Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gaat lekker! Dat wordt tijdig onderhoud plannen.
bij de keuze van de aanschaf van een r 1200 rt kom ik modellen tegen zonder of met ESA,
wat is het voordeel van ESA en moet ik rekening houden daarmee bij de aanschaf?
wat met wel of niet van andere opties?
Gaat zeker lekker .
De 10k beurt staat voor eind mei op de kalender maar ik verwacht eerder een bezoekje aan de dealer te moeten brengen .
Dit weekend de dame maar eens beetje verwennen. Poetsen, vloeistoffen nakijken en zo...
Voordeel van ESA is dat je de vering met een paar simpele drukken op de knop ESA kunt aanpassen (Electronic Suspension Adjustment). Dus of je in je up of met zijn tweeën rijdt, sportief, normaal dan wel dynamisch geveerd wil zijn. Misschien een optie die je niet persé nodig hebt.
Opties als ABS en ASC (ABS die heb je denk ik wel, ASC, Automatic Stability Control, "During hard acceleration, before excessive tire slip, engine power is reduced", met dit systeem aan zou het bijvoorbeeld ook onmogelijk moeten zijn om een Wheely te kunnen maken) zou ik wel graag op mijn fiets willen.
De optie RDC (Reifen Druck Controlle) is ook handig. Kan je onderweg je bandendruk zien. Bij mijn 2010 model heb je dan meteen ingebouwd dat je kan zien of er genoeg olie is. Tegen een te lage oliedruk is er al een remedie, een waarschuwingslampje, maar met de RDC er op krijg je, als je het info display op RDC hebt staan en de motor al ff heeft gedraaid, als je ff stil staat bij bijvoorbeeld een stoplicht, een vinkje als je ook genoeg olie op voorraad in de motor hebt (alternatief dus voor op je knieën voor het kijkglaasje gaan zitten).
Cruise Control is ook wel handig. Geen sores bij traject controle. Gewoon vastklikken op de toegestane snelheid + 3 km/u en klaar is Kees. Ook handig als je jeuk aan je neus hebt of als je handschoen niet lekker zit. Of als je eens niet met je voet maar met je rechterhand wil zwaaien als je een mede motormuis langs links passeert.
Alarm spreekt denk ik wel voor zich....
Radio kan ook als optie in een BMW RT geschroefd, maar ik heb BlueTooth in mijn helm, luister via de EiFoon en heb die maar gelijk op de FlitsMeister bij geschakeld. Scheelt met wat post uit Leeuwarden (pré Flitsmeister tijd, 2013, heb ik in totaal het rijk met € 1.000,- extra gesponsord omdat we van mening verschillen wat een normale snelheid op brede Nederlandse snelwegen zou kunnen en mogen zijn.. Het Rijk leek de discussie steeds te willen winnen...).
Dan is er nog de BMW navigatie. Vanaf de Liquid Cooled zit die echt ingebouwd (kunnen ze hem dus ook niet jatten), bij de modellen er voor gaat het met een Garmin unit. Bij mij is dat een BMW Navigator IV wat eigenlijk een Garmin Zümo 660 is maar dan met extra "hardware" knoppen op de cradle voor het inzoomen, weergave modus en felheid bediening. Nadeel is dus dat die er makkelijk af te klikken is. Oplossing is dan het bijgeleverde hoesje gebruiken, in het handschoenenkastje en dat kastje kan op slot. Bij gebruik het afdek klepje in het hoesje, raak je die ook niet kwijt. Maar goed, je kan ook bij de Action voor € 3,49 een klem voor een Galaxy S3/S4 kopen voor op het stuur, daar past een iPhone 6 in (niet de plus) of een klem voor de iPhone 4/5. Voor iets van €40,- koop je West Europa als TomTom appie op een EiFoon. Andoïd Smartphones schijnen gratis navigatie te hebben. Heb je ook navigatie op je motorfiets. Is dan alleen iets lastiger met die voorgebakken routes die lieden in Basecamp of MapSource maken. Ik zou niet weten hoe je dat in zo'n smartphone krijgt, vast dat hier elders op het MF oplossingen voor te vinden zijn.
Tja, het is maar wat je zelf zoekt natuurlijk. . . Hoeveel km's denk je te gaan maken. Hecht je waarde aan goodies als ABS en ASC. Wil je de snelheid gewoon altijd met je pols regelen... Maakt de volgende fiets allemaal wel goedkoper als je het allemaal NIET hoeft te hebben..
Suc6 nog verder met de jacht! Zag dat er wel de nodige RT's in de markt zijn inderdaad. Werd er zelf ook bijna zenuwachtig van.... Vrouwlief van een R naar een RT manoevreren. Maar goed, die vind haar R1150R al te lomp dus dat zal niet snel wat worden
...kleine correctie..., een R1200RT zonder ABS bestaat niet...Jeroen1969 schreef...:
Tja, het is maar wat je zelf zoekt natuurlijk. . .
Hoeveel km's denk je te gaan maken.
Hecht je waarde aan goodies als ABS en ASC. Wil je de snelheid gewoon altijd met je pols regelen... Maakt de volgende fiets allemaal wel goedkoper als je het allemaal NIET hoeft te hebben..
Bedankt Jeroen voor de uitgebreide info..
De dealer heeft ook een k 1300 gt staan, model 2010 en de prijs is niet slecht en weinig km
raar maar een r 1200 rt met dubbel zoveel kilometers kost 1000€ meer....
wat is het probleem met de 1300 gt ? of is die gewoon niet populair ?
...kleine correctie..., een R1200RT zonder ABS bestaat niet...
...zonder ASC wel, want dat heb ik zelf destijds ook niet besteld...
...vond het totaal geen toegevoegde waarde hebben...
...maar ABS heb je dus altijd...
...Ron... zet de bloemetjes buiten:
...gisteren ook weer een sooRT van leuk dagje gedaan, want ipv vakantie over de grens, dus een vakantie in eigen land...
...dagje Leiden (waren ons nog nooit geweest) gedaan...
...leuke stad zeg !...
1)Enjoy-Rider schreef nog...:
1) Lekker hoor!
2) Nederland heeft prachtige plekjes, dus, als het weer een beetje meezit uiteraard, hoef je helemaal niet naar het buitenland om toch een geweldige tijd te hebben.
3) Wij gaan deze zomer voor het eerst sinds zeven jaar niet (relatief) ver weg met de motor
4) Er komt namelijk een nieuwe keuken in de bijkeuken,
5) en die gaan we zelf installeren, inclusief de hele rimram eromheen, zoals nieuw plafond, muren laten stuken, leidingen (zelf) omleggen.
6) Dus alles wat we het sneller doen dan de drie weken die we vakantie hebben kunnen we met de motor weg, het streven is dat dat een week is, en dan zal het wel een week Duitsland en/of Luxemburg worden, maar het kan ook dat we de volle drie weken met de keuken bezig zijn, en dan wordt het heel magertjes met de motor dit jaar
[afbeelding]
...ja..., altijd dik lachen, en dikke pret met die Ron...Enjoy-Rider schrijft ook nog even...:
Haha, die Ron!
Wat kun je toch heerlijk uit de hoek komen , daarom vind ik je ook zo leuk