Cpt. Screwboot
MF veteraan
Braampjes van gietmal is enkel optisch en moet je zoeken om het te zien.
De foto's die ik heb gezien van het frame zijn echt niet moeilijk te zien hoor.. dat zie je vanaf 2 meter nog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Braampjes van gietmal is enkel optisch en moet je zoeken om het te zien.
De foto's die ik heb gezien van het frame zijn echt niet moeilijk te zien hoor.. dat zie je vanaf 2 meter nog.
De foto's die ik heb gezien van het frame zijn echt niet moeilijk te zien hoor.. dat zie je vanaf 2 meter nog.
Afgelopen week 5 dagen door heel Duitsland wezen "toeren" met de tracer.
2750 km erbij gezet,zadel voldeedt prima met ritten van 500 km per dag.
Het onregelmatig lopen bij 4000 rpm klopt,ga er dus 30 mei bij Jeroen een EJK module erop laten zetten en op de dynobank laten optimaliseren.
Oja met full carbon akra met db killer erin ,geen politie die ernaar keek.
En voor diegene die het nog niet geprobeerd hebben op de snelweg in Duitsland loopt de tracer 225km/u en is daarop begrenst bij max 9000rpm,zowel in de 5 en 6 e versnelling werkt de begrenzer!
Heb t zelf namelijk uitgeprobeerd Hihihi, in andere versnellingen kun je m zoo de toerenbegrenzer in laten lopen bij 11500 rpm.
Na 2 weken en 2000km bij koudstart een ratelende nokkenasketting,na 5 min is het geluid wel weg.
Aan het frame nog niks gezien.
Verbruik is 1/20.
Fluitend geluid in zesde versnelling tegen 80 km/u in vijfde niet,nog iemand?
Onstabiel bij winderig weer.
Voila, de eerste 300 km staan erop en heb mij goed geamuseerd.
Eerste indrukken zijn heel positief, de remmen vond ik in het begin ronduit slecht maar dit is nu na het inrijden dik OK, moto is lekker wendbaar en de standaard vering is zo slecht nog niet. Hoewel ik nog niet voluit mag acceleren vind ik het blok ook al heel aangenaam, een beetje rauw maar daar hou ik wel van, het moet niet slaapverwekkend worden...
[afbeelding]
Dus ikke blij met mijn aankoop
Een EJK module gaat dit niet oplossen, onder de 6000rpm maakt de ECU gebruik van de closed loop mapping waarbij de lambda gebruikt wordt. Ook al ga je de motor anders afstellen dmv een powercommander/EJK module dan zal je alsnog het "constantfahrrukeln " merken omdat de waardes van de fueling aangepast worden aan de hand van metingen van de lambda.
Jeroen zal er een dummy tussen doen en zeggen dat de lambda uitgeschakelt is maar na een poosje rijden heeft de ECU door dat die geen andere waardes binnen krijgt en zal die in een soort van noodloop gaan waar hij zijn minimale waardes met de maximale waardes afwisselt, gevolg; nog meer constantfahrrukeln.
Je hebt de optie om je ECU op te sturen naar Carmo en deze kunnen de lambda uitschakelen (en ook de max snelheid begrenzing) voor 300,- euro. De andere optie is om een o2 optimizer te kopen van kevxtx uit australie, hij heeft alle waardes gedataloged en een kastje gemaakt die deze waardes strakker trekt waardoor de ingrijpen van de lambda niet meer te merken zijn. Meer info vind je hier: http/www.fz09.org/forum/14-fz-09-performance-suspension/5803-02-controller.html
Ik heb deze besteld en mijn verwachtingen waren niet echt hoog want ik geloof nooit zo in zelf gemaakt spul. Echter na het lezen van het FZ09.org topic had ik al snel door dat deze man zijn research heel goed doet en dat hij al jaren bezig is met fueling en lambda sensoren (sinds de FZ-1 in 2006). Na het monteren ben ik gaan rijden en eerst viel het mij niet zo op, wat ook logisch is want de motor reed nu zoals die zou moeten, maar al snel na 2-3 ritjes heb je echt door dat die zijn werk doet en had ik spijt dat ik deze niet direct gekocht had. Het beste is, vooral bij een andere demper, de o2 controller + laten afstellen met een EJK/Powercommander zodat zowel de hoge als lage toeren dan goede fueling krijgen.
Mocht je het verschil echt willen ervaren dan mag je altijd een rondje op mijn MT-09 rijden en ik weet zeker dat je dan verkocht bent.
Wel gek eigenlijk dat de driecilinders van Triumph dit probleem niet hebben.
En dan te bedenken dat de japanners de naam hebben àlles te kopiëren maar een soepel lopende driecilinder is blijkbaar te moeilijk
De foto's die ik heb gezien van het frame zijn echt niet moeilijk te zien hoor.. dat zie je vanaf 2 meter nog.
Wel gek eigenlijk dat de driecilinders van Triumph dit probleem niet hebben.
En dan te bedenken dat de japanners de naam hebben àlles te kopiëren maar een soepel lopende driecilinder is blijkbaar te moeilijk
geen enkele beschadiging kunnen ontdekken op de mijne, ziet er superstrak uit je verwart Japanners met Chinezen
Bij elke motor moet je toch wennen aan de remmen ?
Ik vond vanaf het begin al dat de Tracer prima stoppers heeft.....
De eerste 100km zat er toch weinig initiële bite in.
Vind je dat vreemd?
Net als banden moeten schijven en blokken ook op elkaar inlopen voordat ze hun maximale wrijvings coëfficiënt bereiken.
Zaterdag de mijne ophalen ff wachten nog
Ok thanks!Bij mijn Tracer is het frame keurig afgewerkt. Bij constante snelheid rond de 50 km/u loopt hij een beetje stoterig, weet eigenlijk niet of speling in de aandrijflijn hier debet aan is of een zuinig afgesteld blok, het blok pakt wel heel mooi op zonder te stotteren.
Ik ga ervan uit dat bij alle motoren die nu geleverd worden de recall is uitgevoerd, bij mij was dat in ieder geval wel zo.
Tijdens het inrijden is het verbruik zo rond de 1 op 20 ( gemiddeld).
Ok super, bedankt voor je reactie.Braampjes van gietmal is enkel optisch en moet je zoeken om het te zien.
Constantfahrruckeln is op te lossen met de Kevmod voor EU 125,- en is iets waar vrijwel alle moderne motoren in meer of mindere mate last van hebben. Eventueel kun je een PowerCommander V installeren. Maar de Kevmod is afdoende als je het al zou merken.
Middenbok kan gewoon blijven zitten als je een originele Yamaha Akra uitlaat monteert.
[afbeelding]
Versnellingsbak recall, is enkel bepaalde serienummers, check dit topic en de RDW site. Is een recall voor vn Yamaha dus wordt gratis gefixed. Als je een nieuwe koopt is die al gefixed.
Verbruik circa 1 op 20/21 is mijn ervaring.
Ja dat is ook een optie, Arrow is altijd wel mooi afgewerkt.Hallo Inque, met de arrow uitlaat (Thunder of X kone) zou de middenbok kunnen blijven zitten (volgens de plaatjes van de site van Arrow). [afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bike hoor!Hallo ff een vraag .ik lees dat er best veel van jullie de banden wisselen
Ik heb best schik van de orginele banden veel grip ,je rij snel de middenbok en stepjes
aan de grond .staat nu 2500 op de klok en rij ook gemiddeld 1 op 20
bij normaal gebruik afwerking is prima
Wel merk ik ook dat constantfahrrukeln .
Verder prima bike heb wel de tassen afbesteld stonden toch al in backorder
En heb nu een hepco becker topkoffer er op echt mooi spul ook de caterplaat prima spul .
wat ik wel raar vind dat Yamaha veel van hun accessoires niet eens heeft
Wel verkopen maar niet te leveren de dealer doet z'n best maar kan er ook niks
aan doen .dus nog maar ff wachten en genieten van het mooie driecilinder blok
Super
[afbeelding]
Niet bij mijn Tracer.
(al is 2 meter misschien overdreven... )
Toen ik deze naar mijn dealer mailde, schrok hij best wel even
[afbeelding]
Jouw tracer staat niet garant voor alle andere tracers he
Nee dat vind ik niet vreemd, maar het remmen was echt heel slecht. Zo had ik het nog nooit ervaren en ik heb al wat motoren ingereden. Maar bon, dit moet niet worden opgeblazen, remmen zijn nu dik ok.