Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb Bark Busters (Storm) gemonteerd en die bevallen prima. Bij montage worden de originele gewichtjes vervangen door nieuwe van Bark Busters en ik heb niet meer trillingen gevoeld dan met de Honda gewichtjes. (De CB500x vibreert voelbaar bij 103/106 km per uur, doen ze allemaal). Bark Busters heeft een op maat gemaakte set voor de CB 500X en het scherm en de tank worden niet geraakt bij een maximale stuuruitslag.Met deze luchten (vet onder 0) ben ik uitermate in mijn nopjes met de handvatverwarming van Oxford welke ik bij aanschaf meteen heb laten monteren.
Handkappen erbij zou het helemaal "af" maken, maar:
- ik vind ze ten eerste niet mooi;
- ik vind ze te duur voor wat het is (stukkie plastic op een lelijke aluminium beugel);
- ik lees nogal wat verhalen over het toch ergens tegenaan komen bij max. stuuruitslag, en extra trillingen vanwege het moeten verwijderen van de stuurgewichtjes.
Ja, is ook mijn ervaring. Daarom laat ik ook geen handvatverwarming meer monteren.Ik had geen verwarmde handvatten maar wel AliExpress handkappen op mijn kleine GS.
Bizar hoeveel dat al in temperatuur scheelt.
Reed twee jaar geleden ook met sneeuw.
Verbaasde mij gewoon op de snelweg hoe comfortabel het was.
Ja, geweldige motor vond ik het.Ja, is ook mijn ervaring. Daarom laat ik ook geen handvatverwarming meer monteren.
Hoe beviel de kleine GS? Ik neem aan dat je de G310 GS bedoelt!
Ik ben aan het “downsizen” en k vind de G310GS een leuke optie.
En 100 kmh op de snelweg? Kan dat zonder de motor stuk te draaien?Ja, geweldige motor vond ik het.
Drie jaar mogen rijden, naast een S1000RR en een HP2 Sport.
De laatste mocht van mij het eerste weg.
Want zoals je vaker hoort bij X+1 motorfietsen had ik op de openbare weg het meeste lol met de kleinste, de 310.
Ik had er wel een Hyperpro schokbreker en voorveren in.
Ik reed altijd 110 km/u zonder dat het vervelend voelde.En 100 kmh op de snelweg? Kan dat zonder de motor stuk te draaien?
Dank, ik ga komend voorjaar een proefrit maken, ik ben zeer benieuwd.Ik reed altijd 110 km/u zonder dat het vervelend voelde.
En na twee jaar een tandje meer voor en dat scheelde nog wat toeren ook met genoeg trekkracht.
Kon er ook prima 120 mee voor lange tijd.
De afwerking van die motor is een heel stuk beter dan mijn 2023 R3 nu.
Hoi Erwin en andere CB500X rijders,Ben ik blij dat ik dan het laatste CB500X type heb gekocht. De NX vind ik een stuk minder mooi, met name de voorkant. Het scherm is een leuke plus net als de traction control en de slipperclutch. Had ik op de NC750X ook maar ik mis het echt niet op de CB500X. Kortom, ik heb geen spijt dat ik deze in augustus nieuw heb gekocht
Ik blijf het een lelijk ding vindenHoi Erwin en andere CB500X rijders,
Ik ben een beetje mijn aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Erwin vat is jouw ervaring met deze twee?
MvG Iwan
Ik kan eigenlijk niet wachten om hem eens in het echt te zien op de motorbeurs binnenkort. Dan ga ik besluiten of ik um mooi of lelijk vind. Maar aangezien ik er nu nog niet echt warm van wordt, vrees ik het ergste...Ik blijf het een lelijk ding vinden
Hoi Iwan,Ik ben een beetje mijn aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Betaalde liefde.In de schouwrum is al een CB500X uit 2019 en dan kan ik ze naast elkaar zien en "voelen" en later in de lente uitproberen voor de "huwelijk"
Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.Hoi Erwin en andere CB500X rijders,
Ik ben een beetje mijn aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Erwin vat is jouw ervaring met deze twee?
MvG Iwan
Bedankt voor je reactie, en ik heb ook met de schuine oog gekeken naar De V-Strom 800DE die door MotoPlus uitgeroepen is tot winnaar van de prestigieuze Alpen Masters 2023 test, en de nieuwe TransAlp 750.Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.
Bedankt voor je reactie, en ik heb ook met de schuine oog gekeken naar De V-Strom 800DE die door MotoPlus uitgeroepen is tot winnaar van de prestigieuze Alpen Masters 2023 test, en de nieuwe TransAlp 750.
Maar die twee zijn veel te groot en te zwaar, en in maart word ik 71 jaar dus moet wel wat kalmer aan gaan doen
Vandaag was ik wel naar de Selling Motorbikes in Amsterdam en mocht op nieuwe NX500 plaats nemen en voelen.
Qua uiterlijk in zwart vil best mee, en hoe zijn die andere kleuren wel jammer dat de groene variant vervalen is.
Dus eerst in voorjaar proef
Bekijk bijlage 1964926Bekijk bijlage 1964927
Grappig, precies dat klasse hoger argument is de reden dat ik een cb500x heb gekocht.Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.