Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dit zijn de sport remmen in hun orginele kleur / uitvoering. Wel met het road lock slot, dus die zwarte beugel is het slot



En eigenlijk……vind ik de QS prima werken
Bericht van VH/BOS gehad ivm de einddemper en gebruik originele koffers...?
 
Vanochtend kwam ik beneden, kijk uit het raam en zie mijn motor met de extra lampen aan buiten staan 😳
Sleutel gepakt, schakelaar van de lampen omgezet maar geen resultaat.
Motor de garage ingefrot en lampjes weer uit 🤔
Zal wel ergens wat vocht op hebben gelegen. Nu maar even binnen laten staan aan de lader aangezien de lampjes van de accucheck op rood stonden...

Rare gewaarwording in iedergeval!
 
Nog niet eerder opgevallen dat de Triple Black zwarte klauwen heeft, althans ik neem aan dat dit de Sport Bremsen zijn? Staat goed.

Verder heb je alle pakketten, gesmeede wielen (mooi dat mat!) en enduro pakket?
Niet de Sport Vering?

Morgen ga ik demo rijden :)

Ik weet inmiddels hoe (fijn) een KTM rijdt en ben nu erg benieuwd naar de 1300GS.
En????
 

Vandaag gereden, en dat viel bepaald niet tegen..

Het was een Triple Black met de adaptieve rijhoogte met standaard zadel. 850mm zithoogte wat voor mij echt te laag is.
Gelukkig is er de optie Sport Vering en een verhoogd zadel. Dan kom je uit op een zithoogte van 890mm, wat zelfs hoger is dan een KTM 1290 Adventure R.

Ergonomie: spot-on, afstand zadel/stuur is voor mij perfect. Je hoort op YT nog weleens de klacht dat het stuur wat te ver naar voren staat maar voor mij als lang-armige is het ideaal.
Afstand zadel/steps was oké maar niet meer dan dat. Vergelijkbaar met mijn ex, de 1090R voorzien van lagere voetsteunen.
Kan dus alleen maar beter worden met het verhoogde zadel en verlaagde enduro steps.
Het zadel zelf voelde een beetje dun en smal.

Het rijden was weer even wennen; maar de gewenning kwam al snel. Heerlijk geluid ook uit de standaard demper met plofjes tussengas bij terugschakelen met de quickshifter. Diezelfde quickshifter welke aanzienlijk beter werkt dan op de 1250.
Volop vermogen en koppel, dit maakt serieus meters en is zelfs fun om te rijden!
Windbescherming ook echt goed. Het ruitje, de kapjes en spoilertjes doen waarvoor ze ontworpen zijn.
Ik dacht dat adaptieve cc een gimmick was maar niks bleek minder waar. Het werkt uitstekend en went zeer snel.
Wat wel wennen is is de combinatie van het draaiwiel, hamburger-knop en de pijltoetsen. Even snel de ruit wat hoger of handvatverwarming aan/uit is er niet bij.

Later op de dag ook nog de 1290 Adventure gereden en dat was voor mij eigenlijk een bevestiging van wat ik al dacht.
Dat ik eens iets anders wil proberen.

Wordt vervolgd….
 
Vandaag gereden, en dat viel bepaald niet tegen..

Het was een Triple Black met de adaptieve rijhoogte met standaard zadel. 850mm zithoogte wat voor mij echt te laag is.
Gelukkig is er de optie Sport Vering en een verhoogd zadel. Dan kom je uit op een zithoogte van 890mm, wat zelfs hoger is dan een KTM 1290 Adventure R.

Ergonomie: spot-on, afstand zadel/stuur is voor mij perfect. Je hoort op YT nog weleens de klacht dat het stuur wat te ver naar voren staat maar voor mij als lang-armige is het ideaal.
Afstand zadel/steps was oké maar niet meer dan dat. Vergelijkbaar met mijn ex, de 1090R voorzien van lagere voetsteunen.
Kan dus alleen maar beter worden met het verhoogde zadel en verlaagde enduro steps.
Het zadel zelf voelde een beetje dun en smal.

Het rijden was weer even wennen; maar de gewenning kwam al snel. Heerlijk geluid ook uit de standaard demper met plofjes tussengas bij terugschakelen met de quickshifter. Diezelfde quickshifter welke aanzienlijk beter werkt dan op de 1250.
Volop vermogen en koppel, dit maakt serieus meters en is zelfs fun om te rijden!
Windbescherming ook echt goed. Het ruitje, de kapjes en spoilertjes doen waarvoor ze ontworpen zijn.
Ik dacht dat adaptieve cc een gimmick was maar niks bleek minder waar. Het werkt uitstekend en went zeer snel.
Wat wel wennen is is de combinatie van het draaiwiel, hamburger-knop en de pijltoetsen. Even snel de ruit wat hoger of handvatverwarming aan/uit is er niet bij.

Later op de dag ook nog de 1290 Adventure gereden en dat was voor mij eigenlijk een bevestiging van wat ik al dacht.
Dat ik eens iets anders wil proberen.

Wordt vervolgd….
Hoe bedoel je met niet snel aan/uit handvatverwarming? Zit er boven de mode knop rechts niet meer een losse schakelaar voor OEM handvatverwarming bij de 1300?

Deze ingedrukt houden gaat gelijk naar de laatse stand van de verwarming. In mijn geval pakt ie dan ook de zadelverwarming mee 😉

Ik hoef dus niet via het wonderwiel naar dat menu.
Binnen 2 tellen geregeld..
 
Ik heb afgelopen donderdag mijn GS opgehaaald bij de dealer en de eerste 50 kilometer zitten erop.

Ik laat de na mijn Hemelvaartvakantie de zilverkleurige zijkappen en de onderplaat nog poedercoaten in het mat zwart.
Ik heb het 870 mm hoge zadel met adaptieve rijhoogte regeling, dit werkt super.
Verder heb ik alle pakketten erop en met de gesmede wielen, alarm, vario koffers, led verstralers en de garmin Zumo XT2.
Ook heb ik nog een donkere ruit en donkere zijkappen liggen die ik nog moet monteren. Vandaag ga ik een eerste tochtje maken *O*

20240418_164942.jpg
 
Hoe bedoel je met niet snel aan/uit handvatverwarming? Zit er boven de mode knop rechts niet meer een losse schakelaar voor OEM handvatverwarming bij de 1300?

Deze ingedrukt houden gaat gelijk naar de laatse stand van de verwarming. In mijn geval pakt ie dan ook de zadelverwarming mee 😉

Ik hoef dus niet via het wonderwiel naar dat menu.
Binnen 2 tellen geregeld..

Nee helaas geen sneltoets meer op het stuur.
Eerst de “hamburgerknop” indrukken, met draaiwiel hvv selecteren en dan met de pijltoetsen aan/uit/stand activeren. Ietwat omslachtig maar misschien is er een shortcut voor?
 
Nee helaas geen sneltoets meer op het stuur.
Eerst de “hamburgerknop” indrukken, met draaiwiel hvv selecteren en dan met de pijltoetsen aan/uit/stand activeren. Ietwat omslachtig maar misschien is er een shortcut voor?
Je kan voor 2 functies instellen om snel te bedienen. 1 die je dadelijk kan bedienen met de pijltjestoetsen en 1 waarmee je eerst de hamburgerknop moet ingedrukt houden en dan de pijltjestoetsen. Ik heb bvb mijn windscherm staan op rechstreeks te bedienen via pijltjestoetsen en mijn handvatverwarming en zadelverwarming op hamburgerknop eerst ingedrukt te houden en dan met de bovenste pijl voor handvatverwarming en de onderste pijl voor zadelverwarming in te stellen (dit zijn er dan eigenlijk 3).
 
Ik heb afgelopen donderdag mijn GS opgehaaald bij de dealer en de eerste 50 kilometer zitten erop.

Ik laat de na mijn Hemelvaartvakantie de zilverkleurige zijkappen en de onderplaat nog poedercoaten in het mat zwart.
Ik heb het 870 mm hoge zadel met adaptieve rijhoogte regeling, dit werkt super.
Verder heb ik alle pakketten erop en met de gesmede wielen, alarm, vario koffers, led verstralers en de garmin Zumo XT2.
Ook heb ik nog een donkere ruit en donkere zijkappen liggen die ik nog moet monteren. Vandaag ga ik een eerste tochtje maken *O*

Bekijk bijlage 1998278

Wat bedoel je met 'donkere zijkappen'?
 
Je kan voor 2 functies instellen om snel te bedienen. 1 die je dadelijk kan bedienen met de pijltjestoetsen en 1 waarmee je eerst de hamburgerknop moet ingedrukt houden en dan de pijltjestoetsen. Ik heb bvb mijn windscherm staan op rechstreeks te bedienen via pijltjestoetsen en mijn handvatverwarming en zadelverwarming op hamburgerknop eerst ingedrukt te houden en dan met de bovenste pijl voor handvatverwarming en de onderste pijl voor zadelverwarming in te stellen (dit zijn er dan eigenlijk 3).
Zo heb ik het ook ingestelt, werkt perfect en dan heb je rechts op het stuur nog de knop voor meerdere rijmodi.
Ik heb nog nooit een GS gehad maar ik vind de hele bediening gewoon super gemakkelijk.
 
Onder de kuipruit zitten links en rechts ook eens doorzichtige kapjes en deze heb ik net als de kuipruit ook in de smoke uitvoering gekocht.
Ik heb hiervoor wind deflectorbags van Wunderlich besteld. Dan zijn ze ook zwart en heb je extra opbergruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan