GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vanalles geprobeerd, het wou me niet lukken. Dus ik heb mn geduld verloren en de slijptol gepakt. Dan maar een stuk uit het frame geslepen (ja, sorry hoor!!) en toen was het een eitje! })

[afbeelding]

Vanavond, als het wat minder warm is, het stuk frame er in lassen.

:W

Duidelijk dat dit echt is. Eindelijk zien we hans in actie, ipv een photoshop




:+
 
Strakke aktie, Hapo!!! :Y :Y :} :}

(en tegen mij oreren, dat ik niet tegen een ander sleutelaar moet zeggen, dat ie een onwillig stuurslotje er uit kan boren!) _O-

:W
 
Bowler, ik heb de rollen nu eens om gedraaid. Deze aktie is echt, de rest is nep. Een grote nepperij van heb ik jou daar...
Gijs, normaal gesproken doe ik niet zo ongeduldig en drastisch. Maar vanmiddag zag ik er geen gat meer in!
Matthias, ja dat kan ik wel. En asjes draaien, maar verder...
Okee, het is buiten ondertussen gigantisch afgekoeld en ik heb inmiddels het gat gedicht. Uiteraard met fotosjoep!
De juiste volgorde bij mijn type GS is:

eerst de inlaatrubbers monteren,
dan het luchtfilterkast in het frame steken,
daarna het filterhuis er achter laten zakken,
en dan die laatste twee aan elkaar vastzetten met een lange imbussleutel (met een bolletje eraan),
achterspatbord uit de rubbers trekken,
de kast en huis zover mogelijk naar achter trekken en vastzetten met elastiek oid,
dan kan de carbs ertussen gefriemeld worden.
Ook moet je de slangklemmen in de gaten houden, ze verdraaien geheid tijdens het geklungel,
de carbs met behulp van siliconenspray in de rubbers drukken,
dan de kast over de carbs drukken (wel eerst het elastiek oid loshalen, he),
het geheel kan dan vast gezet worden.
Dan heb je goede kans dat het er zo uit komt te zien:

linkerkantluchtfilterenvd1.jpg


rechterkantluchtfiltereco1.jpg


Plus accubak, met een nieuw matje:

accubakgemonteerdwf9.jpg


Waar een waslijn al niet goed voor is:

onderzeildp6.jpg


:W
 
Ziet er weer prachtig uit! En dat frame heb je ook weer snel dichtgelast
 
Wat een mooie schone dakgoot :+ Nu de laatste loodjes nog, je hebt echt mazzel met het weer! Handig is dat laken tegen de zon, het is echt niet lekker sleutelen in de volle zon. Op dit moment is het hier in de flat nog zo'n 29 graden. Ik heb al geprobeerd om in slaap te vallen maar met die temp gaat mij dat niet goed af. Misschien maar een aircootje aanschaffen hoewel ik die nooit nodig heb gehad in Venezuela en Griekenland :W
 
Echt mazzel met dit weer? Laat ik eens de Nederlander uithangen: van mij hoeft dit echt niet.
Tis mij veuls te warm!! s'Morgens doe ik veel en s'avonds weinig. Maar goed, ik hoef dan ook niet zo heel veel meer. Vandaag maar eens beginnen met de bedieningsorganen die op het stuur horen te zitten. En de bedrading enzo.

Oh ja, die dakgoot is nieuw. We zijn nog niet eens zo lang klaar met de verbouwing. Hoewel, eigenlijk moet ik nog het een en ander doen. Maar, nog geen zin in...
Eerst Suusje!!
 
Laatst bewerkt:
Laafje, Backfire. Laafje...
Eigenlijk ben ik veel te goed voor deze wereld. Ahum.
Vandaag is het wel lekker weer, geen last vd warmte. Het waait dan ook lekker, he? En het went natuurlijk.
Ik ga nu appelgebak met eten en dan ga ik weer lekker verder knooien.

Toedeloe!
 
Vandaag diverse dingen gedaan.
Koplamp op de juiste hoogte geplaatst, ik had de lamporen verkeerd om! |( Laafje ziet alles, maar doet net of ie gek is... Nou, dan kent ie Possie nog niet.

koplampopgoedehoogtecf7.jpg


De andere uitlaat vastgezet, ben nog bezig geweest met de accubak (slangetje, spanband enz)

Ook bezig geweest met het elektrische gedeelte:

elektriektroepll1.jpg


En met de spanningsregelaar:

spanningsregelaarfd0.jpg


Ik ben er achter gekomen dat deze niet de orginele is, er staat niets op en ik kon hem nergens fatsoenlijk kwijt. Ik hoop maar dat ie het doet en dat het de goede is...
Ik heb hem op het spatbord vastgezet met twee nylon ringen eronder, vanwege de ronding in het spatbord.

Dan de schakelaars schoongemaakt en hier en daar ingevet, de knopjes blauw gemaakt.
En alles gemonteerd met nieuwe boutjes en schroefjes. De handvatten ook maar meteen erop geschoven. Deze komen van de RF900 (GSR900, ja nog ff :9~ ) af.

stuursa7.jpg


Ook heb de achterrem voorzien van remvloeistof en helaas komen de blokken niet terug.
Punt een voor op de todo-lijst.
Verder nog wat kleine dingetjes gedaan die je niet kunt zien, zoals de schakelaar gemonteerd voor het remlicht in de voorrem.

:W
 
Ook heb de achterrem voorzien van remvloeistof en helaas komen de blokken niet terug.
Punt een voor op de todo-lijst.
Verder nog wat kleine dingetjes gedaan die je niet kunt zien, zoals de schakelaar gemonteerd voor het remlicht in de voorrem.

:W

Zolang de druk er maar af is zodat je t wiel met een redelijke kracht kan ronddraaien is t goed.. Echt terugkomen zullen ze nooit, t is meer dat er geen druk meer achter staat waardoor ze nog wel tegen de remschijf aan liggen wat nog enige frictie veroorzaakt.
Maar als je t wiel met 2 handen moet ronddraaien moet je je toch echt zorgen gaan maken ;-)
 
Nou, ik kan het achterwiel wel met enige inspanning rond draaien met een hand.
Misschien dat het na een aantal km makkelijker gaat. Ik houd het in ieder geval in de gaten.
Morgen ga ik de voorkant voorzien van remvloeistof. En verder met de kabels enzo.
Genoeg te doen nog.
 
:} :} :} *O* *O* *O* !!!
HAPO, wanneer kan je gaan :] denk je :?
Filmpje dan natuurlijk!
 
Ik zou proberen voor de spanningregelaar een plekkie in de wind te vinden. Hij wordt nogal warm (vandaar de koelribben, warmte is slecht voor electronica) en hij kostte mij €95,--
Vinnik toch 'n zood geld :(
Frame doorzagen voor 't luchtfilter had ik niet gedurfd (maar ik kan dan ook niet lassen)

Verder wordt ie moooi :P

Grtz Cor
 
Bowler, giroblauw past bij mij! Voorlopig laat ik het zo en kijk ik alles even aan. Veranderen kan altijd nog. Het gaat tenslotte maar om kleine dingetjes.

Andre, ik ben 19 Juni jarig *O* en ik houd die streefdatum aan. In ieder geval wil ik hem dan kunnen strarten, of ie het dan doet of niet . Heb je nog tips voor me ivm het filmpje? Filmpje komt zeker, dat hoort er wel bij en maakt het topic wel af.

Cor, zoals je hebt kunnen zien zit de regelaar vlak achter de aanzuigopening van het luchtfilter en de regelaar wordt dan ook gekoeld door de aanzuigluchtstroom.
Wat het doorzagen van het frame betreft: _O- _O- _O-
Ik kan kennelijk dus echt Photoshoppen...

Zo, de koffie is op en ga weer verder sjoppen!

:W
 
Mijn vriendin heeft nog een paar leuke fotoos gemaakt tijdens het prutsen van mij:

hansendespanningsregelawu5.jpg


hansendespanningsregelahq2.jpg


Dit is nu Possie himself, de fotosjopper die hier doet alsof:

hansendespanningsregelafq2.jpg


Tot later!
 
potverdikkie hans ...
jij maakt volksstammen gek met die soep van je ,
mijn ogen zagen dat frame
full

maar mn hersens zeiden van ...neej dat doet ie eg nie!!

wat een supermooie motor maak je dr van :} ,
die wil ik echt int eggie zien bij je werk ofzo
trouwens dinsdag sta ik bij je aan de poort volgens afspraak *O*
grtz freak :W
 
Lol, natuurlijk was dat echt, :Y die Hapo is een heel kundig lasser! :}

_O-
 
Hee Gijs, zit de boel nou niet op te naaien. Straks snappen ze er niets meer van! O-)
Menno, tot morgen. Het wordt dan iets na half vijven, maar je mag natuurlijk ook wel eerder komen, ik hoor je wel verschijnen! _O-
Cor, geeft niks hoor! Ik stink soms ook wel ergens in.

Vandaag geen fotoos gemaakt en ook niet gefotosjoept.
Het vullen van de voorremmen is niet gelukt, het pompje raakt de vloeistof niet kwijt. Het komt nl gewoon weer terug in het reservoir. Moet ik naar kijken dus. Is trouwens het rubberen membraan noodzakelijk en wat doet het? Ik zie het nut van dat ding niet... Dat ding is ongeveer 5mm te lang, kan hem niet fatsoenlijk monteren.
De toerentellerkabel, snelheidsmeterkabel, koppelingskabel en de chokekabel gemonteerd. Alle kabels schoongemaakt en door gesmeerd met motorolie. De koppeling en de choke werken al! *O*
De rotzooi opgeruimd en nu stop ik ermee.
Volgende week ga ik bezig met de tellers. Verder niks.

Tot gauw! :W
 
Laatst bewerkt:
Het vullen van de voorremmen is niet gelukt, het pompje raakt de vloeistof niet kwijt. Het komt nl gewoon weer terug in het reservoir. Moet ik naar kijken dus. Is trouwens het rubberen membraan noodzakelijk en wat doet het? Ik zie het nut van dat ding niet... Dat ding is ongeveer 5mm te lang, kan hem niet fatsoenlijk monteren.

In het sleutelblunder topic staat eentje van iemand die bij remvloeistof verversen de vloeistof op dat rubber had gegoten. Bleek naar binnen te zijn gezogen en hij dacht dat het gewoon de bodem was. _O-

Gewoon anecdotisch bedoeld trouwens. O-)


Volgens mij is dat rubber om bij laag vloeistof nivo te zorgen dat je niet zo snel lucht naar binnen pompt. Maar eerlijk gezegd weet ik het niet 100% zeker. Weet ook niet meer hoe ik aan die 'wijsheid' gekomen ben. :P
 
Laatst bewerkt:
Heb je t rubber toevallig met terpentine oid schoongemaakt? dat vinden ze vaak niet fijn en gaan ze vreemde vormen aannemen..
 
Rubber membraam houdt water uit je remvloeistof, best belangrijk! Als het reservoir leger wordt omdat de blokjes slijten vouwt hij als het ware uit, moet je wel weer inelkaar vouwen bedoel je dat soms? foto?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan