Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

´94 Blade

kentekenplaathouder............

de laatste...............

oja.... voor aankomende winter...of lange regenperiode...

meel anders even je telnr., die medemfer wil hem ook graag zien omdat hij hetzelfde idee heeft.

Zo, tijd om oma eruit te schoppen. aardig mens, maar g maar ergens andersin de geraniums zitten.

Het is eindelijk winter.....hahaha . Veel plezier & bekijks gehad met de blade deze zomer.
Maar het is tijd om weer verder te verbouwen.

We beginnen met de achterbrug. Ik heb twee keuzes:
- RSV mille achterbrug
- 2004 R1 achterbrug

Vorig weekend de motor winterklaar gemaakt en toen ook maar de knoop doorgehakt dat het de RSV brug gaat worden (loopt mooier in lijn met het frame). De anderbrug gaat voorlopig in het archief.

Deze zaterdag maar begonnen met het middelpunt van de R1 achtervelg te markeren, aangezien deze samen met de kettinglijn al goed zat in de orginele brug.

Genoeg gelult, eerst maar eens foto´s

Pas velg erin.

Middelpunt bepaalt, en een haaksehoeklijn pas gemaakt zodat ik ten alle tijden de velg in het middel kan zetten.

De RSV achterbrug

Andere kant van de orginele brug....

Voetsteunen tijdelijk vervangen voor vaste steunen om de motor op te laten steunen.

De rijhoogte moet identiek blijven, maar de achterbrug is iets langer. even de afstand van de as tot de vloer opgemeten.

En als `back-up`een plateau gemaakt waar de velg op rust om montage te versnellen, anders blijf je met je lineaal aan de gang

achterwiel eruit..............

Brug eruit...

En de ander klaar voor de eerste keer passen.

Hij past tussen mijn frame, met ruimte om te bewegen....

De pivot as is dezelfde dikte!!

Het link systeem zit bijna in lijn met het orginele systeem van de

....blade zijn orginele link systeem.

Volgende keer zal ik de zin fatsoenlijk afmaken.

p.s. ander aangezicht. Ik ben erg blij met hoe het eruit ziet.

Wieltje erin...zit niet ver van het midden af.

Niets wat een stel andere pasbussen niet op kunnen lossen..

We hebben nog genoeg te doen. Maar het begin is er, en een aantal items vallen nu al van de lijst af

Op naar het volgende....Jullie horen het vanzelf.

Mooi hoor zo´n appie brug!!! Vind deze blade trouwens zowiezio errug knap

Ook weer een erg leuk projectje dit, ziet er allemaal goed uit, ik hou hem in de gaten

Heb je wat inbouwmaten van de CBR brug:
  • Breedte t.p.v. het draaipunt en diameter as
  • Breedte t.p.v. het achterwiel
  • Lengte v.d. vork
Es kijken of zo´n brug in een Triumph Daytona 955i past......

Bedankt voor de leuke reactie´s.
Gaat dus zelfs op het internet door...hahaha

Jojo: Ik ga het nauwkeurig voor je op meten deze week. ff geduld, want ik ben ziek thuis
Ik vermoed dat het allemaal wel past, want een single sider van triumph is te breed voor de blade.

p.s. houdt er wel rekening mee dat de link uit het midden zit bij de fireblade

Gave fiets man! Nu weer lekker een wintertje de schuur in!
Ik zou de aprillia doen!