スズキGSR 600 版14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update (ovb inschrijvingen) over de BBQ, het zijn er nog geen 20 ... -O- -O- .

GSR-en
01 Bar-E
02 Roeleey
03 Rendier1988
04 SoesM (ovb)
05 Farao (ovb)
06 Erwin_83
07 CorvetteFreak (ovb, al dan niet met kater van de dag ervoor)
08 RCXVO (miss nog op de GSR *O* *O* *O* )
09 Mark300 (kan mooi helpen opbouwen :Y )
10 GeeJeeDee
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Anders moois:
01 Denzis (Aprillia RSVmille)
02 Bas (??, hoort bij Soesm, ovb)
03 IQski (Yammie FJR, ovb, met aanhanger?)
04
05
06

Hallo allemaal,

Dit weekend ook een Suzuki GSR600 uit 2006 aangeschaft. Zo goed als nieuw met maar 4100 op de teller.

Ik lees veel leuke dingen op het forum van aanpassingen en upgrades die iedereen heeft gedaan en ben onder de indruk van de behulpzaamheid van iedereen.

Ik heb wat onderzoek gedaan voor aanpassingen en wil graag een sportievere uitlaat op mn suzuki maar weet niet wat ik moet kopen.
Heb bij een lokale dealer een GSR met een MIVV uitlaat gehoord en die klinkt wel aardig maar weet niet of er andere uitlaten zijn die mooier/beter klinken. Iemand ervaring?

Foto's van de motor volgen nog...
full

Laatst bewerkt:
Er is hier vast wel iemand die mij helpen. Ik heb nog geen schijfremslot dus die wil ik eerdaags gaan kopen maar ze lijken allemaal zo groot en de ruimte onder het zadel zo klein. Dus welke moet ik nemen die onder het zadel past en dus altijd bij me heb.

Alvast bedankt.

paddock_ulock_art4_dicht.jpg

Ik heb deze. Past ook precies. Kettingslot heb ik alleen voor als ie hier voor mn huis een nacht bivakkeert.

Als je de looks van de GSR wil behouden moet je een GPR Ghost nemen, eventueel met een sportluchtfilter. Dan heb je genoeg geluid en de DB killer kan je er in laten.

Of een sportluchtfilter en de catalysator eruit halen. Nog goedkoper ook :)

Welkom nieuwelingen!

Ben er niet met de bbq, sorry toppers!

Veel veilige kilometers allemaal.

#enweerdoor!

Goedemorgen,

ik zou graag even gebruik maken van jullie kennis van de gsr600. Afgelopen weekend zijn we samen met een vriendin en haar GSR600 op pad geweest. Op gegeven moment viel er een gat na een rotonde wat normaal gesproken niet gebeurt. Achteraf bleek dat bij het inknijpen van de koppeling de motor afsloeg.
Wij dachten simpel de motor wat hoger stationair te laten lopen, maar bij het laten lopen van de motor liep deze helemaal niet zuiver. Het maakte absoluut niet het geluid wat een viercilinder moet maken.
Een van de uitlaatbochten werd ook lang niet zo warm als de rest dus hij loopt af en toe op drie poten. Is dit een probleem wat vaker voorkomt bij de GSR en is daar een simpele oplossing voor?

Van het weekend willen we de bougies vervangen, maar als jullie zeggen dat de oorzaak misschien ergens anders gezocht moet worden dan hoor ik dat graag.

Wat extra info: het is een 2006 model met nog geen 5000km op de teller en die heeft een tijdje stil gestaan bij de vorige eigenaar. In het begin schijnt de motor wel goed gelopen te hebben. Voor de zekerheid hebben we toen de motor gekocht werd injectiereiniger in de tank gemikt en verse benzine erin gedaan.

Jullie hulp word gewaardeerd :}
Aangezien jullie allemaal mee hebben gedacht met het zoeken naar een eventuele oplossing leek het me wel zo leuk om te laten weten hoe dit afgelopen is.

Afgelopen zaterdag hebben we er een sleuteldagje van gemaakt waarbij ook de GSR aan bod kwam. Allereerst moet ik zeggen dat het een ontzettend makkelijke motor is om aan te sleutelen. Alles zit simpel in elkaar waardoor je in no-time de motor kunt strippen. Heerlijk!
Het probleem was uiteindelijk een bougie. Drie van de vier zagen er goed uit, maar eentje was wat vochtig. Vier nieuwe bougies erin en de motor liep weer als een zonnetje.
Het luchtfilter gelijk schoongemaakt aangezien dat toch allemaal open lag, maar ook dat zag er nog goed uit.

Ohja, ook het gereedschapssetje is gevonden ;)

Na afloop heb ik een rondje op mogen rijden en het is een geinige motor om op te rijden. Soms vergeet je hoe leuk een 600 ook op de weg is 8-) :}

10 minuten vermaak als je niet van wielrenners houd.
Ook al gezien, bloed begint gewoon te koken van die gasten.
En hier op de zaak (Brabant) ook veel van die wielrenners eh fietsers eh sukkels die zich eraan ergen dat wij ons eraan ergeren dat zij in de weg fietsen

quote:
Bar-E schreef op 10 juni 2015 @ 12:51:
Owja, de BBQ meet wilde ik houden bij mij voor de deur op zondag 26-07-2015, het vuur gaat rond 17:00 aan. Dan heeft iedereen ook nog genoeg tijd om optijd thuis te komen.

Ik hoor graag wie erbij zijn.

01 Bar-E (duh)
02 Roeleey
03 0569
04 CorvetteFreak
05 DA NEMO
06 Erwin_83
07 Farao
08 Hartger87
09 iceracer
10 Jens89
11 JeroenZaandam
12 Kiwi
13 kwark89
14 Mark300
15 MikMik
16 Milady86
17 MJV
18 rcxvo
19 Reembo
20 Remondoo
21 rolael
22 SoezM
23 StefanOne
24 Timstone
25 Denzis
26 IQski

(ik ga voor 20 GSR-en :Y :Y , wat dan nog aan partners en/of ex GSR rijders aan komt waaien is meegenomen)
Kosten hoop ik ook dit jaar weer onder de €10.00 pp te houden.

Zo, geregeld :+

Zooooo jammer dit -O- -O- -O- '( '(

Laatst bewerkt:
|( Roel heeft je overgeslagen, de plek van Kwark maar overnemen dan. :Y

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan