2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Waar zit die prijs dan in ???
Zijkappen dus plastic geen carbon.
Akra vol Ti €2500
Kayaba voor en achter zeg €4500
En dan een achtertank van €20.000????
En een hoop andere meuk nog. Maar mee eens. Belachelijk veel geld.
 
Ja looptakel dat zoek ik ook nog voor onderweg altijd handig. :)
O nee jullie reizen niet veel met de brommer.
Joh vraag je reismaatje of hij ff de motor op de jiffy zet en achterwiel beetje kantelt.
Draaien aan het wiel en blubberen maar.
Wil je niet draaien laat je hem in z.n 1 beetje pokkelen zit je ketting zo weer in de olie.
En altijd einde van de dag na ern rit.
Dus niet smorgens met koude ketting dan helpt het niet zo.
Zag vandaag nog een hele mooie staan bij me op het winkelcentrum.
Had geen mobiel bij me anders had ik zeker plaatje geschoten.
Mooie ranke machine.
Wij reizen juist veel en ver. Daarom zit er gewoon een middenblok onder. Dat gehannes zonder is niks waard...

Edit: In de schuur werk ik heel af en toe aan karig aangeklede fietsjes zoals die van de vraagsteller, vandaar :9
 
Laatst bewerkt:
Mischien een stomme vraag,maar hoe smeren jullie de ketting zonder midden bok?en hebben jullie een foto hoe je hem opkrik! Kan dit zomaar onder bachplate? Is een wr..dank u


Paddockstand.

En als ik van huis weg ben, dan kantel ik 'm even op de zijstaander, dan kan het wiel ook los draaien.
 
Ik dub een beetje met de middenbok, het is handig maar ik wordt wel gek van dat ding dat bij het rijden als een malle kleppert...
 
Mischien een stomme vraag,maar hoe smeren jullie de ketting zonder midden bok?en hebben jullie een foto hoe je hem opkrik! Kan dit zomaar onder bachplate? Is een wr..dank u
Ik heb daar een speciaal stuk gereedschap voor in de garage liggen: een stuk berkentak. Motor op zijstandaard, bij de uitlaat staan en motor 'omduwen' zodat ik de tak onder de achterbrug en grond kan plaatsen. Staat mijn achterwiel net iets van de grond.
 
Kappenset past perfect. Voelt als echte cross kappen.
Vind ze persoonlijk mooier als de originele kappen
 

Bijlagen

  • IMG_20240226_150104.jpg
    IMG_20240226_150104.jpg
    485,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240226_150017.jpg
    IMG_20240226_150017.jpg
    534,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240226_150008.jpg
    IMG_20240226_150008.jpg
    609,7 KB · Weergaven: 0
Kappenset past perfect. Voelt als echte cross kappen.
Vind ze persoonlijk mooier als de originele kappen

Ziet er goed uit.

Alleen jammer dat al die op maat gesneden stickersets hier niet meer op passen... want dan werd het heel interessant...
 
Ziet er goed uit.

Alleen jammer dat al die op maat gesneden stickersets hier niet meer op passen... want dan werd het heel interessant...
Die passen er wel op. Ben momenteel bezig met een ontwerp. Ik ga binnenkort het setje R tech kappen bestellen.
 
Die passen er wel op. Ben momenteel bezig met een ontwerp. Ik ga binnenkort het setje R tech kappen bestellen.

Passen zullen ze misschien, maar de vorm van de kappen is toch iets anders dan standaard? Gaat dat nog mooi aansluiten dan?

Nu, als ze zelf een template hebben dan is het geen probleem meer... 👍
 
Passen zullen ze misschien, maar de vorm van de kappen is toch iets anders dan standaard? Gaat dat nog mooi aansluiten dan?

Nu, als ze zelf een template hebben dan is het geen probleem meer... 👍
Je kunt gewoon een aanvraag doen voor de R tech kappen. Zolang je dat er bij vermeld gaat het goed.
 
Koude ketting maakt niet uit, maar de spray moet wel kunnen uitdampen voor je gaat rijden.
Hoe warmer de ketting als hij al warm wordt.
Hoe beter het vet ertussen vloeit.
Het moet niet op de ketting maar erin trekken tussen de rollen.
Vet op de ketting trekt alleen maar smurrie aan.
Wilde nooit m.n ketting smeren tijdens vakantie.
Want die spuitbus blijft met pech niet heel op de motor.
Zit nu te denken om beetje bakolie mee te nemen in msr fles.
Maar als dat ik je tassen terecht komt ben je echt de sjaak wat meurt dat spul zeg.
Maar dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken of hij wel of niet smeert koud of warm.
 
Hoe warmer de ketting als hij al warm wordt.
Hoe beter het vet ertussen vloeit.
Het moet niet op de ketting maar erin trekken tussen de rollen.
Vet op de ketting trekt alleen maar smurrie aan.
Wilde nooit m.n ketting smeren tijdens vakantie.
Want die spuitbus blijft met pech niet heel op de motor.
Zit nu te denken om beetje bakolie mee te nemen in msr fles.
Maar als dat ik je tassen terecht komt ben je echt de sjaak wat meurt dat spul zeg.
Maar dat kan iedereen voor zichzelf uitmaken of hij wel of niet smeert koud of warm.
Voor zover ik weet hoef je een ketting alleen te smeren tegen het veroesten. De ringen houden als het goed is het vet binnen, en als het vet daarlangs naar binnen kan, kan het vuil dat ook.
 
Dat dacht ik ook.
Totdat ik van de week nwe. Ketting ging klinken op de ktm.
De x ringen beschermen allern de buitenste schalmen.
De rollen en pennen draaien nog gewoon in de naakte koude boze modderige buitenwereld.
 
Dat dacht ik ook.
Totdat ik van de week nwe. Ketting ging klinken op de ktm.
De x ringen beschermen allern de buitenste schalmen.
De rollen en pennen draaien nog gewoon in de naakte koude boze modderige buitenwereld.
Kijk nog eens goed.
 
Hoe warmer de ketting als hij al warm wordt.
Hoe beter het vet ertussen vloeit.
Het moet niet op de ketting maar erin trekken tussen de rollen.
Korte uitleg over kettingtechniek;

Een o-ring of X-ring heeft als doel het scharnierpunt van een ketting, dus tussen de pen en de bus, af te sluiten. Als er vet langs de afdichting zou kunnen trekken, dan lukt vuil dat ook. Gaat dus (als het goed is) niet gebeuren. De in de fabriek aangebrachte smeerfilm tussen pen en bus is een levensduursmering.

De verlenging van een ketting komt door de slijtage van de pen in de bus. 90% van de verlenging van een ketting komt door de slijtage van de pen. Een ketting rekt dus niet, (zou niet goed zijn) maar verlengt door slijtage van voornamelijk de pennen. Je ziet dat een ketting na het inlopen bijna niet meer gesteld hoeft te worden, tot aan het einde van zijn levensduur, dan blijf je stellen. Dit komt omdat de oppervlakte harding van de pen is weggesleten en het taaie basismateriaal veel minder hard is en veel sneller slijt.

1709038088818.png


Je smeert een ketting om de afdichtingen soepel te houden, de rollen vet te houden (slijtage tussen kettingwielen en rollen verminderen) en corrosie preventie.

Bij de huidige spuitbussen kettingvet zie je het vet aanvankelijk bruisen. Voor zover mogelijk trekt het vet dan overal tussen. Het vet dampt vervolgens uit en er blijft een smerende basis achter. Als je voor het rijden gaat spuiten, dan zal het meeste vet van de ketting af vliegen, omdat het vet nog niet is uitgedampt. Of een ketting nu warm of koud is boeit dus niet, zolang je maar niet vlak voor het rijden gaat smeren.

Tip van Flip; Je ketting regelmatig schoon maken is bijna nog belangrijker dan smeren. Zand sloopt namelijk je O- of X-ringen.

Ik vind het wel een goed verhaal eigenlijk. :9
 
Mooi voirbeeld plaatje de smurrie loopt dus tussen om het ff engels te schrijven staat stoerder.
Solid bush en solid roller.
Laatste keer marokko heb ik stukje op de pennen gereden de busjes krijgen zoveel speling dat je de ketting hoort ratelen.
 
Laatste keer marokko heb ik stukje op de pennen gereden de busjes krijgen zoveel speling dat je de ketting hoort ratelen.

Marokko = zand = drama voor kettingafdichtingen. Net als in de cross, daar doe je ook niet lang met een kettingset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan