2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik bij m'n 1e brommercross aankwam en heel erg opkeek tegen de schansen, daar kwam mijn 50cc ja nooit boven... Maarja je bent er al, je ziet anderen die even snel/traag zijn als jou het ook
Brommercross gereden Erwin ? , ik ook superklasse met de beta mx6 2008 ,2009 en 2010 ook 6 uurs cross
 
Brommercross gereden Erwin ? , ik ook superklasse met de beta mx6 2008 ,2009 en 2010 ook 6 uurs cross
Hobbymatig een paar keer. Op Lichtenvoorde 3 en 8 uurs crosses ook in die tijd. Op mijn Aprilia RX50.
Standaard klasse, maar heel stiekem 2/3 keer met een DR80 74cc. Ik had krapaan genoeg geld voor benzine in de tank, de originele cilinder was kapot en hij moest ook naar school en terug hard gaan zonder elke 2 weken een nieuwe zuiger. Sterker nog, de 1e keer niet eens geld voor een crosspak dus werkschoenen, knie protectoren uit de aanbieding bak en een stevig jack was zo ver als het ging.

Ik reed ze solo, dus op de 8 uurs in totaal 7:15 uur in het zadel geweest, dat red ik nu echt niet 😅
 
maisplakcross boekel 08 001.jpg
 
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen, ik heb alleen ervaring bij één cursus aanbieder en daar was ik erg tevreden mee.

Het voordeel vond ik voornamelijk dat iemand mij kan vertellen wanneer de techniek niet goed was in plaats van dat ik er zelf achter kwam door mezelf of de motor te beschadigen, het is voornamelijk een stukje zelfvertrouwen wat je dan sneller krijgt naar mijn mening.

YouTube filmpjes en gewoon proberen is zeker ook een optie :)
Ik heb laatst met een groep gereden waarbij ook een instructeur zat en wat mensen die basis cursussen hadden gedaan.
Die zeiden ook al dat het voor mij waarschijnlijk weinig zal doen, omdat ik qua niveau ook gewoon al prima meekwam met iedereen.

Twijfelde er lang over om zo'n cursus te doen, maar wat Gwiedert zegt, ik zoek vaak even bij twijfel iets op over rijders positie en houding en dan probeer ik daar gewoon aan te werken.
 
Toch nog even een vraag nav mij mislukte pol tarres actie.... ik zag dat een van de zwarte framebuizen ( bij mij aan de uitlaatkant) wat naar binnenloopt. Het is die zwarte buis waar ook je skidplate aan vast zit. Aangezien deze bij mij best een klap heeft gehad vraag ik me eigenlijk af of die zwarte buis misschien niet heeft kunnen buigen... op de foto is het misschien duidelijker
 

Bijlagen

  • 20240416_131742.jpg
    20240416_131742.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 0
Toch nog even een vraag nav mij mislukte pol tarres actie.... ik zag dat een van de zwarte framebuizen ( bij mij aan de uitlaatkant) wat naar binnenloopt. Het is die zwarte buis waar ook je skidplate aan vast zit. Aangezien deze bij mij best een klap heeft gehad vraag ik me eigenlijk af of die zwarte buis misschien niet heeft kunnen buigen... op de foto is het misschien duidelijker
Je skidplate zit er op vast toch? Dan kan die niet vervormen, opzij dan.
 
Ah oké was ff benieuwd of het normaal was of niet. Het klinkt wel logisch wat gwiedert zegt. De motor is zeg maar al wheelie-end op z'n zijkant geknald dus dacht misschien vanwege het gewicht iets verbogen. Het meeste is opgevangen door de valbeugels, skidplate en barkbusters.
 

Bijlagen

  • 20240416_131710.jpg
    20240416_131710.jpg
    336,7 KB · Weergaven: 0
Ah oké was ff benieuwd of het normaal was of niet. Het klinkt wel logisch wat gwiedert zegt. De motor is zeg maar al wheelie-end op z'n zijkant geknald dus dacht misschien vanwege het gewicht iets verbogen. Het meeste is opgevangen door de valbeugels, skidplate en barkbusters.
Hij kan een hoop hebben hoor weet ik uit ervaring;)
Wat snel sneuvelt zijn je stuur, je kappen, je voorspatbord, je handkappen, je koplamp en je uitlaatophanging.
 
Kan mij herinneren dat alles wat daaronder zit wat eventueel kan verbuigen dat het vervangbaar is.
En dat waren geloof ik die twee steunen waar je bashplate op zit.
 
Bedankt! Het zal vast te vervangen zijn maar als ik nog eens bekijk op de afbeelding is de klap vooral op het bevestigingspunt van de skidplate gekomen. Dan zou die daar ook naar binnen moeten buigen en dat is niet het geval. Het punt waar die buis naar binnen buigt is niet geraakt dus ik denk eigenlijk wat gwiedert zegt klopt. Kortom, het zal wel gewoon zo horen dus ik hoef alleen m'n valbeugels weer te vervangen en weer zo'n schokdemper kap want die breken standaard op dat punt bij de as.
 
Bedankt! Het zal vast te vervangen zijn maar als ik nog eens bekijk op de afbeelding is de klap vooral op het bevestigingspunt van de skidplate gekomen. Dan zou die daar ook naar binnen moeten buigen en dat is niet het geval. Het punt waar die buis naar binnen buigt is niet geraakt dus ik denk eigenlijk wat gwiedert zegt klopt. Kortom, het zal wel gewoon zo horen dus ik hoef alleen m'n valbeugels weer te vervangen en weer zo'n schokdemper kap want die breken standaard op dat punt bij de as.
Koop dan gelijk die kappen van Camel adv. Dan ben je er voorgoed vanaf.
 
Ja ik ken ze. Ben nu voor een soort crashpad gegaan die door de vooras gaat. Hij stak in ieder geval ver genoeg uit om die kappen te beschermen.
 
Dat viel ff zwaar tegen _O-
En schrikken als je na 1.5 rondje opeens een stofzuiger achter je ziet rijden.
Hahaha ik zat toch echt al een tijdje achter je.
Jij bent ook een stuk moeilijker te filmen dan Madame P. Kwa uiteindelijke rondetijd is het om het even, maar jij pakt 1,5x zoveel afstand op de baan _O-
 
Hahaha ik zat toch echt al een tijdje achter je.
Jij bent ook een stuk moeilijker te filmen dan Madame P. Kwa uiteindelijke rondetijd is het om het even, maar jij pakt 1,5x zoveel afstand op de baan _O-
Pakt 1.5x zoveel afstand?
 
Voor degene die Rtech kappen hebben. Het ophangpunt aan de voor onder zijde sneuvelt bij de eerste val.

Camel adv is er al mee bezig, maar ik ga wat moois maken om dit op te lossen.

Post het hier wel als ik zover ben.
 
Nou de banden erop 'gevochten'. Hoop gevloek maar wel weer wat geleerd. Enige punt is mijn voorwielventiel loopt heel langzaam leeg. Geen idee hoe dat kan aangezien die daarvoor gewoon goed was.
 

Bijlagen

  • 20240420_180957.jpg
    20240420_180957.jpg
    381,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240420_170510.jpg
    20240420_170510.jpg
    377,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240420_160900.jpg
    20240420_160900.jpg
    354,8 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan