproof moet zijn en ook topsnelheidfest. Toen de vorm naar m’n zin was en de lak niet raakt bij vastklikken en losmaken heb ik de zijkanten verstevigd met epoxy. Let erop dat je werkt in een geventileerde ruimte. Toen dit stevig was heb ik 2-componenten plamuur gebruikt om de zijkant glad te maken. Daarna is hij in de grondverf gezet.
Om het geheel op vakantie in de regen te kunnen parkeren heb ik de bovenzijde ook in de verf gezet, gewoon met een rollertje. Dit zul je nooit meer zien omdat de bodem van de tanktas hierop gelijmd en geschroefd gaat worden. Eventueel water zal dus niet de pur kunnen bereiken.
Wat ik dan heb gedaan is de basis van de magneettanktas verknippen om de magneetjes kwijt te raken. De rand heb ik gecamoufleerd met een over de lengte open gesneden benzineslang, thnx Nameless en deze erop vastgekit. Door de uitvoering van de tanktas heb ik onder de bodem een waterdichte hoes. Voordeel is dat ik geen volle en dus zware tas hoef vast te klikken aan de motor. Je laat de basis aan de motor en neemt de rest mee naar je hotelkamer/huis. In de tanktas is ruimte voor de seatcowl zodat ik met een weekendje Eifel niet met deze bult hoef rond te rijden, dan gaat ook de basis naar de hotelkamer.
Laatst bewerkt: