´94 Blade

ff updaten.
Aprillia brug vereist toch het een en ander aan aanpassingen.

De brug en het achterwiel zijn uitgelijnd. Nu eerst een nieuwe remklauw houder uitzagen en uitfrezen (met het handje, geen CNC bank).
full

Hallo,

Drie maanden geleden dit forum bij toeval ontdekt. En ik moet zeggen: Petje af voor de vele creatieve oplossingen, ideen, en streetfighters!! Echt alles wordt hier wel besproken en uiteindelijk ook uitgevoerd, klasse!

Nu ook maar de knoop doorgehakt om een topic te openen. Toen ik het forum ging bijhouden was ik al klaar met mijn fiets, maar moest wachten tot het spuitwerk klaar was, en dan stuit je met avonden surfen op deze erg leuke site!
(want ja, als je fiets "af" is, heb je ineens "tijd over voor andere dingen")

Maar goed. Ik heb de fiets al 9 jaar en wou vorig jaar wat anders, met een recht stuur.
Nog geprobeerd te verkopen in de orginele staat, maar totaal geen interesse op de advertentie´s.

De knoop was snel doorgehakt, en de fiets nog sneller gestript.
Ik zal eerst eens wat foto´s plaatsen.
Ik ben pas foto´s gaan maken toen de voorpartij al past gemaakt was. Dit pakken we de volgende keer anders aan. Maar ja, de fiets is eigenlijk nooit af dus er komen nog zat foto´s.

Maar goed ik zal niet meteen alle foto´s plaatsen :)

Gr. Paul
Welke heb je er op gezet?

Welke heb je er op gezet?

Complete voorzijde van een 2002/2003 YZF-R1. Alleen een andere balhoofdpen laten draaien omdat het bovenste lager kleiner is van een fireblade. Bij de R1 zijn beide lagers gelijk (onder en Boven), en dus is de balhoofdpen dikker.

p.s. onderste lager van de R1 is identiek aan de fireblade

ff updaten.
Aprillia brug vereist toch het een en ander aan aanpassingen.

De brug en het achterwiel zijn uitgelijnd. Nu eerst een nieuwe remklauw houder uitzagen en uitfrezen (met het handje, geen CNC bank).
[afbeelding]
Hoe staan de zaken ?????
ff je topic omhoog halen (voel je de druk op je schouders ) :-)

Ik heb ook wat laten cnc frezen...soms is het te makkelijk om dingen zomaar te kopen!;-)

ben benieuwd.... :Y
full

Druk....wel nee... :X

Ben aan frezen wanneer ik tijd heb....

Hij heeft de uiteindelijke vorm, en past nu perfect *O*
Nu ben ik bezig om alle zichtzijdes mooi af te werken. Dit duurt ff omdat hij voor elke lijn hij anders ingespannen moet worden (nadeel van geen CNC).

Als ie af is, komen de foto's.

He die hendels komen mijn bekend voor. ;)
Heb je ze al gepast?

Heej jij ook hier !!
Hahaha ja ik heb ze gepast ....hier en daar nog een klein vijltje langsgehaald
Het blokje wat het remstiftje in drukt was iets te breed en de uiteinde heb ik nog wat
ronder gevijlt !! toch niet voor nix geweest dat strafwerk op de LTS ;)

Ik heb ze vanmorgen bij de coater gebracht !! Ben benieuwd!

Nu ben ik bezig om alle zichtzijdes mooi af te werken. Dit duurt ff omdat hij voor elke lijn hij anders ingespannen moet worden (nadeel van geen CNC).

ik ben erg benieuwd!! Enuh boutje is heeel handig met CNC freesbanken (instellen) _O-

Maar alles wat je met de cnc machine kan maken zou ook coventioneel moeten kunnen.
Kost alleen wat meer tijd.

We wachten de foto`s af.

Vandaag een hele dag onderdelen met de machine gemaakt zonder gereedschap te slopen. *O*
Dus we leren het wel.

Nu we toch in mijn topic aan het rommelen zijn, dan wil ook foto's zien ;)

Geen worden maar ......FOTO's! _O- :W

Nu we toch in mijn topic aan het rommelen zijn, dan wil ook foto's zien ;)

Geen worden maar ......FOTO's! _O- :W

Je hebt helemaal gelijk!!
we houden je topic wel in leven zo !! :Y

Maaar ook van jouw project willen we graag foto,s zien
Enuh ze zeggen dat het Donderdag gaat dooien...
En als je goed ruikt ..ruik je het voorjaar !! :9 OPSCHIETEN GEBLAZEN !!

Je hebt helemaal gelijk!!
we houden je topic wel in leven zo !! :Y

Maaar ook van jouw project willen we graag foto,s zien
Enuh ze zeggen dat het Donderdag gaat dooien...
En als je goed ruikt ..ruik je het voorjaar !! :9 OPSCHIETEN GEBLAZEN !!

_O- _O-

Je heb toch wel eens van spanning opbouwen gehoord
;)
Donderdag eerst maar eens op de beurs de vele creaties bekijken.

Heb je kant en klare tandwielen gekocht en "opmaat"gefreesd? Of helemaal zelf gemaakt uit ruw aluminium?

Heb je kant en klare tandwielen gekocht en "opmaat"gefreesd? Of helemaal zelf gemaakt uit ruw aluminium?

Ik heb tandwielen gekocht en daarna op maat gemaakt.
Helemaal uit ruw materiaal maken kan ook maar dan is mijn machine een paar uur bezig. :+

Het wordt weer eens tijd om zelf foto´s te plaatsen.

Eerst de achterbrug in het midden gezet.

Orginele pasbus voor de pivot.......

full

Na een beetje draaibank.....

full

En de brug zit in lijn met de ketting. Ik wilde de orginele ketting geleider gebruiken, en het link systeem kwam toch niet in lijn als ik de brug maximaal naar rechts plaatste.

Tevens zit hij nu perfect in het midden en is de ruimte tussen de steppies ook gelijk links en rechts. Het lijkt wel orgineel...........
full

Vanuit een andere hoek....

full

Nieuwe achteras dragers (R1 dragers aangepast aan de hoek en afmeting van de Aprilia brug).

full

Helaas geen foto´s van de afstand bus aan de ketting zijde, maar het wiel zit nu in het midden en de kettinglijn klopt.

Een heeeeeeeleeee tijd bezig geweest met de achterremklauw houder:
- Opmeten....
- uittekenen/ontwerpen
- Freeeeeeeeeeezzzzzzzeeeeeeeennnnnnnn.....met de hand, niks geen CNC!!

Mijn collega´s verklaren mij voor gek....Maar ja .......ik rook niet _O-

Hij is klaar op een paar details na (onderzijde afschuren en de scherpe randjes verwijderen).

full

Terug
Bovenaan Onderaan