KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hoe krijg ik die lagers er in godsnaam uit..? ik heb het oude type.

IMG_0126.jpeg
IMG_0127.png
*edit*
Gelukt.
IMG_0141.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een kuipruit, tank en zijkapoen van een smt liggen? :')
Bekijk bijlage 1994903Bekijk bijlage 1994904
das klote. Kan je helaas niet helpen met onderdelen. Ik denk dat de kans groot is dat van je cockpit kuip deel je knipperlicht bevestiging is afgebroken. Ik heb die 2 jaar geleden toen ik een ongeluk heb gehad ook moeten vervangen. Je hebt geluk dat voor jouw model nog alle kuip delen te bestellen zijn. Dat is bij de 2009-2010 modellen dus niet.
 
Na een hoop gedoetjes zoals oa nokkenassen die tijdens vlucht beschadigd waren geraakt, is ‘t nu wachten op de laatste pakkingen, dan blok in elkaar zetten, klepspeling checken, shims kopen, monteren, eronder hangen, vullen, ontluchten en de boel weer in elkaar schroeven.

Flinke aanslag van zuigers en kleppen verwijderd, kleppen geslepen, ‘ring gap’ gecheckt, klepseals vervangen en nog een zooi kleine dingen.

Heb vrijdag circuit training, dus het móet vanaf nu meezitten. 🤞🏼

IMG_0179.jpeg
 
Wellicht kunnen jullie meedenken met het volgende euvel.

Mijn 990 Adventure 2006 blijft na de koude start onregelmatig stationair lopen.
Hij loopt na de koude start 1500rpm om vervolgens naar 3000rpm te gaan. Tijdens het opwarmen varieert het toerental tussen 3000 en 2000tpm. Om vervolgens tussen de 2000 en 1500tpm de fluctueren. Is de motor eenmaal warm loopt hij netjes 1500tpm. Voorheen liep de motor na de koude start netjes 2000tpm om vervolgens snel 1500tpm te draaien. Zonder onregelmatigheid. Wat heb ik gedaan. Omdat ik vond dat de motor niet lekker op en doortrok en het gevoel had dat hij brandstof te kort kwam. Heb ik het brandstofliter vervangen. Dat was nodig want deze was behoorlijk zwart. En het reservoir van de pomp flink vervuild. Alles in elkaar gezet, starten en lopen. Maar wel met de eerder beschreven symptomen. Heeft er iemand ooit hetzelfde meegemaakt en wat was de oplossing ?

Oja, de 15 minuten reset heb ik inmiddels gedaan en de motor loopt aanzienlijk beter dan voorheen. Trekt beter op en trekt goed door. Er zit een Akra mapping op met de O2 sensoren uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor de input.
 
Wellicht kunnen jullie meedenken met het volgende euvel.

Mijn 990 Adventure 2006 blijft na de koude start onregelmatig stationair lopen.
Hij loopt na de koude start 1500rpm om vervolgens naar 3000rpm te gaan. Tijdens het opwarmen varieert het toerental tussen 3000 en 2000tpm. Om vervolgens tussen de 2000 en 1500tpm de fluctueren. Is de motor eenmaal warm loopt hij netjes 1500tpm. Voorheen liep de motor na de koude start netjes 2000tpm om vervolgens snel 1500tpm te draaien. Zonder onregelmatigheid. Wat heb ik gedaan. Omdat ik vond dat de motor niet lekker op en doortrok en het gevoel had dat hij brandstof te kort kwam. Heb ik het brandstofliter vervangen. Dat was nodig want deze was behoorlijk zwart. En het reservoir van de pomp flink vervuild. Alles in elkaar gezet, starten en lopen. Maar wel met de eerder beschreven symptomen. Heeft er iemand ooit hetzelfde meegemaakt en wat was de oplossing ?

Oja, de 15 minuten reset heb ik inmiddels gedaan en de motor loopt aanzienlijk beter dan voorheen. Trekt beter op en trekt goed door. Er zit een Akra mapping op met de O2 sensoren uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor de input.
Waarschijnlijk de TPS sensoren.
 
@Dozer ik log net even in op het LC8 forum en zie daar jouw post en nu pas maak ik de connectie tussen jouw forumnaam daar en hier en dat wij elkaar persoonlijk kennen :+ .
Ik wou je net deze week eens appen om te horen hoe het ondertussen gaat ...
 
Oke, de TPS sensoren. Als ik het goed heb zijn deze af te stellen. Moet voor deze handeling de motor aan TuneEcu aangesloten worden ? Of is dit ook zonder computer doen ?
Ze zijn af te stellen met tune ecu en multimeter idd. Is zeer secuur werkje. Het advies is om ze allebei te vervangen.
Nog 2 filmpjes van gemaakt.

 
Laatst bewerkt:
@Dozer ik log net even in op het LC8 forum en zie daar jouw post en nu pas maak ik de connectie tussen jouw forumnaam daar en hier en dat wij elkaar persoonlijk kennen :+ .
Ik wou je net deze week eens appen om te horen hoe het ondertussen gaat ...
Dat is dus ondertussen gebeurd :)
 
Ze zijn af te stellen met tune ecu en multimeter idd. Is zeer secuur werkje. Het advies is om ze allebei te vervangen.
Nog 2 filmpjes van gemaakt.

Ik zat te kijken op MSP. Maar daar zie ik bij de 2006-2007 990 Adventure geen TPS sensoren bij de gasklephuizen. Wel bij de 2008 modellen. Het zal toch niet dat de 2006-2007 geen TPS sensoren hebben ?
 
Ik zat te kijken op MSP. Maar daar zie ik bij de 2006-2007 990 Adventure geen TPS sensoren bij de gasklephuizen. Wel bij de 2008 modellen. Het zal toch niet dat de 2006-2007 geen TPS sensoren hebben ?

In het artikel in de link staat dat er van een 2007 ze niet los zijn te bestellen, maar van een 2009 hetzelfde zijn.
 
Als iemand wil weten hoe ‘t voelt om er bij ‘t vullen van je kvs achter te komen dat je de voetpakkingen van je cilinders omgewisseld hebt, omdat je rigoureus je aankooplijstje met verwisselde onderdeelnummers hebt gevolgd, stuur me dan een PM.

Een antwoord kan even duren, want misschien zit ik nog in een hoekje te huilen. Of ik ben bezig ALLES nog een keer te doen.

‘Dom’ dekt de lading nog niet half.

IMG_0300.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan