Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dank voor je verhaal @Rense 69, maar je opmerking dat de Tiger maar iets meer dan 200 km per uur kan vind ik echt een l*l verhaal. Is dat waar je een motor op beoordeeld? Wanneer rij je dat en hoe vaak?

Heb met de Pan 1 keer meer dan 180 gereden. Dat was 1 keer en dat vond ik genoeg,
 
Dus omdat jij het niet nodig vindt en het je niet kan voorstellen mag iemand anders dat niet op z'n wensenlijstje hebben ?
 
Iemand al eens gekeken naar de hooligan van biqer
Heb er een vrijblijvend bod op gedaan,
1708252319485.png
 
Ik ben wel benieuwd waarom! Na twee GSA's denk ik soms wel eens iets anders als volgende motor te nemen en de Tiger 1200 blijft dan eigenlijk als enige op het lijstje over.
Na elke 20000 km sta je met de Tiger een groot deel dag op de brug voor kleppen, is dat met een gs 1200 ook zo of is dat door de uitstekende cilinderkoppen makkelijk? Ook met DOHC?

Oh, en er komt een Stelvio met cardan
 
Na 20000 km sta je met de Tigerde hele dag op de brug voor kleppen, is dat met een gs 1200 ook zo of is dat door de uitstekende cilinderkoppen makkelijk? Ook met DOHC?
nope, is bij een GS max 2 uur extra werk, en alleen als er wat afgesteld moet worden, controle is in 45 minuten gedaan.
Kennis met een f850 GS was daar in tegen ruim 800 euro kwijt voor een beurt met het afstellen van twee uitlaatkleppen.
 
Dank voor je verhaal @Rense 69, maar je opmerking dat de Tiger maar iets meer dan 200 km per uur kan vind ik echt een l*l verhaal. Is dat waar je een motor op beoordeeld? Wanneer rij je dat en hoe vaak?

Heb met de Pan 1 keer meer dan 180 gereden. Dat was 1 keer en dat vond ik genoeg,
Ieder zijn ding, toch? Blijkbaar rijd ik harder dan jij.
Ik vind het heerlijk om op de heen- en terugweg (de eerste en de laatste 450 km) op de Duitse autosnelweg lekker door te rijden.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde en is er heel veel keuze in motoren zodat iedereen kan kiezen wat hij wil.
 
Zo denken denk ik alle klanten erover
stond eerst voor 32000 voor in de winkel te koop, net na 5 jarig jubileum
nu voor 29000 achterin een hoekje.
stond ook al op Catawiki, NUL biedingen
Maar blijft een 2021-3 model en daar mijn bieding op gebaseerd.
mooie is dat op een willekeurig parkeerplaats je hem wel makkelijk terug vind tussen als ie GSen.
Had eigenlijk wel verwacht dat mike the bike hem zou overnemen, die houd wel van posen
 
Klopt! Jij hebt inderdaad een andere kijk op snelheid dan ik en dat mag zeker. Topsnelheid is niet een punt wat ik op mijn shortlist zet bij de keuze van een andere motor.

Verder rij ik het liefst maximaal 1 a 1,5 uur op de snelweg. Daarna graag binnendoor.

En daarom is er zoveel keuze, zoals je zelf aangeeft. En dank voor de link van het filmpje. Had ik nog niet gezien.👍
 
Klopt! Jij hebt inderdaad een andere kijk op snelheid dan ik en dat mag zeker. Topsnelheid is niet een punt wat ik op mijn shortlist zet bij de keuze van een andere motor.

Verder rij ik het liefst maximaal 1 a 1,5 uur op de snelweg. Daarna graag binnendoor.

En daarom is er zoveel keuze, zoals je zelf aangeeft. En dank voor de link van het filmpje. Had ik nog niet gezien.👍

Geen probleem joh. Het is gewoon leuk op op zoek te gaan naar een nieuwe motor, nietwaar? Iedereen heeft daarbij zijn eigen wensen.

Mocht je kiezen voor de Tiger dan wens ik je er veel plezier mee, hier kun echt wel veel plezier op hebben. Het is mooie motor met zeer veel positieve en sterke punten.
 
Klopt! Jij hebt inderdaad een andere kijk op snelheid dan ik en dat mag zeker. Topsnelheid is niet een punt wat ik op mijn shortlist zet bij de keuze van een andere motor.

Verder rij ik het liefst maximaal 1 a 1,5 uur op de snelweg. Daarna graag binnendoor.

En daarom is er zoveel keuze, zoals je zelf aangeeft. En dank voor de link van het filmpje. Had ik nog niet gezien.👍
Ik rijd meestal binnendoor tot Baden Baden en daarna alles binnendoor. Daar is een motor uiteindelijk voor gemaakt.
 
Na elke 20000 km sta je met de Tiger een groot deel dag op de brug voor kleppen, is dat met een gs 1200 ook zo of is dat door de uitstekende cilinderkoppen makkelijk? Ook met DOHC?

Oh, en er komt een Stelvio met cardan
Bij mijn weten heeft de (Guzzi) Stelvio toch altijd een cardan gehad?
 
Van het grootste minpunt van de Triumph 1200 merk je hier Nederland eigenlijk niet zoveel van, maar vooral in de bergen, met name vanuit de haarspeldbochten vond ik het een drama. De gasreactie is echt aan/uit al rijdend vanuit een haarspeldbocht.

Nu ben ik ook geen fan van de Tiger, maar dat aan/uit gevoel valt op te lossen he.. je hebt ook nog een koppeling ter beschikking...



De nieuwe GS is het voor mij helemaal NIET meer... en de hoop dat Yamaha nog eens met een nieuwe Supertenere op de proppen komt is ook al van de baan.. dusja... veel schiet er niet meer over.

De nieuwe Stelvio wil ik wel eens bekijken en zeker eens mee gaan rijden.

Gelukkig heb ik één van de laatste GSA's en daar kan ik nog wel even mee verder... wie weet wordt het wel eens heel iets anders als ik deze ga vervangen..
Een HD Street Glide lijkt mij ook wel iets bv... 8-)
 
Nu ben ik ook geen fan van de Tiger, maar dat aan/uit gevoel valt op te lossen he.. je hebt ook nog een koppeling ter beschikking...



De nieuwe GS is het voor mij helemaal NIET meer... en de hoop dat Yamaha nog eens met een nieuwe Supertenere op de proppen komt is ook al van de baan.. dusja... veel schiet er niet meer over.

De nieuwe Stelvio wil ik wel eens bekijken en zeker eens mee gaan rijden.

Gelukkig heb ik één van de laatste GSA's en daar kan ik nog wel even mee verder... wie weet wordt het wel eens heel iets anders als ik deze ga vervangen..
Een HD Street Glide lijkt mij ook wel iets bv... 8-)

Ik heb in Frankrijk en Italie zeer smalle wegen gereden (lees 1,5 tot 2 meter breed) met 20% stijgingspercentage en dan moet je kunnen vertrouwen op je motor en dan moet je niet ineens halverwege de koppeling erbij moeten pakken omdat de motor met een flinke ruk vooruit schiet....
Dit geeft absoluut geen vertrouwt gevoel. Het rare is dat je er hier in Nederland, op de vlakke zeg maar, geen last van hebt.

Met betrekking tot de GS. Zo zie maar dat smaken verschillen. Gelukkig kun je nog jaren vooruit op je huidige GS.
 
Ik heb in Frankrijk en Italie zeer smalle wegen gereden (lees 1,5 tot 2 meter breed) met 20% stijgingspercentage en dan moet je kunnen vertrouwen op je motor en dan moet je niet ineens halverwege de koppeling erbij moeten pakken omdat de motor met een flinke ruk vooruit schiet....
Ik had een weg die nog steiler (30%) was en 1,5 m breed..... daar heb ik wel regelmatig de koppeling erbij gepakt.
Gewoon om de motor echt niet af te laten slaan in de stijging.
Ik heb vertrouwen in de motor maar het is gewoon noodzakelijk 😂
 
Bij mijn weten heeft de (Guzzi) Stelvio toch altijd een cardan

Nu ben ik ook geen fan van de Tiger, maar dat aan/uit gevoel valt op te lossen he.. je hebt ook nog een koppeling ter beschikking...



De nieuwe GS is het voor mij helemaal NIET meer... en de hoop dat Yamaha nog eens met een nieuwe Supertenere op de proppen komt is ook al van de baan.. dusja... veel schiet er niet meer over.

De nieuwe Stelvio wil ik wel eens bekijken en zeker eens mee gaan rijden.

Gelukkig heb ik één van de laatste GSA's en daar kan ik nog wel even mee verder... wie weet wordt het wel eens heel iets anders als ik deze ga vervangen..
Een HD Street Glide lijkt mij ook wel iets bv... 8-)
Ik ben best in een 1200 GS geïnteresseerd, wat mankeert er aan? Veel mankementen en zijn dat bepaalde typen en jaartallen? Stel dat ik een 1200gs koop met 20.000 km. Uit 13 t/ m 2017. Waar moet ik rekening mee houden?
 
Ik ben best in een 1200 GS geïnteresseerd, wat mankeert er aan? Veel mankementen en zijn dat bepaalde typen en jaartallen? Stel dat ik een 1200gs koop met 20.000 km. Uit 13 t/ m 2017. Waar moet ik rekening mee houden?

Oh en er zijn nog veel Tenere’s 1200 te koop met lage km standen hoor.
 
Ik ben best in een 1200 GS geïnteresseerd, wat mankeert er aan? Veel mankementen en zijn dat bepaalde typen en jaartallen? Stel dat ik een 1200gs koop met 20.000 km. Uit 13 t/ m 2017. Waar moet ik rekening mee houden?
Even goed lezen...AS Moto heeft het over een nieuwe GS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan